Vlavo je link s nazvom "Kontakt na DPB, a. s.", prosim obrat sa tam, toto su neoficialne stranky o doprave a my nemame moznot ovplyvnit to. Mozno si to tu niekto z DPB precita, ale rozumnejsie bude obratit sa priamo na nich.
Caute všetci.
Chodím každé ráno s 67 s Dolnych Honou v Utorok čo má isť 7:20 nešiel a v Stredu meškel 11 minút bol by som rád keby sa stím niečo spravilo. V takejto zime neni to boh vie ako
Aha.
Nie masove dodavky ako doscasne riesenie, to nie, ale pravidelne, po pol roku dodavat nove vozy, aby bola kontinualna obnova vozoveho parku. Tym sa vyhneme tomu, ze nam vozovy park naraz zostarne, navyse je to financne unosnejsie, nie?
COLOR: Veď už tie naše draky majú EURO 5, ktorá bude platiť po roku 2008 alebo 2010. Teraz si neviem spomenúť. A je predsa lepšie keď sú ekologickejšie.
A s celodennou výdržou som myslel na naše draky bohužial. To je jedna z veľkých chýb K 732 CNG. No ale keď je s nimi taký problém, tak by ich mali dávať prednostne na špičkové poradia.
Vladimír: No ale je rozdiel či kúpiš jeden voz, alebo 46 vozov.
46 preto, že máme 550 busov a ak by sme ich chceli pravidelne obmienať tak pri 12 ročnej životnosti je to práve tých spomínaných 46 vozov ročne. Avšak budúci rok sa má kupovať už za spomínaných 680mil a to je keby kupovali len 18m za 12mil je 57 vozov. Vozidlový park potrebuje veľkú investíciu a potom sa môže postupne obmienať. Napr. tento rok 80 vozov na vyradenie Ik280 a najhorších K732 a už od 2005 postupne obmienať. Zase aby sa ušetrilo by sa dalo kupovať 92 busov každé dva roky. Väčšia dodávka = menšia cena.
S499.1023: A čo je hovadina na CNG? To, že sa ušetrí na km od 4-5 Sk? To, že to má menšie emisie? Zázemie ako napr. plnička sa pripravuje a nové vozy, vydržia celý deň bez napĺňania.
Keď si zoberieš, že ročne vozy najazdia 26mil km a na jednom ušetria 5Sk tak to je 130 mil. a to je 14 SU12 prešovskej ceny. Samozrejme, že by sa za to nekupovali busy, ale mohlo by sa to využiť na rozvoj trolejbusovej siete a hlavne nákup nových vozov, bo mám pocit, že prevádzka takého CNG busu (nového nie K732) už je pomali lacnejšia ako prevádzka 14Trky.
Tak podľa Ikarusa by mohol stáť košický Solaris Urbino 12 cca 8 mil. Sk a Urbino 15 cca 10 mil. Sk.
Ale však ak sa bude niekomu chcieť, nech zavolá riaditeľovi Prevádzky cestnej dopravy (PCD) DPMK na tel. 055/7980700. Je to ochotný človek, ale zastihnúť ho sa rovná veľkému šťastiu. Mne to v pracovnom čase momentálne nedovoľujú pracovné povinnosti.
Čítaj pozorne, ja som sa ako o mačke vo vreci vyjadril ohľadne neexistujúcej 18m verzii SORu, nie o BN 12.
Z Tvojho príspevku mám trochu pocit, že značke SOR tiež veľmi nedôveruješ a o SORe BN 12 hovoríš ako keby iba o nejakom dočasnom riešení (nie masové dodávky, len aby vozidlový park nezostarol..).
Ak si DPB nakúpi Solaris Urbino 12, môže tak urobiť bez obáv aj v prípade masových dodávok, pretože si môže hneď kúpiť všetky možné kompatibilné verzie, čo bude mať maximálne unifikované a pohodlne nízkopodlažné.
SOR BN12 nepovazujem za macku vo vreci, nakolko so SOR B9.5 mame dobre skusenosti. Takze overena znacka. Najstarsie Bratislavske SORy su v celkom slusnom stave, lepsie ako Vrakosy B732 a B741. Pravda je aj fakt, ze tie autobusy nepremavaju take narvane, co urcite tiez ovplyvnuje technicky stav, ale v poslednom case sa vypravuju aj na zatezenejsie linky, napr. do Lamaca, tam byvaju uz aj plne. Osobne som za nakup SORov BN12 a ak sa osvedcia po pol roku prevadzky, nemam nic proti seriovym dodavkam, ale nie masovedodavky 100 kusov a podobne, ale pravidelne, povedzme kazdych 6 mesiacov dvadsat autobusov, aby nam vozovy park naraz nezostarol, ako tomu je v pripade Ikarusov radu 400. Osobne sa na ten SOR BN12 tesim, aj ked som bol zo zaciatku proti tomu, ale po zvazeni vsetkych mne dostupnych informacii som zmenil nazor. A vzdy je to lepsie ako Vrakosa alebo Shithnis.
Dajme tomu, že v prípade Lotyšska a Estónska som mal na mysli drsné klimatické podmienky. Častejšie dažde a dlhšia zima (chemický alebo tuhý posyp) dokážu na karosérii vozidla svoje...
Citará som tu vôbec nespomínal, ale rozhodne radšej Mercedes ako SOR, i keď v tomto prípade už viac preváži cena.
A ešte k Solaris Urbino 12, neviem koľko stojí, ale ak zistím, hodím do pléna.
Mňa by zase v prípade SORu zaujímala garantovaná životnosť vozidla a záruka výrobcu. Ako som už uviedol, Solaris zaručuje 12 ročnú životnosť vozidla a na koróznu perforáciu prvkov karosérie je záruka dokonca 15 rokov.
Až na to, že som necitoval žiaden predpis, ale som len čosi pomenoval (meranie rozchodu). Ja mám skôr pocit, že mi občas potrebuješ za každú cenu zakontrovať. Ale neprotestujem, si starší a múdrejší '-)
Myslím, že Tvoj príspevok som pochopil dosť jasne. Ja DPB 15m busy nenútim, ale zmysel a adekvátne využitie určite majú.
Či sa 18m SOR bude vyrábať alebo nie, je vedľajšie. Dôležitejšie je, že ešte neexistuje a byť DP, mačku vo vreci by som nekúpil.
Pozdĺžne sedadlá jednoznačne nie, sú nepraktické. A pochybujem o využiteľnosti podlahovej plochy vozidla, pretože ak sú tie sedadlá po jednom priečne a za sebou, je to to isté. V SORe BN 12 však ide o to, že pri otočení sedadiel by nebolo kam dať nohy, pretože potrebovali zabrať miesto...
nieco podobne sa nachadzalo (neviem ci este nachadza) na zast. tusim Furdekova, pri trhu v Petrzke (88, 83, ...) kde autobus vychadza zo zast. na elektrickovy semafor a kym sa dotrepe k normalnym svetlam naskoci tam zelena.
...a ze neexistuje preferencia MHD, konkretne ta na Kollarku je minimalne 15 rokov! ;-)))))
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
A s celodennou výdržou som myslel na naše draky bohužial. To je jedna z veľkých chýb K 732 CNG. No ale keď je s nimi taký problém, tak by ich mali dávať prednostne na špičkové poradia.