Reakcia na: Ike #225901:
No ale rozdiel je prave v tom, ze vodic uz jedno potvrdenie od statu o tom ze vie viest motorove vozidlo ma. Ja sa nepytam, preco ma vodic absolvovat vycvik a skusky na to aby mohol soferovat (ja by som pravidla pre vodicaky dokonca sprisnil a najma vyzadoval opakovane skusky). Pytam sa ale, preco ma vodic ktory si do vozidla berie cudzich ludi splnat este nieco navyse nad ramec toho zakladneho opravnenia viest vozidlo, ked riziko sa nabratim tej jednej osoby nijak zasadne nemeni - uz beztak je vodic zodpovedny za vsetkych ucastnikov cestnej premavky okolo seba, co je spravidla ovela viac ludi ako ten jeden zakaznik v aute. Pri tvojom priklade z leteckej dopravy ide o spolocnosti ktore nie su z clenskych statov (nejde len o Ruske, na blackliste su aerolinky z vela roznych krajin), takze nesplnaju ten zakladny standard ktory mame v EU zavedeny. Ja urcite nenavrhujem aby tu mohol taxikara robit niekto kto nema vodicske opravnenie vydane v EU.
810zssk
Jedine co mi napada ze by malo zmysel vyzadovat navyse je cisty register trestov. Teoreticky by som sa este asi vedel bavit o praxi, ale kedze ta sa tazko dokazuje (to ze osoba je drzitelom vodicskeho opravnenia tri roky neznamena ze ma prax) tak neviem ci je to az tak relevantne.