Ako komu... oficiálne to nebolo isté ešte ani koncom februára. Resp., vedelo sa, že to príde, ale nebolo jasné či od leta, od septembra, od decembra.... či naozaj až do Petržalky, alebo len po Nové Mesto....
Navyše, ešte stále nie je systémovo stanovené, kto má tie OCL objednať, zaplatiť a osadiť. MDV sa tomu bráni, HMB a BSK nie sú objednávateľmi železničnej dopravy.
2) Neexistuje žiadna taká jednoduchá pravda ako "v Česku označujú sprievodcovia lístky klieštikmi". Niektorí označujú klieštikmi, niektorí pečiatkami, niektorí perom. Ale chcel by som mať Tvoje starosti.
3) Vodič Ti ďakuje za niekoľkonásobné udanie.
To bola neplánovaná cesta. Sprievodca pri mne ani nebol... Som si myslel že už hádam domontovali označovač aj tam. Keby bol vo vlaku tak si to cvaknem tam.
Nadviažem na tento môj príspevok šotozaujímavosťami s otázkami. ? Prikladám sem aj zopár fotiek. Myslím, že to nie je veľký off-topic, lebo na linku S8 v IDS BK [Petržalka - Rusovce] to má dosah o zopár minút skôr posunutými odchodmi a použitím motoráku ZSSK (bežne tam súpravu nasadzujú Maďari, konkrétne GYSEV).
Aj keď sprievodca GYSEV išiel tradične z Petržalky, tak na návšteve u rušňovodiča zostal až po Rajku takže lístky za Rusovcami tentokrát nekontroloval. V opačnom smere neskôr ani neviem či maďarský sprievodca nastúpil. V Bratislave na S8 je SVS takže minimálne dnes kto chcel žiaľ mohol nelegálne cestovať bezplatne.
Kisalföld Volán ešte stále prevádzkuje aj staré Ikarusy 260 a práve taký išiel na NAD do Hegyeshalomu. V Rajke pred budovou železničnej stanice nie je zastávkový označník.
0; Tie ich novšie prímestské busy CREDO majú klimatizáciu pre cestujúcich? Zdá sa mi, že nie (že iba diaľkové).
1; Na tom motoráku je malý nápis "SPD Nové Zámky". To ho sem z ktorej trasy stiahli? Žeby "Štúrovo - Levice"? Podľa Vagonwebu tam tieto motoráčiky jazdia dva spojené do jedného. To niektorú súpravu rozpojili alebo sem poslali ich záložné vozidlo?
2; Ako bežne MÁV a GYSEV označujú lístky? Pečiatkou ako u nás alebo klieštikmi ako v Česku? A v Rakúsku? Gysevák kontroloval lístky až v NAD a to tak, že červeným perom napísal číslo vlaku , pod to čiaru a pod to dátum. Btw aj označenie lístka klieštikmi si cestujúci môže nechtiac zmazať / znemožniť prečítanie - podobne ako pri pečiatke..
3; Na ďalších spojoch čo som videl vykonával NAD maďarský Blaguss [diaľkový / zájazdový bus]. Bol pohodlnejší ako starý Ikarus, klimatizovaný a do reproduktorov v celom vozidle bolo ticho púšťané vysielanie nejakej maďarskej súkromnej rozhlasovej stanice s prevažne svetovými hitmi. Zaujal ma ľudský prístup vodiča NAD keď v Bezenye na žiadosť cestujúcej zastavil priamo v zastavanej časti obce (dokonca mimo autobusovej zastávky jej umožnil vystúpiť cez predné dvere).
V Senci sú naozaj nehorázne kolóny, lebo závory sú spustené každé dve až štyri minúty.
Autobusy však zvyknú prejsť do protismeru a nejako sa prepchať napriek oprotiidúcim autám, ak už majú odbočku na stanicu v dohľade. Počas špičky však väčšinou prichádzajúce busy budú mať vatu 7-10 min., tak snáď budú stíhať vlaky.
Tý zvyšný idú autom. Žiadnu zmenu CP ani nepostrehnú...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
3) Vodič Ti ďakuje za niekoľkonásobné udanie.