Chcem vidieť takú duálnu tarifu v praxi. Aj Rakúšania by jazdili 901-kou za približne o 68% lacnejšie cestovné (porovnanie najlacnejší lístkov: 0,70 € IDS BK / 2,20 € VOR).
No ale keby bola 901-ka predĺžená na železničnú stanicu do Bad Deutsch Altenburg-u, tak potom by sa asi ozvali ďalší, ktorí by chceli jej predĺženie až do kúpeľnej časti toho mestečka..
Tak zapojenie je reálnejšie, lebo od januára sa nám podarilo novelizovať 56/2012, kde pri definícii dopravnej obslužnosti vypadáva prívlastok "vnútroštátna". Teda inak povedané, dopravná obslužnosť a verejný záujem sa uvažuje už aj do zahraničia.
Prevadzkovy rozmer tej 901 je tiez zaujimavy, dnes je to pomerne slusna tragedia - jednak ta anticka SORka (preco tam nejazdi nieco aspon ciastocne NP?) a jednak caste vypadky, kedze DPB nema vobec ziadnu koncepciu aku tu 901 hradit, takze ked sa pokazi, tak proste nejde. Podla mna by sa podmostove ZV malo vypravovat s pokladnou a vodicmi schopnymi v pripade potreby odjazdit 801, alebo 901.
Moja idea dlhodobo je predlzit 901 na stanicu v Bad Deutsch Altenburgu, co su 2 km navyse a tam spravit prestup na vlak do vzdialenejsich obci. Problem je ze v sucasnosti by to vyzadovalo vypravovat o jedno vozidlo navyse (vzhladom na CP vlakov).
Ale kazdopadne by to chcelo nejaky koncepcnejsi pristup k cezhranicnej preprave. Jednak zaviest nejaky system v tom ako to chceme obsluhovat (namiesto nahodnych liniek podla toho co sa vybojovalo), financovat a potom vyriesit aj tarifnu integraciu - v pripade Rakuska na oboch stranach, teda v 901 by idealne mala platit dualna tarifa IDS BK/VOR.
Ako jedna vec je prestupny system, druhy je nutena uchylacina.
Podla mna ked uz tolko chcu vlak, tak nech to z Wolfstahlu potiahnu trat do BA cez Kopcany - miesto tam je (aj na kopcanoch), staci opravit trat - rovno by to potom mohli potiahnut na Hlavnu stanicu a ZSSK by mohla zrusit S65
Na portal.cp.sk už 901-ku nemôžem nájsť, ale vo Facebook skupine https://www.facebook.com/HainburgSK/ niekto napísal 20. 12. 2018 (štvrtok): "VYBORNA SPRAVA: Licencia na 901 je oficialne predlzena do 11.12.2023!"
A aj: "BDB slubil, ze ked dostanu licenciu, obstaraju novy moderny bus. Takiez sme hovorili o malych zmenach trasy, časovania, alebo zapojenia do bratislavskej integrovanej dopravy,... Ale este nas caka vela stretnuti!"
Ako realne by ma zaujimalo, aku dopravu ponuka VOR z Hainburgu do BA - lebo v poslednych 10 rokoch vyrazne stupol dopyt na cestu do BA (a pochybujem, ze ten regiovlak potiahnu to Bratislavy)
Mozno sa boja ze miestna populacia uvidi ze regiobus moze jazdit aj castejsie ako 4 krat za den a zacne sa toho dozadovat tiez Treba totiz povedat ze obsluha obci (a relacii) bez zeleznice je vo VOR uplne tragicka.
Viem, ale [na rozdiel od 901-ky aj linky SL do Viedne] premáva iba každé 2 hodiny [cca od 8 do 18 h] a v nedeľu a napr. ani cez vianočné sviatky a na Nový rok nepremáva. Tam je najlacnejší nákup lístka u vodiča ak cestujúci použije BČK: Základný 1,40 €, zľavnený 0,70 €. https://www.slovaklines.sk/extra-ponuky/z-bratislavy-do-hainburgu.html
Stále máš linku BA, AS-Hainburg kde celý lístok stojí 1,50€, polovičný 0,75€
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA