Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #224099:
Lebo to nevidím v cenníku na tom odkaze z webu ZSSK.

Predpokladám teda, že pri kúpe jednosmerného CL z Maďarska na Slovensko v pokladnici ZSSK a vo vlaku v Maďarsku (aj v pokladnici v Hegyeshalome) to bude štandardné medzinárodné cestovné, ktoré je drahšie aj ako relačný spiatočný lístok. [Tak je to pri jednosmerných CL z Rakúska na Slovensko, ale aj zo Slovenska do Rakúska, takže napr. do Kittsee aj inde sa oplatí kupovať vždy spiatočný CL].

A relačné spiatočné lístky tam sú iba zo Slovenska do Maďarska (teda CL platí aj späť na Slovensko). Keby sa to dalo kupovať cez internet, bolo by to jednoduchšie.

Ešte ma zaujalo: "jednorazové lístky ZSSK i IDS BK je pri nástupe do vlaku v Rusovciach v prípade cesty smerom do stanice Bratislava-Petržalka potrebné označiť u rušňovodiča" Rušňovodič to označuje pečiatkou tak ako v iných vlakoch sprievodca? A teda z Petržalky do Rajky ide na tom maďarskom vlaku rušňovodič ZSSK? Predpokladám, že áno. V Rusovciach smer Maďarsko je možné platiť u rušňovodiča aj vo forintoch? V Petržalke na stanici určite nie predpokladám. Podľa tohto citátu mi totiž nie je všetko jasné: ?

"pri nástupe v Rusovciach (stanica bez otvorenej pokladnice) smerom do Maďarska a pri nástupe v Maďarsku smerom na Slovensko je možné medzinárodný lístok kúpiť od pracovníka GYSEV vo vlaku. Platba je možná v hotovosti v maďarských forintoch a eurách v nominálnej hodnote od 50 eurocentov do 100 €, pričom výdavok je vždy v maďarských forintoch. Bankovky v hodnote 50 € je možné použiť pri platbe nad 20 € a bankovky v hodnote 100 € pri platbe nad 50 €."

Reakcia na: Melange #224115:
Ale vsak nemas zakazane tam chodit po tej trati. A v kombinacii s Postovou to je naozaj pesia zona. A chces par ukazok pesich zon s elektrickou/ako to s nimi je/planuje sa vo svete?
- http://www.vienncouver.com/2015/01/viennas-begegnungszone-shared-space-program/
- http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1499424/joint-study-proposes-vehicle-ban-cleaner-air-des-voeux-road-central
- http://www.novinite.com/articles/183662/Sofia+has+Two+New+Pedestrian+Zones

Ale kedze ti tam teraz jazdi 6 liniek oboma smermi cca kazdych 40 sekund, tak je fakt tazke tam chodit.
Reakcia na: Ike #224102:
Na pešej zóne sa po dráhe chodí. Aj preto som citoval ten zákon, lebo ty a tebe podobní tu šíria demagógiu, že chodci by na PEŠEJ ZÓNE mali poslušne chodiť iba po chodníkoch. Úplný nezmysel. Na pešej zóne sa chodí po celej ploche pešej zóne. Teda aj po trati. Vodič je povinný v zmysle zákona brať ohľad na chodcov a pokiaľ je to potrebné, tak aj zastaviť.
Reakcia na: Viko #224109:
Ja nemám nič proti električke na Obchodnej, akurát nesúhlasím s názorom, že je to pešia zóna. A sorry, ak som neodpovedal, nemám energiu odpovedať na všetky otázky. Nemám ani žiadnu potrebu sa prechádzať po koľajniciach. Mne ide len o to, že realita na Obchodnej je úplne odlišná od toho, čo by mala ponúkať pešia zóna. Dobre to vystihol Ámos #224112 - idea pešej zóny je, že si môžem chodiť rovno, doprava, doľava, môžem zastaviť, rozhliadať sa atď., ale bez toho, aby ma každú chvíľu ohrozovala 47 tonová železná crngajúca opacha, aby som uhol. To totiž pešia zóna nie je. Ani ideovo, ani podľa zákona.
Reakcia na: Ámos #224112:
Ono to súvisí aj s tým, že pešie zóny sa z hľadiska delenia členia na dva druhy a to mäkkú a tvrdú, kde tá mäkká je typu Obchodná a tvrdá typu Hviezdoslavovo námestie alebo Korzo, kde je úplne vylúčená doprava.
Reakcia na: Ike #224102:
Nebehajte mi tu potrati?

Myslim, ze mu rozumiem z toho pohladu, ze pod pesou zonou si vsetci predstavíme miesto, kde nemusime pozerat, ci nas niekto nezrazi a svoju trojrocnu dceru necham pobehovat. To Obchodna skutocne nesplna.
Reakcia na: Viko #224109:
Je to pozemná komunikácia, takže sa na ňu vzťahuje zákon č. 8/2009 Z. z. a na dráhu, vedenú v jej koridore zároveň 513/2009 Z. z.
Reakcia na: Melange #224107:
Mňa by skutočne zaujímalo, ako Ťa môže električka vytlačiť, keď má presne stanovenú dráhu a prejazdný profil. Vodič strhne volant a bude Ťa naháňať dolu Poštovou?

A predpokladá, že to, že električky musia byť ohľaduplné voči električkám je úplne logické aj pri teleologickom výklade.
Reakcia na: Melange #224107:
Ja sa ťa spýtam ešte raz, keďže si mi neodpovedal (ako je u teba dobrým zvykom): Prečo máš potrebu sa prechádzať po koľajniciach a byť "vytláčaný" z priestoru, kde sa súdny človek dobrovoľne motať nebude? Len aby si dogmaticky naplnil obsah dopravnej značky? To si teraz mám sadnúť do auta, zájsť k prvej 70ke na prázdnej ceste a otestovať všetky rýchlosti od 0 po 70 len preto že môžem?

Z môjho laického pohľadu je aj otázne, či koľajová časť šírky ulice má vôbec spadať pod cestu. Ale tak vychádzajme zo skutkového stavu. Máme tam pochôdzny pás plus dva dostatočne široké chodníky, takže ak aj niekde vzniká primalý priestor pre chodcov, skús vymeniť svoje agitovanie proti električke s bojom za upratanie pútačov a áut, ktoré to tam reálne blokujú.
Reakcia na: Melange #224107:
Luka nesplna normy pre dialnicu. Obchodna splna normy pre pesiu zonu. Arbitrom toho co je pesia zona nie je Melange.
Keď bachnem na lúku značku "diaľnica", ešte to z nej nerobí diaľnicu. Aj keď Ficovi by sa to asi páčilo, lebo by mohol povedať, že diaľnica do Košíc je na svete už od roku 2010. Akurát sme si ju nevšimli.

A teraz vážne, Obchodná kľudne môže byť legalisticky pešou zónou, ale DE FACTO ňou nie je. Chodci sú na Obchodnej električkami vytláčaní na chodníky, najmä počas stále trvajúcej výluky, kedy vyslovene v každom momente prechádza ulicou aspoň jedna električka. Realita je taká, že chodci musia byť ohľaduplní voči električkám, nie električky voči chodcom.
Reakcia na: Dave177 #224100:
Predajú ti lístok Petržalka - Hegyeshalom (spiatočný 6€) a Hegyeshalom - Györ (spiatočný 9,24 €). Kombinovať maďarský vnútroštátny lístok by bolo asi o 3 € cenovo výhodnejšie, ale takto sa nemusíš trápiť s cudzím jazykom.
Reakcia na: Dave177 #224100:
Vydat by to rozhodne malo byt mozne, ale stalo by to zrejme nezmyselnu sumu. Riesenim je vyuzitie relacnej ceny po Hegyeshalom a dalej vnutrostatneho cestovneho.
Reakcia na: 3pa3ck3 #224101:
Elektrickova trat nie je cesta 🙂 Jedinym parametrom ktory pesa zona musi splnat je ta znacka. Pravidla pre pohyb chodcov po pesej zone vychadzaju prave z tej znacky.
Reakcia na: Melange #224096:
Chlapče, najprv by si si TY mal ujasniť pojmy a dojmy a potom písať. Obchodná JE pešia zóna a spĺňa príslušné legislatívne náležitosti bez ohľadu na to, čo si o tom myslíš ty.
Reakcia na: 3pa3ck3 #224101:
de facto je... tie električky tam majú presne stanovenú dráhu a každý človek s IQ väčším ako 30 vie, že po dráhe sa nechodí.
Reakcia na: 810zssk #224097:
Melange podľa mňa chcel povedať, že aj keď je Obchodná označená ako pešia zóna, de facto ňou nie je (potom by chodci mohli voľne chodiť po električkovej trati - aj keď tu by mohol nastať konflikt so zákonom o dráhach)
Reakcia na: Peon #224095:
Mňa by skôr zaujímala cena spiatočného lístka Rusovce-Györ alebo aspoň Petržalka-Györ. A či mi taký lístok vôbec predajú ?
Reakcia na: Peon #224094:
Preco by to nebolo za relacne ceny?
Reakcia na: Melange #224096:
Na začiatku Obchodnej je príslušná dopravná značka, ktorá definuje pešiu zónu. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.