Reakcia na: 810zssk #224413:
Ako k tomu pride vodic, ktory pracuje v narocnejsich podmienkach, ze ma rovnaky plat ako ten co to ma jednoduchsie?Ano vozit plne autobusy my byt lukrativnejsie pre vsetkych. Pre dopravcu, objednavatela aj verejne financie. Vsetko pri dodrzanych CP, linkovych vedeni a standardov kvality. Ved co je na tom, ze by sa snaha zmenila na to, robit veci efektivnejsie.
Z mojich doterajsich skusenosti so zamestnancami vychadza, ze vykonnostna zlozka je ten najlepsi motivator. Ale tak, chapem, Nikdy sa to tak nerobilo.
Motivacia "strhavanim premii" je v tomto biznise taka typicka a dlhe roky dobre fungujuca. ?
810zssk
Nie, pre dopravcu na linkach vo verejnom zaujme nema byt lukrativnejsie vozit plny autobus. Zakaznik takehoto dopravcu je stale len jeden a to objednavatel, ktoremu ma dodavat sluzbu v zmysle stanovenych standardov bez ohladu na to ci vozi jedneho, alebo 300 ludi.
Idea ze budeme vodica motivovat cakat na vlak tym ze ak pocka, odvezie viac ludi a dostane z toho nejake drobne navyse je podla mna, odpust, uplny nezmysel. Co ked zrazu jedneho pekneho dna na linke bude vodic, ktory o tie drobne navyse nestoji a tak proste odide podla CP (obzvlast pri poslednych vecernych spojoch nebude problem takeho najst)? Budu pripoje stat a padat na tom ci sa vodicovi chce zarobit si par penazi navyse? To je teda kvalitna dopravna obsluznost, na to sa budu ludia radi spoliehat.
Dodrzovanie pripojov (tam kde su stanovene, co je u nas momentalne nikde) je uplne ekvivalentne dodrziavaniu CP. Tiez vodica neodmenujeme za to, ze neodisiel zo zastavky o 5 minut skor - lebo to je nieco co sa celkom prirodzene ocakava. A naopak, ak odide o 5 minut skor, tak prirodzene o cast vykonnostnej zlozky (to su tie "premie") pride, lebo porusil pracovnu disciplinu. Detto plati pre pripoje.