Trolejbusová dráha je stále stavbou podľa § 43 Stavebného zákona. Takže aj na ňu sa vzťahujú ustanovenia o stavebnom poriadku a územnom plánovaní. Pri trolejbusových tratiach bola taká prax, že územné konanie nebolo a územné rozhodnutie bolo nahradené záväzným stanoviskom orgánu samosprávy, ktorý by inak bol príslušný rozhodovať v územnom konaní. Napríklad pri TT Trenčianska BSK ako špecializovaný stavebný úrad uviedol pre vylúčenie územného konania také dôvody, o ktorých sa dá pochybovať, či boli vecne správne a či by ich ministerstvo ako odvolací a dozorujúci orgán akceptovalo. Okrem toho, v tom záväznom stanovisku aj v stavebnom povolení by sa mal konštatovať súlad s územnoplánovacou dokumentáciou a dal by sa akceptovať aj záväzný výstup z územného generelu. Či to bolo vtedy posúdené, neviem. Čo je však dôležité povedať, že výstupy z územného generelu dopravy by mali byť podkladom pre zmenu (aktualizáciu) územného plánu. Pritom sa však môže stať aj taká vec, že stavba bude v územnom pláne mesta, ale nie v územnom pláne zóny – TT Dunajská – Špitálska – Rajská, ktorá nie je v ÚPN-Z Dunajská, ale je v ÚPN BA.
Uvidíme, ako dopadne dodávka 32Tr do Opavy a možno parciálny kĺb na báze NS18 bude stáť za to, v každom prípade parciálny 31Tr nemá u mňa šancu ani omylom ?
Alebo peši, tam ti stačí aj menej. Akurát, že chodník by mal mať také rozmery, aby sa vedeli obísť dve osoby na invalidnom vozíku, ktorý má šírku 600 mm, teda povestných 1500 mm. To je inak aj šírka, ktorú zaberajú dvaja zdravotníci s nosidlami, prípadne šírka potrebná na evakuáciu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro