Je predsa jasné, že Hytkovi nejde o najaký prospech vodičov ale o jeho sebaprezentáciu. To platí o všetkých odborárskych činiteľoch dlhé roky, od Brnu cez Porngrafa Golema, Gustáva Prezidenta Bagristokamaráta, Laca Šťovíčka Kamenára až po tohto zneuznaného všadesombol dispečera.
Ja by som to doplnil, že by si mohli aj zajazdiť. Ale iba keby chceli. A trasu a čas takú, na akú sa cítia. To by bolo fér. Rozkvet MHD taký, že by Švajčiari hromadne páchali po návšteve Slovenska harakiri.
Ja som už dotyčnému nie raz povedal, že keď chce štrajkovať, tak to ide podstatne jednoduchším spôsobom. Podstatné je nezobrať slovo štrajk do huby a nepúšťať ho von a hlavne nie do médií. Stačí prísť do roboty a začať dodržiavať do puntíku všetky predpisy. Ale všetky. Lenže na to táto skupina ľudí nemá disciplínu a trpezlivosť. A hlavne by sa nedala robiť mediálna prostitúcia.
Zrejme áno, lebo bola zopakovaná už minule predložená požiadavka aby vodiči dostávali prémie aj keď porušujú predpisy ? Podľa mňa by túto krízu vyriešilo keby vodiči dostali plat 3000 eur mesačne, pričom by v pracovnej dobe nemuseli jazdiť, stačilo by sa odstaviť na konečnú.
Inak vážne, vie tu niekto aké percento vodičov sa zgrupuje okolo tohto nímanda?
Slovo vraj je v tvojom predpoklade podstatné. O výdrži batérii najlepšie vypovedá toto:
"Roku 2005 se dočkala obnovy, když byla postavena trolejbusová trať v úseku Porta Pia – Largo Labia. Na ní pak začaly jezdit trolejbusy Solaris Trollino, které s pomocí bateriového pohonu obsluhovaly i nezatrolejovaný úsek Porta Pia – Roma Termini. Nicméně postupně se počet nasazovaných vozů snižoval, až se roku 2014, kdy jich bylo místo 30 jen 7, veřejnost dozvěděla proč: baterie fungovaly jen v případě, kdy byl trolejbus pod dráty, jakmile se totiž sběrače sklopily, začaly být nepřiměřeně namáhány a začaly vypovídat službu." http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/9/19/m-roziuje-trolejbusovou-dopravu
Reagujem na viaceré príspevky, čo sa malo/mohlo kúpiť v trolejbusoch. Nijako nekritizujem nákup 50 ks kĺbových 31Tr. Bolo treba vymeniť najstaršie 15Tr, 14Tr a zvýšiť celkovo kapacitu, čiže preto sa aj krátke t-busy nahradzovali dlhými. Potiaľto OK. A vtedy neboli ešte "k mání" v sériovej výrobe kĺbové trolejbusy s baterkami. Ale v roku 2016 už áno, citát z internetu: "V říjnu 2016 dodala Škoda Electric do Českých Budějovic první dva kloubové trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem." A dodávam, že ich tam majú už 15. Takže, keby sa bezhlavo nevyužila opcia na nákup ďalších 20 ks 31 Tr, mohli 15TrM ešte chvíľu jazdiť (keď 15 Tr vydržali 25 rokov, mohli aj tieto, ich vyradenie v r. 2015-16 je plytvanie, veď najmladšie mali 12 rokov!!!). A bolo ich vtedy akurát 21. Získal by sa tým čas a mohol sa vypísať ďalší tender na t-busy s pomocným pohonom. Aspoň by boli mladšie, mať 120 vozidiel rovnakého veku, ktoré rovnako nabiehajú kilometre na opravu, rovnako starnú a rovnako budú naraz na šrot, znamená problém, kde zohnať naraz peniaze na ich obmenu. Mohli sme tu mať mladšie vozy s univerzálnym využitím. Mohli sa využiť na t-202, pri výlukách ako spomínaná zámena autobusov na t-212, doplnili by vhodne park vozov na t-33 a určite by časom našli využitie aj na a-61,63 príp. inde. A cena? Písalo sa tu, že sa ani nevyužili všetky peniaze a ono by sa to časom vrátilo. Len na Dlhé Diely - koľko stoja preťahy a strážna služba? Plus výluky, z využitia krátkych "degešov" je vidno, že by sa určite hodili.
Pokiaľ viem, tak aj tie o 100 tisíc EUR lacnejšie Solarisy v Eberswalde majú superkapy a dieselagregát, takže tých 100.000,- EUR navyše je proti cene degeša, nie čistého trolejbusu. Cenu eberswaldského hybridu som nevygooglil ale podobné solingenské dodané tohto roku stáli 800.000,- EUR / ks.
Iná vec je, že konkrétny degeš 30Tr je totálne nešťastie.
robím diplomovku na tému Počítanie ľudí vo verejnej doprave a chcel by som sa spýtať, či má niekto bližšie informácie ako to je v DPB.
Čo som zistil, tak v novších autobusoch sú senzory a ak to potrebujú na starších linkách, tak tam proste na týždeň dajú nový autobus.
Vedeli by ste mi povedať aj kto dodáva senzory/riešenie na počítanie ľudí? Zaujíma ma hlavne technické riešenie. Možno by bola zaujimavá aj informácia o jednotkovej cene.
Ale ináč súhlasím, že problém je skôr v tom, čo konkrétne sa obstaralo a ako sa to používa. Bola smola, že to obstarávanie bežalo práve počas takéhoto technologického zlomu - neviem, koľko miest od roku 2014 nakúpilo trolejbusy s pomocným naftovým pohonom, ale s batériami toho asi bude výrazne viac...
Ty budeš mať určite presnejšie informácie, tak to uveď na správnu mieru, prosím, ak niečo z tohto nesedí, ale podľa katalógu na iMHD bola obstarávacia cena 30 Tr 403 578 € a 30 TrDG 498 338 €. Na https://www.moz.de/landkreise/barnim/eberswalde/artikel4/dg/0/1/1027645/ sa pritom píše, že "hybrid" (ako to tam volajú) bol o 100 000 € drahší než bežný voz - a to v roku 2012, ako kusovka a kĺbový Solaris. Dojazd udávajú 18 km.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mikimaus
https://bratislava.sme.sk/c/20943541/zamestnanci-dopravneho-podniku-bratislava-hrozia-strajkom.html?ref=trz