Peter:
S ručním řadičem bych souhlasil. Nesmíš ovšem zapomenout, že při rozhodnutí o rekonstrukcích vozů T3 na T3R.P byla podmínka zachovat původní design T3 bez násilných úprav.
Samozřejmě, že pantograf není jen kvůli designu, ale i kvůli ceně., zrovna tak ruční řadič.
Vozů T3R.P je momentálně asi 130. Ročně jich DP předělá cca 40. Koncem letošního roku jich bude asi 140 a další roky budou obdobné. Kolik jich bude celkem? 250, 300? To nevím, ale odhaduji, že 200 jich bude tak v roce 2005.
Rekonstruovaných vozů metra 81-71 je teď asi 25-27. Záleží na rozpracovanosti dalších a na dodávkách ze Škody Plzeň. Na začátku příštího roku se rekonstrukce nasadí na linku A a někdy v létě by mohla být celá linka A v rekonstrukcích.
Nových vozů M1 je v současnosti 33. Na jaře příštího roku jich bude 42, tedy komplet linka C.
BTW, trochu vam blbne cas. Cas pridania tohto priapevku je od stredoeuropskeho casu o 7 hodin napred, teda v casovom pasme, ktore zodpoveda Pekingu, Singapuru, Kuala Lumpuru alebo Hongkongu.
No, upresnil by som, že pasqilnú prax len predného transparentu na prvom voze a zadného transparentu na voze druhom prevádzkuje aj známe moravské mesto, zvané Šalingrad, z ktorého si Bratislava evidentne chce brať príklad (viete, aká je prvá brnenská podmienka vo výberovom konaní na nové vozidlá? Aby to bol taký typ, aký ešte nemajú...:-) ). Inak si ale myslím, že Bratislava má druhé vozy v takom stave, že by stačil zadný transparent na voze prvom (ten môže jazdiť aj sólo) a na druhom voze aspoň rovnaké okienko na predný transparent, ako má voz prvý, inak to vyzerá nevkusne, neesteticky, humusne a homelessne (možno overiť v Šalingrade:-) ).
I.
Pises "vozidlovy park potrebuje velku investiciu a potom sa moze postupne obmienat." Dufam, ze sa to neurobi tak, ako v roku 1996-7. Sto kusov novych vozidiel naraz, ktore potom do piatich rokov totalne a tiez naraz zhniju.
Mimochodom, ked chces usetrit, nemusis miesto 2*46 kupovat 1*92 autobusov, pretoze existuje aj taka vec akoze opcia (zaviazes sa, ze buduci rok odoberies iste mnozstvo a zaplatis ho uz teraz, alebo pripadne na buduci rok, ale za dnesne ceny). Ostatne aj samotne cislo 46, ktore pouzivas, je zavadzajuce - je to rocna obnova vozidloveho parku citajuceho 560 vozov o 12-rocnej vydrzi. Lenze mozno uz za par rokov budete potrebovat viac elektriciek, trolejbusov atd., takze cislo 46 rocne sa znizi.
BTW, neviem, kolko stoji presna prevazdka km trolejbusu, dieselbusu a CNGbusu, ale v Presove pri pomere vozokilometrov 1:1 trolejbusy stoja rocne len 60% toho, co autobusy (14 vs. 24 mil. Sk). Pravda, jedna sa len o trakcne naklady, nie je v tom zapocitana stavba vedenia a meniarni.
Zdravím vás, ďakujem za odpovede(hlavne Igorkovi), na moje príspevky ohladne dosadzovania BUSE transparentov na eliny a t-busy. Myslím si, síce naďalej, že BUSE by sa malo u elín dosadzovať nie na súpravu(2 x T3), ale na jednotlivé vozy komplet(BUSE). Nemyslím si, že je to ako píše J ,,vrcholne neeoknomické,,lebo by ich mohli rôzne rozkuplovávať a rôzne zkuplovávať, a to z rôznych dôvodov(nehoda, porucha a pod). Igorko by vám vedel presnejsie popísať ako sa rôzne spájali a prevádzkovali jednotky ČD 471 a to z dôvodu všelijakých porúch, ktoré sa už bohudik skoro nevyskytujú. Tým chcem povedať, že sa nikdy dopredu nedá určiť so 100% istotou, ako budú vozy pospájané. Napríklad všetky české električkové provozy dosadzujú BUSE, no nie v rámci údržby, ale celkovej modernizácie a BUSE je dosadzovaný na všetky vozy v rovnakom rozsahu. Ohladne trolikov súhlasím bez výhrad.
Niečo k plyňákom. Budem hovoriť len o busoch II. DPA, kde som vodičom busu. Dlhé Zlinerácke majú muchy skoro vychytané a to hlavne po výmene nejakého ventilu, po ktorom stúpol výkon a klesla spotreba CNG. Ale krátke Starko reko, spolahlivosť nič moc. Je napr. rozdiel aj medzi krátkymi B 732 a to podla toho ako boli na reko pristavované. Tie posledné mali aj zvýšený výkon zo 152kW na 160kW a na pružnosti a akcelerácii je to dosť poznať. Podla mňa sa aj spolahlivosť krátkych po vychytaní ,detských nemocí, zlepší. Nás vodičov najviac štve tankovanie počas služby a hlavne čakanie v radách pred čerpačkov, často aj 4 busy z každej strany. Jedno tankovanie trvá aj 20 min. To sa, ale po vystavaní CNG stanice v Trnávke, snáď stane minulosťou. Nedávno ste preberali udržiavanie čistoty vo vozoch. Ako ste správne podotkli má to na starosti súkromná firma a prebieha, každý druhý deň na revíznom kanáli.
Táto súkromná firma to, ale dosť fláka. Osoba zato zodpovedná dá niekedy iba razítko do vlakopisu a tým je doupratované. Nestáva sa to často tak raz za 2 týždne. Väčšinou, ale na výzvu vodiča neochotne zoberie metlu do ruky a bus prebehne. Dosť ma štve aj zastavovanie osobných áut v našich vyhradených pruhoch napr. medzi zast. Miletičova a A.S. na Nivách. Niečo by kompetentný mohli urobiť aj so stromami na zast. Miletičova na strane smerom k A.S., autobus sa nedá podtaviť k chodníku.
Andy pisal, že na to, aby ste sa stali vodičom busu v DPB, je potrebná 2 ročná prax. To je blbosť, stačí V.P. sk.D.
Neviete mi niekto poskytnuť info o Karosách 95xE.
Dotaz na M@rtina, kolko je aktuálne v Prahe reko súprav METRA a kolko je tam T3P. Inak T3P je krásna reko chýba jej len klíma pre vodiča, a mohol byť nahradený pantograf a ovládanie prevedené z pedálov na ručné.
Ďakujem.
mala by som navrh pre vecne novinky prinasajuceho webmastera tejto stranky. Fakt tu kazdu chvilu vidno nieco nove a lepsie, tak mi napadlo...
Co keby sa pri kliknuti na cestovne poriadky zastavka ukazalo pri kazdom spoji aj cas, kedy najblizsie z tej zastavky pojde. (pripadne dva tri najblizsie odchody)
Nechcem samozrejme vyzerat, ze buzerujem, ale v poslednom case vyuzivam www.imhd.sk prave na to, aby som si pozrela kedy mi ide najblizsie autobus a bolo by to super zlepsenie")
Prosím pekne, hovadina je to, že CNG žiadnych 4-5 SKK na km NEUŠETRÍ! To je umelo vyvolaný stav, keď SPP drží umelo nízke ceny CNG, aby to vyzeralo výhodne. Okrem toho sa čo nevidieť zmení daňové zaťaženie CNG, takže "úspora" akoby zázrakom - NEBUDE!
Ďalej - CNG autobus (ozajstný, nie pseudorekonštrukcia LIAZu) stojí minimálne o milión viac ako naftový (tlakové nádoby, koncepčne úplne iný motor - je treba si uvedomiť, že CNG motor je zážihový, nie vznetový!) a to už ja akákoľvek iluzórna úspora definitívne v ....
I.
No, ja si myslím, že si Fobusta pocohpil zle. On hovorí, že nie masové dodávky preto, aby sme o dvanásť rokov neriešili zase problém, čo so 100 dosluhujúcimi autobusmi.
My VIEME, že DP KE má zastúpenie Solarisu pre SR, ale takýmto tlačením za každú cenu ho moc nespropaguješ.
I.
No ale tá definícia, to bolo niečo:-). A to predpisožrútstvo na mňa plynulo aj z predchádzajúcich diskusií (vozba vozidla dispečerom, cúvanie). Preto tá asociácia s DiS. Dušanom Vokounom:-).
Ad SOR:
Záruka je 12 rokov, zatiaľ ani najstaršie SORy (7,5 lili) žiadne problémy s koróziou nemajú.
Ja viem, že SOLARIS je dobrý autobus ale zato, že ho máte v KE, by som ho ešte tak zúrivo nepropagoval:-).
SOR sa mi zdá byť lepší z hľadiska pomeru cena/kvalita.
I.
Kedze sa vsade tolko omiela ta preferencia elektriciek v BA, mam otazocku:
Povazuje za za uz existujucu preferenciu krizovatka pri tuneli? (Chatam Sofer)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter
Niečo k plyňákom. Budem hovoriť len o busoch II. DPA, kde som vodičom busu. Dlhé Zlinerácke majú muchy skoro vychytané a to hlavne po výmene nejakého ventilu, po ktorom stúpol výkon a klesla spotreba CNG. Ale krátke Starko reko, spolahlivosť nič moc. Je napr. rozdiel aj medzi krátkymi B 732 a to podla toho ako boli na reko pristavované. Tie posledné mali aj zvýšený výkon zo 152kW na 160kW a na pružnosti a akcelerácii je to dosť poznať. Podla mňa sa aj spolahlivosť krátkych po vychytaní ,detských nemocí, zlepší. Nás vodičov najviac štve tankovanie počas služby a hlavne čakanie v radách pred čerpačkov, často aj 4 busy z každej strany. Jedno tankovanie trvá aj 20 min. To sa, ale po vystavaní CNG stanice v Trnávke, snáď stane minulosťou. Nedávno ste preberali udržiavanie čistoty vo vozoch. Ako ste správne podotkli má to na starosti súkromná firma a prebieha, každý druhý deň na revíznom kanáli.
Táto súkromná firma to, ale dosť fláka. Osoba zato zodpovedná dá niekedy iba razítko do vlakopisu a tým je doupratované. Nestáva sa to často tak raz za 2 týždne. Väčšinou, ale na výzvu vodiča neochotne zoberie metlu do ruky a bus prebehne. Dosť ma štve aj zastavovanie osobných áut v našich vyhradených pruhoch napr. medzi zast. Miletičova a A.S. na Nivách. Niečo by kompetentný mohli urobiť aj so stromami na zast. Miletičova na strane smerom k A.S., autobus sa nedá podtaviť k chodníku.
Andy pisal, že na to, aby ste sa stali vodičom busu v DPB, je potrebná 2 ročná prax. To je blbosť, stačí V.P. sk.D.
Neviete mi niekto poskytnuť info o Karosách 95xE.
Dotaz na M@rtina, kolko je aktuálne v Prahe reko súprav METRA a kolko je tam T3P. Inak T3P je krásna reko chýba jej len klíma pre vodiča, a mohol byť nahradený pantograf a ovládanie prevedené z pedálov na ručné.
Ďakujem.