Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #22832:
V tomto by som nebol az taky pesimisticky. Tych par metrov po slovenskom uzemi (len po Petrzalke) stat bude, pretoze to chce urobit niekto, kto so slovenskym statom nema nic spolocne. A ked si vezmete do uvahy tie ceny, je to vylozene lacnejsie a rychlejsie ako lietadlo.

tr3mp: ved to nebude nosny dopravny system MHD, ale vysokorychlostny medzistatny sposob prepravy 🙂 TGV by predsa tiez nejazdilo ako elektricka 🙂
Reakcia na: Spectre #22835:
To poznám. Uvidíme. A keď neuvidíme, tak si rozsvietime 🙂
Reakcia na: tr3mp #22834:
Pockajme si a uvidime...;-)
Reakcia na: Spectre #22832:
Viacmenej áno, ale Transrapid už jeden maglev postavil, tak ktovie, možno snáď 😉
Reakcia na: Papyr #22831:
Na tento link som narazil, keď som zisťoval všetko o prvom komerčne využívanom magleve v Číne (cca 32 km za 8 minút ak sa dobre pamätám). Na tej stránke je fajn, že sú tam aj ceny (mimochodom nie až tak strašne drahé v porovnaní s cestovnými časmi), zaujímavé je to už aj oproti lietadlu.

... to by ale bol nosný systém, zastávky nejako takto:
A: DNV - Dúbravka - Karlovka - centrum - Trnavské mýto - Krasňany - Rača
B: Lúky - Háje - centum - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov - letisko - Dolné Hony
(cestovná doba z konečnej na konečnú 6 minút)

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Papyr #22831:
Hehe... snivajte s nami 🙂
Pozrite sa na stranku www.transrapid.de . Ze je to krasne? Zvlast sa pozrite na Projects - mozno sa este za nasho zivota takymto vozidlom odvezieme do Petrzalky 🙂
Reakcia na: qwix #22809:
Dik za upozornenie, ale pliz posielaj to mailom, lebo inak na to zabudnem... Zo skoly to opravit nemozem...
Reakcia na: pista #22826:
On ma urcite na mysli nejaku supravu T3 s plochymi kolami 😉
Reakcia na: Andy #22827:

Pod odosielatelom som mal byt ja, lenze Andy v robote zase zapol hore "ulozit" .... 🙂
Reakcia na: pista #22826:
fobust myslel Trambus (nie Tambus) - a to je Skoda 706RT 🙂
Reakcia na: fobust #22825:
🙂 asi mas na mysli nejaku 31-ku, ale ta to urcite cez tu krizovatku 60km/h neurobi 🙂
... tie skla ale vyletia urcite, hehe 😃
Reakcia na: pista #22824:

Ked pojde okolo rozzureny trambus 60 Km/h, tak tie skla odtial vyletia.
Reakcia na: d3k0 #22775:
Donedavna som si myslel, ze porozbijane skla na Trn. Myte su iba dielom vandalov. Ale ked som tam jedneho dna cakal na elinu, v smere do mesta, tak som si vsimol, ako velke sklenene tabule vibruju, ked okolo prejde nejake auto. Tesnenie totizto uz davno dozilo a tak je len otazkou casu, kedy sa tieto sklenene tabule samy rozpadnu.
K tym prudom:
Viete, na akom principe funguje zvaracka? Nizke napatie a vysoky prud, aby to pekne tavilo. A viete co sa stane ak zvarate v dobre vlhkych rukavicach? Ja ano. Ale nic vazne, lebo tie rukavice mali same o sebe dost veliky odpor. 🙂 Popripade si to mozete vyskusat, ked bude niekde sudruh agregatik z DPB "zvarat" kolajnice. Ak ho prehovorite, tak budete mat srandu. Zvaranie ma na hodinach Praxe velmi bavilo, je to jednoduche, aj ked sa to moze zdat komplikovane. 🙂
Reakcia na: J #22816:

Pred 14 rokmi som tiež prežil otras mozgu, ale po cca 10 min. bezvedomia sa mi počas precitania všetko premietlo od momentu nárazu hlavy akoby v zrýchlenom slede, pričom som všetko okolo seba vnímal iba inverzne a čierno-bielo a po prejdení silného mravčenia v tele sa všetko vrátilo do normálu. Pamätám si to akoby sa to stalo včera, ale neviem na to zabudnúť. 🙂
Reakcia na: S499.1023 #22811:
Vďaka Ti, ako aj všetkým ostatným ochotným ľudom (Spectre a spol.) Potešenie je rozhodne na mojej strane. Tak sa dohodnime. Kedy, kde a tak.
Reakcia na: 2stein #22819:


Tak je ako vravis 🙂 Treba vzdy pamatat na Ohmov zakon....
Reakcia na: Spectre #22818:

mne je to viac-menej jasne. len tie cisla som nevedel. ale mal som taky dojem, ze z debaty vyplyva, ze cim vyssie napatie, tym "smrtelnejsi" ucinok, coz nie je az tak dokonale pravidlo (samozrejme v priemyselnych aplikaciach ano) ... a o to mi islo.
tak, myslim ze dost o tomto. iba co by sme otravovali ostatnych.
Reakcia na: 2stein #22817:


Pozor pozor! Prud je iba dosledok napatia, cize napatie je pricina prudu. I=U/R - Ohmov zakon.

Smrtiaci prud je uz od 10mA. Striedavy prud je neprijemny, pretoze sposobi fibrilaciu srdca a sok v svalstve. Jednosmerny zase elektrolyzu krvi - jedno lepsie nez druhe. Kazdopadne, u striedaveho prudu su nebezpecne napatia nizsie. Samozrejme, zavisi aj od kmitoctu - ja myslim priemyselny 50Hz, ale napriklad striedavy prud o vysokych frekvenciach ma uplne ine ucinky, ale to je na dlhu debatu....

V zasuvke nebudu radovo ampere! V zasuvke je +/- 230V a tie "ampere" zavisia len od toho kde sa coho chytis a aky mas vnutorny odpor tela. Pokial mas suche ruky, nechutne ta pretrasie, pokial by si bol spoteny, asi by ta museli z obvodu vyprostovat....

Ked si drzal 100kV, tak zrejme islo o makky zdroj (-> zdroj s VELKYM vnutornym odporom). V tom pripade ti 100kV nic neurobi, ale zase je to preto, ze tebou tecie len prud do tych 10mA 🙂

Zeleznicne/elektrickove siete musia mat maly vnutorny odpor, nakolko sa prenasa vykon. Teda nie nejaka xxx laboratorna aparatura, ale prakticke pouzitie. To znamena, ze ked moze tramvajou tiect pri rozjazde 480A, velmi lahko tebou pretecie tych 10mA 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.