Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: birch #226616:
Či zohľadniť dotáciu je na zvážení. Ide o to, či chceme porovnať skutočné náklady na celú životnosť vozidla (vtedy by som započítal všetko), alebo náklady na prevádzku práve kúpených elektrobusov (vtedy by som zohľadnil dotáciu).

Pri prvom totiž nemožno predpokladať, že dotácia bude vždy a v rovnakej výške. A ešte sme do celého porovnania zabudli započítať výmenu/repas batérii.
Reakcia na: Valec #226615:
Obstarávacie náklady sa rozširovaním týchto vozidiel budú ďalej znižovať.
Veľmi by tomu pomohlo aj výberové konania nešité na mieru jednému uchádzačovi. Taká Proterra je na ceste za elektromobilitou MHD oveľa ďalej, ich bus prešiel za 24 hodín 1000km.
Reakcia na: Valec #226615:
Obstarávacie náklady by mali zohľadniť reálnu cenu, ktorú DPB platí v danom čase a podmienkach (dotácie).
Ak je možnosť získať elektrobus za zlomok ceny a naftový autobus za plnú cenu a k tomu prevádzkové náklady elektrobusu vychádzajú výhodnejšie ako naftového, tak sa samozrejme z pohľadu DPB oplatí...

Skôr v tých prevádzkových nákladoch by som čakal "míny", či bolo započítané všetko z dlhodobého hľadiska. Štatistiky za nafťáky či CNGčka DPB má, ale za elektrobusy ich nemá mať odkiaľ.
Reakcia na: Ámos #226613:
Ešte zohľadni:

SOR NB 12 City . . . 241.000 € (vr. nárhadných dielov na 3 roky)
SOR NS 12 Electric . . . 589 000 € (vr. nabíjacej infraštruktúry)

Rozdiel v cene vozidla 348 000 € (ak zanedbáme nie úplne porovnateľné vstupy), po zohľadnení prevádzkových nákladov 248 000 €. Z jedného elektrobusu tak je strata v hodnote jedného ďalšieho autobusu.
Reakcia na: 7ross7 #226606:
Presne. To nevyzerá ani ako študentská práca. To vyzerá ako žiacka práca. Robené narýchlo, ráno pred poradou.
Reakcia na: TeBeCe #226601:
Zaklad kazdeho korporatu je prezentovat cisla tak, aby vyzeral dobre.
Matematika by mala byt nasledovna:
Elektrobus: (114,5 * (0,13+0,15)) *365 = 11 701,90
Naftobus: (114,5 * (0,30+0,18)) *365 = 20 060,40

Rozdiel = 8358,50
Zivotnost = 12 rokov, ušetrené 100 302,-€ na prevádzkovych nákladoch.

vystup, ak maju byt elektrobusy rentabilne pre ich vyssiu obstaravaciu cenu, musi ich dojazd narast, alebo zabezpecit rychlonabijanie pocas dna.
Reakcia na: dupe #226611:
Pokial viem, suhlas na pouzitie si pytali...
Reakcia na: piggee #226608:
To je teraz nová móda namiesto krížov pri cestách? Spomienka na utopené obete? ?
Reakcia na: Mike #226607:
Ďakujem. Sú už aj nejaké preferencie dĺžky/kapacity?
Na Racianskej je to uz vyriesene.
Reakcia na: Viko #226604:
V tom prvom sa chystá. Vzhľadom na to, že idú voľby, je počas nasledujúcich mesiacov možné očakávať úplne všetko ...
Reakcia na: Troll #226605:
Myslím si, že fotky, na ktorých si nešimli ufo, ktoré je cez každú fotku na iMHD, sú najmenším problémom danej prezentácie.

Chcel by som povedať, že to vyzerá na nejakú študentskú prácu, ale obávam sa, že študentské práce vyzerajú menej zúfalo.
Reakcia na: TeBeCe #226601:
Počítal niekto, koľko fotiek z imhd.sk je v celej prezentácii? ?
Reakcia na: TeBeCe #226601:
Body "v príprave projekt na obstaranie ďalších kĺbových elektrobusov" a "Rozvoj elektromobility: budovanie novej trolejbusovej infraštruktúry (trať Mlynská dolina)" sú len rétorické tančeky, alebo sa niečo reálne chystá?

A inak áno, ppt na rok 2018 úplne neadevátne.
Reakcia na: VLK #226602:
Mna dostalo Nafta vs Elektrina a rozdiel 127 000 eur v prospech elektriny ? Hlavne ked najazdi polovicu denne ? + By ma zaujimalo ako to vypocitali, lebo mne vychadzaju ine cisla 🙂

Plus ak toto skutocne planuju, tak konecne 🙂

"v krátkodobom horizonte rozšírenie informácii o:
• prestupy na linky MHD na konkrétnych zastávkach
• zobrazenie reálneho času odchodu (realtime)"

Reakcia na: TeBeCe #226601:
korporátna identita = zúfalá ?
Reakcia na: Ámos #226599:
vďaka za info
Reakcia na: gejza #226593:
V civilizovanej spolocnosti developing robi mesto a pri projektovani zadá investorovi parametre buducej vystavby.
Slnecnice su este ten lepsi pripad, kde sa buduje vybavenost vratane trznice, parku ci ZŠ. Doprava je riesena existujucou konecnou/zastavkou liniek 98, (1)91 a buducou konecnou elektriciek. To, ze vystavba elektricky dnes meska tri roky a len vdaka magistratu, nie je chybou investora ani DPB.

DPB s tym celym ma leda tak h....o.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.