Tak to je tragédia ale všetko sa od mája zmení, máme to slúbené od uja Richtera.
Zabudol som popriať všetkým kolegyniam a kolegom ktorý bojujú na tom istom fronte zvanom DPB aby mali tiež tých bezproblémových dní v roku aspoň 365 a samozrejme menej stresu a zdravíčka, šťastíčka aspoň za autobus (Mercedes)☺
Práve som si vypočul vo vysielačke prianie pána Nesrovnala k Vianociam čo ma fakt dojalo lebo som to ešte nezažil.Bolo to milé a naozaj úprimné a ako čerešnička na konci bol príslub že s kraja roka dostane DPB zase nové autobusy (dúfam že myslel kraj od januára)☺
Prosím link na tú oficiálnu správu od ZSSK, lebo ja som to nikde nevidel.
A viem, že pred niekoľkými rokmi už bol z Petržalky do Viedne aj cez víkendy hodinový interval (naposledy pravdepodobne v roku 2009). Takže vyzerá to na 8 rokov.
Vlaky cez web maďarských železníc www.mav.hu Tam presmeruje aj www.gysev.hu
Zaujímavou možnosťou je hľadať spojenie cez aplikácie pre Android (smartfóny, tablety). Železnice "TElvira" (zobrazuje aj aktuálne meškanie vlakov) a "Vonatinfó". Na autobusy "Menetrendek.hu".
Autobusy cez www.menetrendek.hu Žiaľ pri autobusoch (napr. z Rajky do Mosonmagyaróváru) už neviem zistiť aktuálne cestovné (pri vlakoch sa po vyhľadaní spojenia automaticky zobrazí). Totiž kedysi bol Cenník [kilometrická tarifa] na volan.eu alebo volan.hu - teraz tie webstránky nefungujú. Možno, že je na www.enykk.hu a možno už aj tam majú zóny namiesto kilometrickej tarify, ale neviem to nájsť
Pamätám si však takú zaujímavosť spred niekoľkých mesiacov, ktorá možno platí aj teraz: Vlakom aj autobusom z Rajky do Bezenye to bolo za rovnakú cenu: 250 Ft (cca 0,84 €).
Zatiaľ to tu nikto nespomenul, ale máme prebrúsený tunel!
Minule som cestoval v T6 a zdalo sa mi, že tá jazda je podozrivo tichá, hoci tieto vozidlá sú aj tak dosť hlučné. Ale jazda v Škodovke už je niečo iné.
V tej tme to nie je vidieť a aby som vylúčil nejaké svoje subjektívne pocity, bol som sa na mieste pozrieť osobne a je to tak.
Otázne je, načo ešte ponechali 15 na oboch koncoch. pokiaľ sa nemýlim, boli tam len z dôvodu hluku a teraz sú zbytočné a len predlžujú jazdnú dobu.
Keď sa v súvislosti s otvorením mosta Apollo robila reorganizácia MHD v Petržalke, tak niekto prišiel s novým slovným spojením v MHD BA "nosná linka", čo bolo asi myslené predovšetkým na linky s krátkym intervalom 68, 93, 94 4min, 95 3min a podobne. Nepamätám si že by sa predtým používalo toto slovné spojenie napr. pre linky 83 či 34, ktoré mali už v 1997 5 min. interval.
No a potom sa toto slovné spojenie bez akejkoľvek presnej definície začalo používať aj v zbytku siete. A tak je na mape označená ako nosná L203, L207 s 12/15min intervalom, pričom taká L29, 30 , 37 či L70 s 10/12min nie je, hoci taká L 29, 70 a 203 majú rovnaký charakter, t.j sú pre časť BA ktorú obsluhujú (Devín, Biskupice, Hrad, Koliba) jedinou "nosnou linkou" spájajúcou s centrom.
A dokonca aj linka S7 (Wolfsthal - Wien) bola cez víkendy posilnená zo 120-minútového intervalu na 60-minútový! ? Po tomto zistení som naivne dúfal, že aj vlak v úseku "Marchegg - Ganserndorf" je takto cez víkendy posilnený, ale nie je.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko