Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #228430:
Tiež mám tú skúsenosť, že zelenej na Šafku som sa (bez pomoci električky) ani nedočkal. Zatiaľ zakaždým som to riešil tak, že 1/2 cesty išiel na zelenú spolu s chodcami a 1/2 cesty som prebehol na červenú. Avšak niektorí na červenú v strede zostanú stáť, čo je dosť nebezpečné, kedže stredový ostrovček nieje dostatočne dlhý a tak nejaká časť bicykla (minimálne SlovnaftBajku) vytŕča na jednej strane do cesty.
Reakcia na: david1 #228428:
Cyklistov to odignoruje púšta to akurát chodcov do stredu a zo stredu na druhú stranu.
Niet divu, že je ten program nahovno, keď ani nemáte tušenie ako to momenálne funguje.

V lete bolo cyklistické tlačidlo trvalo stlačené plastovou sťahovacou páskou (dobrovoľnícka svojpomoc). Vtedy mali cyklisti zelenú častejšie, ale normáne stlačenie to akosi ignoruje.
Reakcia na: Ike #228421:
Takto to tam funguje od spustenia tvrdej preferencie. No nielen tam. Aj na Farského je veselo ak sa nahromadia električky a idú za sebou..
Reakcia na: Pe67 #228426:
Stačí zatlačiť cyklo dopyt a pustí v pohode zelenú aj bez električky. Bohužial zatlačemie iba bežného dopytu pre chodca vybaví zelenú častokrát iba na stredový ostrovček.
Malo to byť prerobené v lete no stále nemáme novú zmluvu zo Siemensom tak sa udržuje v prevádzke iba súčasný stav.
Reakcia na: zakaznik #228424:
Cyklonauti a chodci tam majú normálne dopytové tlačítko. Občas im aj naskočí zelená, aj keď žiadna električka nejde.
Reakcia na: Ike #228421:
To je štandardné riešenie. Na Šafku zas cyklisti dostanú zelenú asi len keď premávajú električky. 😁 (Alebo možno sa nad nimi v nejakom x-tom cykle CSS sľubuje.)
Reakcia na: Ike #228421:
A pritom ju máš rovno pod oknami 😁

No ale takto fungovala "dynamika" pri všetkých dynamicky riadených križovatkách v BA už desaťročia dozadu a zjavne funguje stále. Takto funguje (fungovala) aj Dúbravka, a preto ostatní nadávajú na zlú zlú preferenciu električiek, a dokonca aj vodiči autobusov, ktorí potom kvôli zlým zlým električkám naberajú minúty meškania...

Teda že sú jednotlivé fázy zoradené postupne od 1 po x, a postupne sa zaraďujú (alebo niektoré vynechajú) na základe toho, kde aktuálne je alebo nie je dopyt. Ale "program" sa nevedel opýtať, že ktorá fáza bola posledná, predtým, než nastala fáza preferencie električiek, a do tej sa opäť vráti (alebo do nasledujúcej).

Otázka je, či taký inteligentný program neumožňuje radič, alebo to nevie dodávateľ naprogramovať, alebo také naprogramovanie stojí tisíce eur a keďže je už november, tak rozpočet na úpravy križovatiek na tento rok je už dávno vyčerpaný...
Reakcia na: Ike #228421:
Podľa tohto opisu mali potom celých päť minút červenú aj vozidlá idúce po hlavnej ceste od Námestia slobody na Mýtnu a naopak. Celkom fajn zdržanie pre L94 a L39/L31
Dnes som si všimol celkom vážne nedostatky pri riadení svetelnej križovatky Nám. Slobody x Mýtna.

Preferencia pre električky funguje špičkovo, ale mám pocit, že skôr na úkor chodcov ako ostatných vozidiel. Uvediem príklad, čo sa mi dnes stalo. Opis je z pohľadu chodca, ktorý chce prejsť z nárožia pri Slovenskom rozhlase na nárožie pri MDV. Cestná svetelná signalizácia je z pohľadu vodiča idúceho v smere od Predstaničného námestia. Situácia cez google streetview: https://goo.gl/maps/rUm1mwCeea62

1. Smer rovno a vpravo (Blumentál - Kollárko) dostal zelenú.
2. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
3. Smer vľavo (Mýtna) dostal zelenú.
4. Smer vľavo dostal zelenú.
5. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka na HLST.
6. Smer rovno a vpravo (ako nekolízny voči električke) dostal zelenú.
7. Po prejazde električky dostal smer rovno a vpravo červenú.
8. Smer vľavo dostal zelenú.
9. Smer vľavo dostal červenú.
10. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka z HLST.
11. Smer rovno a vpravo dostal znova zelenú.
12. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
13. Smer vľavo dostal zelenú.
14. Smer vľavo dostal červenú.
15. Teraz konečne mala nasledovať zelená pre chodcov, ale zase električka na HLST.
16. všetko ešte raz
17. Smer vľavo dostal červenú.
18. Chodci dostali zelenú.

Na križovatke som bez zveličenia stál asi 5 minút. Nie som fakt odborník na svetelné križovatky, ale nedalo by sa nastaviť, aby po prerušení signálneho plánu električkou pokračoval tam, kde bol prerušený? Musí začínať znova, alebo to bola len zhoda náhôd? Úplne ideálne by bolo, keby po prerušení električkou prioritne pustil chodcov v kolíznom smere.
Reakcia na: IBBI #228412:
Samozrejme, ze novinar je svina.
Ja som v tom nevinne, vobec som nechcel kliknut na clano a precitat si o mamicke roztahanej na 100 metrov po Karloveskej.💀
Preco tento narod hlada chyby vzdy v tych druhých?
Reakcia na: IBBI #228418:
Len či sa toho dožijeme. 😁
Reakcia na: MatejBA #228417:
Parada! Ale vacsie halo bude asi ked dojazdi posledna T3. 😉
Reakcia na: IBBI #228415:
Tak to je aj vdaka tebe, kebyze to nezdielas, tak neklikneme nan 😂
Reakcia na: Ike #228414:
No vsak toto. 😉 Ale tak ulohu si novinar splnil - klikli sme im na clanok.
Reakcia na: IBBI #228412:
Ľahké zranenie neznamená ani potrat. A 35 ročná mamička je mladá? 😁
"Veľká tragédia: V Karlovej Vsi zrazila električka mladú mamičku."
"V mestskej štvrti Karlova Ves sa v stredu 14. novembra v poobedných hodinách stala veľká tragédia."

"Privolanou službou rýchlej zdravotnej pomoci bola žena s ľahkým zranením prevezená na ošetrenie do jednej z bratislavských nemocníc."

V jednom jedinom mal Fico pravdu - a to v nazore na novinarov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.