Verejný obstarávateľ upravil predpokladaný dátum začatia prác na 1.2.2018, nakoľko pôvodný predpokladaný dátum začatia prác 1.11.2017 bol z hľadiska procesu verejného obstarávania v danom čase už nereálny.
Vodič už udelením vodičského oprávnenia skupiny B povolenie na regulovanú činnosť má, to si správne uviedol, ale na ďalšiu regulovanú činnosť, ktorou je doprava cestujúcich v nepravidelnej doprave, sa vyžaduje preskúmať znalosti a stav vodiča osobitne a detailnejšie a keďže je to regulovaná činnosť, tak má nad týmto odvetvím príslušný orgán aj regulačnú právomoc odoberať odbornú spôsobilosť, keďže fikcia o tom, že to vyrieši neviditeľná ruka trhu, nie je dostatočnou zárukou (správanie slovenského spotrebiteľa práveže spravodlivo takéto osoby nevylúči z podnikania a dosahovania zisku).
Jednu dobu predávali / ponúkali vo vlakoch celodenné lístky za zvýhodnenú cenu. Teraz ale také aspoň nič nehlásia. Inak ale lístky na pražskú (nielen) mestkú dopravu predávajú na staniciach v osobných pokladniach v krajských mestách susedných krajov. Aspoň čo viem u nás v Ústí nad Labem , ale nie celý sortiment
A nejako sa strácam, ale podľa toho čo som čítal v minulosti a tuším aj skúšal: Ak by som si s mojim PCL pre 100+101 kúpil v červenom multifunkčnom označovači na nástupišti na Hlavnej stanici 15 alebo 30-minútový CL1C na 2 zóny, tak určite by jeho časová platnosť nezačínala až od Podunajských Bisupíc [smer Kvetoslavov]...
A keďže vlaky na S70 nie sú nasadzované na iných trasách, tak teoreticky by multifunkčné označovače (tie žlté ako v MHD alebo červené ako na nástupištiach) mohli byť nainštalované aj priamo vo vlaku, nie? Veď pre porovnanie: Na S25 v "bagete" sú fungujúce označovače, ale iba na papierové lístky. ?
Druhy odstavec: Kedze ZSSK vie vo vlaku zapisovat do karty u vlakveduceho zakupeny PCL, predpokladam ze rovnako by technicky dokazala realizovat zapis eCL a prislusneho kreditu. Problem je teda ciste administrativny (a zatial sa nikto nema k tom riesit ho). U RJ tazko povedat, oni dnes vo vlaku do karty nezapisuju nic - ale neviem ci vobec existuje HW ktory by bol schopny citat, ale nie zapisovat.
V pripade PID je volitelny len zaciatok casovej platnosti, nie zaciatok pasmovej platnosti (tym je vzdy stanice vydaja). V PID ale kombinaciu PCL a jednorazoveho listka riesi tarifa (sice nie prilis stastne, ale aspon nejako, na rozdiel od IDS BK kde sa dopravcovia mimo SL ani po troch rokoch nevedia dokopat k rieseniu), cize posuvanie pasmovej platnosti priamo na pokladni nutne nie je.
Bolo by technicky realizovateľné keby (tak ako Slovak Lines v autobusoch) aj ZSSK a Regiojet dokázali v ich prenosných pokladniciach vo vlaku používať kredit na BČK = elektronickú peňaženku na predaj cestovných lístkov?
V súčasnom stave by aspoň čiastočným zjednodušením (aj keď NIE ideálnych riešením) podľa mňa bolo keby to bolo tak ako je v tom linku z PID:
"Na rozdíl od klasických jízdenek na MHD se ty z pokladen v železničních stanicích ve vlaku už neoznačují. Jejich časová platnost je vytištěná přímo na lístku, ZÁKAZNÍK SI VŠAK ZAČÁTEK PLATNOSTI může SÁM VYBRAT BĚHEM NÁKUPU. V době platnosti jízdenky pak cestující může jezdit neomezeně ve vybraných tarifních pásmech."
Cestovne listky IDS JMK sa vo vlaku skutocne nepredavaju. Podobne je to myslim aj s PID. Naopak, vo vlakoch CD sa predavaju cestovne listky tych pochybnejsich IDS s roznymi cudesnymi tarifnymi strukturami v ktorych neexistuje moznost zaobstarat si CL inokedy nez na zaciatku cesty (a teda pri neobsadenej stanici nezostava ina moznost nez umoznit kupu vo vlaku) - prikladom su ODIS, alebo DUK.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe
Verejný obstarávateľ upravil predpokladaný dátum začatia prác na 1.2.2018, nakoľko pôvodný predpokladaný dátum začatia prác 1.11.2017 bol z hľadiska procesu verejného obstarávania v danom čase už nereálny.