Inak by ma zaujímalo (a v texte som to nenašiel), čo ovplyvňuje skutočnosť, že pri max. obsaditeľnosti sa na meter štvorcový plochy na státie zmestí od 5,1 až po 8,22 osoby.
Nie je to celkom tak, dodatočné voľno pre BUS je v čase, keď majú ešte voľno vozidlá idúce od Šancovej v smere na Trnavské mýto. Potom v čase, keď ide smer od Legionárskej na Šancovú, majú voľno chodci.
Dnes na rannom Os vlaku S60 (4606) do Bratislavy boli radené len dva vozne, tam bola hustota 1 os/dm2 jeden cestujúci odpadol z tlačenky, ľudia museli otvoriť dvere na kabínkach Béčiek, aby tam vošli ľudia stáť, lebo v Senci jediná duša nevedela nastúpiť.
Preto sa o tom nedohadujem. Dokladam vystup praktickych skusok, kde sa 5-8 osob na meter dokazalo ze je realnych pri tlacenke. Rovnako ako to, ze vyrobca pise hluposti. Zaroven sa testom zistovalo pri akej naplnenosti je hranica komfortneho cestovania. A komfort je zabezpeceny stale pri 2-3 osobach / m2.
Takze prosim netrolit, ale v pripade nesuhlasu prist s relevantnymi prepoctami, ktore su naozaj niecim podlozene.
Výrobca píše somariny.Keby som mal na 1m2 stáť spolu s ďaľšími 6-7 osobami tak tam ani nenastúpim.
Pohodlne sediaci zaberie 0,5m2 a koľko zaberie pohodlne stojaci?
Aj to ,že v metre stoja.Tam môžu stáť,aj vo vlaku sa dobre stojí .Metro ide plynule,nemá zákruty a nie ako autobus.Šofér sa lepí na autá ,nedodržiava odstupy a potom musí prudko brzdiť.Koľko ľudí už popadalo na zem pri takej jazde.
Odporucam precitat prakticke skusky obsaditelnosti jednotlivych vzidiel, ktore robi PID. Podla prilozenej tabulky sa pri testoch ukazalo ze pri maximalnom realnom obsadeni (ktore je casto nizsie nez papierovo deklaruje vyrobca) sa na 1m2 zmesti v priemere 5-8 ludi. Pre predstavu pohodlne sediaci cestujuci zaberie viac ako 0,5 m2.
Pri beznej spicke, uvadzana hodnota 90% standardu ROPIDu (nie maximalnej, alebo nameranej kapacity), sa pri miestach na statie stale uvadza hodnota 2-3 osoby / m2.
ďakujem za vysvetlenie. Neuvedomil som si, že je tam v signálnom pláne takáto diera. Je super, ak sa využijú. Ale na tomto úseku by bolo fajn, keby predsignály boli všade. Napr. aj na Trnku výjazd zo zastávky (tam by to šlo aj teraz), na Račku a na SAVke. To by bola úplná bomba.
ja tu nechcem prudit... ale staci ked sa pozries ako sa zmenila kapacita stadionov na Slovensku po tom, co sa zrusili miesta na statie a zaviedli sa miesta len na sedenie... a mohlo by ti dopnut, ze cela tato tvoja teoria je nezmysel...
V budúcnosti by mohol byť predsignál aj na ďalších svetlách, ale tam je potrebné prerobiť zastávku tak, aby sa z nej mohlo plynulo vyjsť vyhradeným jazdným pruhom do priebežného jazdného pruhu, aby vozy mohli stáť v zastávke počas celého signálu Stoj a umožniť nástup cestujúcim a potom sa bezpečne a prednostne dostať pred IAD bez manévrov.
Nie som najchudsi ale poviem ti, ze ked sa postavim (namiesto sedenia) tak zaberam urcite menej m2 ako sedenim, kedze aj svoje nohy niekam musim dat a pri mojich 2 metroch maju nejaku tu dlzku
No nestanem.Pretože podľa mňa ,zaberiem po sediačky rovnako miesta ako keď stojím. Ale ak by už bola taká strašná situácia ,tak jednu mladú by som na kolená zobral sadnúť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mku81