Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: UltraM #229308:
Konecne❗
Reakcia na: S499.1023 #229297:
Ďakujem za opravenie. Samozrejme, tak som to myslel. Kedysi som sa o to zaujímal a z požiadaviek som mal pocit, že s mojim vzdelaním (netechnického smeru) by som sa rušňovodičom mohol stať len s veľkými ťažkosťami.
Reakcia na: dupe #229303:
Viedenský dopravný podnik WIENER LINIEN v inzeráte (zo zákona povinne) uvádza MINIMÁLNU, t. j. GARANTOVANÚ MZDU (MINDESTGEHALT) podľa KOLEKTÍVNEJ ZMLUVY (KOLLEKTIVVERTRAG) 2100 € za 37,5 hod. pracovný týždeň.

Presvedčiť sa o tom môžeš v inzeráte tu https://tinyurl.com/yaxzg6vg alebo tu https://bit.ly/2FUCSzw .
Reakcia na: SuchSoft #229304:
A to vazne vynechava Nam. L. Stura? 😂
Reakcia na: man3 #229302:
Ale toto som ja nikde netvrdil.

Len som chcel poukazat ze sa neda porovnavat prepocet zakladnej hodinovej mzdy a inzerat, kde sa do mesacnej mzdy zahrnu aj vsetky odmeny a priplatky ktore vychadzaju z priemeru, ktory vodici dostavaju. Keby do inzeratov uviedli len zakladnu hodinovu mzdu, tak nikoho nenalakaju. V kazdom meste sa mzda na normalnu uroven dorovnava bonusmi, odmenami, priplatkami. V Nitre je to napriklad motivačný príplatok od mesta 145 € v hrubom pre každého vodiča, ktorý v danom mesiaci odpracoval aspoň normu.

Vyplatna paska ukazala ze cisty prijem za kratsi mesiac (april 2018 mal len 20 pracovnych dni) moze byt 950 eur. Je to o 238 eur viac nez prezentoval rastaman2000.

Vladimir napriklad predvcerom vypatral, ze v Nitre priemerná hrubá mzda vodiča MHD Nitra v roku 2018 bola 1258,21 €. Diskuteri dovtedy na fore pisali ze cista mzda ma byt okolo 550 €.

Preto som vyzval rastamana2000 ze treba porovnat porovnatelne. Budem rad ked to niekto spracuje a budeme krasne vidiet ze vodici v BA zarabaju polovicu toho co vo Viedni. Mozno s bonusmi na cestovanie vyplynie ze zarabaju len tretinu.

Nepotrebujem obhajovat dopravne podniky. Kedze je nedostatok vodicov, signalizuje to ze ich ohodnotenie nie je optimalne. Kto dostane lepsiu ponuku, rad zuteka prec a ja sa tomu nedivim.
Reakcia na: dupe #229301:
Máš ÚSTAVNÉ PRÁVO veriť, že Vy Slováci zarábate viac než Rakúšania! 😉
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1992/460/20170601#ustavnyclanok-24.odsek-1
Reakcia na: rastaman2000 #229298:
Nechceme vidiet neustale tapetovanie linkami, ale realne porovnanie a prepocitanie.
Reakcia na: Ike #229293:
Posledná veta nie je pravdivá, to je lokálny slovenský problém.
Reakcia na: zakaznik #229280:
Ak si si nevšimol, kartičky sú bez ohľadu na ich užitočnosť nariadené zhora a na rozdiel od vekovej hranice výnimka nie je možná.
Inak, kde ten o tri roky starší človek bude získavať tie životné skúsenosti, relevantné pre prácu vodiča autobusu? Rozvozom pizze Škodou Citigo?
Reakcia na: mi.v #229291:
Autobus som riadil už ako asi 10-ročný - bolo to na konečnej a voz patril DPB. 😂
Reakcia na: zakaznik #229288:
Na Slovensku bol dlhodobý problém s vekom 24 rokov. Vodič bol spôsobilý na riadenie vozidla nad 3,5 t už vo veku 21 rokov. Jediný rozdiel medzi sk. C a D. je prítomnosť viac ako 8 osôb vo vozidle.

V praxi to fungovalo tak, že kto chcel byť profesionálny vodič, tak si v 21 rokoch spravil C a aby mal prax, zamestnal sa v nejakej firme. Za 3 roky sa tak vypracoval, že nemal žiadnu motiváciu urobiť si vodičák skupiny D a prejsť od vozenia tovaru/materiálu, ktorý sa nesťažuje, do verejnej dopravy, kde má zodpovednosť za ľudí, riziko, že mu nejaký podivín dá na hubu a do toho celého musí na sekundy dodržiavať cestovný poriadok.

Zníženie veku na 21 rokov nie je všeliek, ale rozhodne to pomôže zvrátiť vyššie uvedený stav, ktorý spôsoboval, že osobní dopravcovia mali problém s vodičmi.

Inak predpokladám, že niečo podobné čoskoro stretne aj železničiarov. Lebo stať sa rušňovodičom je dnes náročnejšie (finančne aj odborne) ako pilotom prúdového lietadla.
Reakcia na: rastaman2000 #229286:
Verim len takej statistike, ktoru si sam sfalsujem?

V pripade ze mate tolko casu, kludne spracujte excelovu tabulku, ktora bude NEZAUJATO prezentovat mzdy a benefity v okolitych prevadzkach MHD, samozrejme aj s uvedenym zdrojom tychto dat. Na taku tabulku sa kazdy rad pozrie.

Ono je rozdiel v jednom meste uvadzat hrubu priemernu mzdu s benefitmi a v inom zakladny hodinovy plat * 150 hodin, ktory nema vpodstate ziaden vodic. Bezne zadelenie totiz obsahuje aj prispevky za vikendy, sviatky ci nocaky. Dalej sa piemerny pocet hodin uvadza v BA 165. Nakoniec vodicom prinalezia rozne odnemy. A potom uz vychadzaju uplne ine cisla.

Tema mzdy v BA bola rozobrata v tomto clanku, kde je vsetko podstatne uvedene: https://imhd.sk/ba/doc/sk/17051/Naborovy-den-DPB-ocami-zaujemcu-o-pracu-vodica-elektricky

Toto forum sa vola Vseobecna DISKUSIA. Ak budete aj nadalej diskusiu floodovat a tapetovat nevyziadanymi prispevkami, nie je problem ich mazat.

Reakcia na: zakaznik #229290:
Podľa charakteru príspevkov, podľa nicku (rastafariánstvo https://sk.wikipedia.org/wiki/Rastafari%C3%A1nstvo, rok narodenia 2000) alebo aj strachu z polície (premietaného do nenávisti k polícii) by som tipoval, že sa tu diskutuje s mladým huličom trávy, ktorý by autobus riadiť ani len nemohol.
Reakcia na: rastaman2000 #229286:
Niekto ťa drží násilím v zamestnaní?
Chodíš tapetovať aj na internety v iných jazykoch?
V mnohých krajinách sú mzdy nižšie ako na Slovensku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.