Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #224167:
Petto pokial nemas na to normalne odpovedat tak neodpovedaj na danu vec. ok?!
Reakcia na: Petto #224167:
Dalsi kandidat na cenu "najdebilnejsi prispevok roka" petto
Reakcia na: Novan #224166:
Dalsi kandidat na cenu "najdebilnejsi prispevok roka" ?
Dobrý den rad by som vedel preco autobusy linky 37 kazde ráno od 7:00 meškajú, navrhujem aby sa taketo situacie zlepsili.


Dakujem
Reakcia na: 810zssk #224163:
Asi málo šoféruješ po Prievoze ?
Reakcia na: Ike #224162:
Napríklad toto.
Reakcia na: Solider #224158:
"Nepisane pravidlo o hlavnosti ulic"
Kriste pane.
Reakcia na: Miro #224160:
Mimochodom, nie som si istý, ale v niektorých krajinách má električka prednosť bez ohľadu na dopravné značky?
Reakcia na: Ámos #224153:
Minimálne by tak bezpečné vyznačené električkové priecestie rozhodne nemalo vyzerať. Pokiaľ nie si miestny, tak nemáš absolútne žiadnu šancu vedieť, že sa jedná o električkové priecestie, ak teda v poslednej chvílu nezbadáš koľajnice, v tom horšom prípade rovno kuplovačku električky. Okrem toho električka vychádza spoza domov a sú tam mizerné rozhľadové podmienky, pravidelne na priechodoch stoja autá a teraz sa dosť často stáva, že aj dodávky a vodič električky vychádzajúci od Záhumeníc nemá šancu vidieť prichádzajúce autá a tak vznikajú nehody, ktoré sú úplne zbytočné. Tam už dávno mali byť stĺpiky okolo výjazdu a čo je hlavné, svetelná signalizácia na slučku s jedným červeným svetlom, ktoré by sa rozsvietilo pred prejazdom električky.
Reakcia na: Ámos #224143:
V pešej zóne sa hlavné a vedeľajšie cesty nevyznačujú, ale ak by prišlo k dopravnej nehode, tak zrejme by bol vinný ten, kto nedal prednosť sprava, keďže aj na premávku na pešej zóne sa vzťahujú dopravné predpisy o cestnej premávke. Okrem toho však platí nepísané pravidlo o hlavnosti ulíc, napríklad Obchodná je hlavná aj keď nie je vyznačená značením v trase pešej zóny, ale na jej konci na Hurbanovom námestí je dopravné značenie označujúce ju ako hlavnú cestu.
Reakcia na: Ámos #224153:
Ja nevidím problém v tom, že na samostatnej telese dráhy je umiestnená dopravná značka určená na použitie na pozemných komunikáciách. Na Slovensku neexistuje mestská dráha, ktorá by nejazdila na pozemných komunikáciách, teda každý vodič dráhového vozidla musí poznať aj cestné dopravné značky. Skôr mi ide o slovíčko MUSÍ:

"Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou *musí* byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky".

Predpokladám, že na toto označenie sa využívajú dopravné značky určujúce prednosť (výstražný kríž, hlavná cesta, vedľajšia cesta, stop). Teda situácia, kedy by mala električka dať/dostať prednosť z dôvodu pravidla prednosti sprava by nemala nastať, pretože túto možnosť zo zákona o cestnej premávke zákon o dráhach limituje.

Otázne je ale napríklad otáčanie alebo odbočovanie cez električkový pás. Či je značka "hlavná cesta" dostatočné označenie... hm... neviem...

Máme síce ustanovenie
"(6) Ak ide o električkovú dráhu alebo o trolejbusovú dráhu, ktorá používa cestnú komunikáciu, úrovňový styk dráhy a cestnej komunikácie sa neoznačuje ani nezabezpečuje. Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky"

je ale napríklad otvorený zvršok na Račianskej "dráha, ktorá používa cestnú komunikáciu"?

Reakcia na: Ámos #224155:
Nie, je to koniec úseku, v ktorom je ED vedená po miestnej komunikácií (Čachtická ul.). Ten úsek na vlastnom telese, imho, začína až za križovatkou.
Reakcia na: baran #224154:
https://goo.gl/maps/4Br7NhSbuGt
Toto pozemna komunikacia nie je.
Reakcia na: Ámos #224153:
Tam máš trať vedenú po pozemnej komunikácií, teda nie je v rozpore.
Reakcia na: Ike #224151:
Cize, toto dopravne znacenie je v rozpore zo zakonom?
https://goo.gl/maps/YoyRwG7Yeen
Reakcia na: Ike #224151:
Pokiaľ je ED a TD vedená po pozemnej komunikácií, prevádzka na nej sa spravuje aj pravidlami cestnej premávky. Ak je vedená ED na vlastnom telese prejazd môžeš vyznačiť dopravnou značkou. Vo všeobecnosti však platí právna domnienka, že každý pozná to, čo je uverejnené v zbierke zákonov, t.j. v prípade právnych problémov, by sa na situáciu hľadelo tak, že všetci zainteresovaní ustanovenie § 14 ods. 5 zákona o dráhach poznať mali a mohli a teda mali sa správať v súlade s ním.
Teda vo všeobecnosti platí, že ten tvoj problém nie je čisto z právneho hľadiska nejaký veľký.
Nie som právnik, ale toto podľa mňa celkom dosť obmedzuje možnosť mať križovatku bez určenia prednosti s električkovou (a zrejme aj trolejbusovou) dráhou (§ 14, 513/2009)

(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie.
Reakcia na: 810zssk #224146:
Áno, je to problém, ale nie v tomto prípade.

Nikde v zákone nie je stanovený vzťah medzi miestom mimo cesty a križovatkou, ale predpokladám, že tieto dva termíny sa vylučujú a stoja v juxtapozícii.

Teda, ak to nie je križovatka, je to miesto mimo cesty. Spĺňa križovanie ulíc Poštová a Obchodná charakter križovatky? Podľa mňa nie:

(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie:

j) križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,

a keďže križovatka musí mať hranicu, tak

e) hranicou križovatky miesto vyznačené vodorovnou dopravnou značkou „Priečna súvislá čiara“, „Priečna súvislá čiara so symbolom Daj prednosť v jazde!“ alebo „Priečna súvislá čiara s nápisom STOP“; kde takáto vodorovná dopravná značka nie je, hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky,

Je logické, že križovatka musí byť buď vyznačená značkami a svetelnými signálmi, alebo aspoň vozovkou prostredníctvom jej zakrivenia. Križovatka bez značiek a zakrivenia existovať nemôže, pretože na ľubovoľnej ploche s pevným povrchom by sme mohli mať nekonečne veľa križovatiek.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.