Zasa nedá sa povedať, že výbojka = zlá distribúcia svetla a LED =dobrá, smutným príkladom nech sú práve poeurofondované dediny.
Pocit bezpečnosti a prevencia kriminality tiež nie je len doména LEDiek. V Prešove na sídliskách sa ľudia sťažovali na horší pocit práve po výmene svetiel za žiariace len dolu a nie aj na okolitú zeleň. Podľa mňa stačí nahradiť oranžovosivú tmu sodíka za omnoho príjemnejšie žltkasté svetlo halogenidu a prostredie hned inak pôsobí. Stačí sa ísť pozrieť do Levoče. Cca 15 rokov staré sodíky vytvárali tmavé ulice na ktorých som sa nechcel zdržať, kým ulice s vymenenými svietidlami za halogenidy s poriadnymi parabolami pri rovnakej hustote osv. bodov navodzovali atmosféru pre bezpečnú večernú prechádzku.
Keď má teleso do daných podmienok dobre zvolenú svietivosť, teplotu, vernosť podania farieb, optiku, osvetlený uhol a náklady na prevádzku, tak tam môžu byť zabudované hoc aj svätojánske mušky a efekt sa dostaví. ?
Moderne telesa od Siemensu (SR100) su jednak vyrazne lacnejsie v nakupe ako LED svietidla, zaroven neusetria za dobu zivotnosti tolko aby sa to vratilo.
SR100 uz nie su stare telesa, ake pozname napriklad z vozovne, ci obratisk, ktore mali odber 400W.
SR100vky maju 70W, co pri porovnani s LED telesami (ekvivalentny odber 60W) je rozdiel zanedbatelny.
To co zazivaju viacere slovenske mesta a obce, ze prechodom na LED usetria 60-70% nakladov za elektrinu, zazila Bratislava pred 20 rokmi. Kedy sa funkcnost osvetlenia zvysila z 50% na 98%, pri sucasnom poklese spotreby o 50%.
Ine je vsak posudzovanie inych benefitov LED svietidiel. Lepsia distribucia svetla - tam kam ho treba a nie tam kde ho netreba = nizsia kriminalita/vandalizmus, vyrazne znizeny svetelny smog.
Polovica z tebou popísaných vecí je predsa u nás bežný jav. Mne tam skôr chýbajú vychodené chodníčky, červeno-biele zábradlia, autá parkujúce kade-tade, desiatky reklamných pútačov... A tiež neviem čo je to za vizualizáciu, keď tam nie sú žiadne letiace vtáky a už vôbec nie balóny.
Dnes v rannej špičke som si vyskúšal L6 z KV až do centra a musím uznať (ako to tu už bolo písané), že je úplne zbytočné aby tam jazdili 29T a 30T. Počas celej cesty bolo v eline cca 15 až 20 ľudí, pričom na Molečke z cca 30 čakajúcich na zastávke nastúpili až 3. DPB by mal preto pochopiť, že pre L6 sú K2S ako stvorené. 29T a 30T by sa oveľa viac hodili na L8.
Zvarili to dobre, ale prasklo to o pár cm ďalej. Ináč je krásne vidno že konštruktér toho "autobusu" je rovnaký ako ten čo kreslil kĺbovú Karosu B741. Tie praskajúce tyče pri kĺbe som okrem Karosy B741 a SOR NB18 City nevidel.
Vy riešite hlúposti. Ale nikto si nevšimol, že:
- cyklisti jazdia v protismere,
- na priechode pre chodcov hrozí kolízia s cyklistami,
- v celom území chýba platné zvislé dopravné značenie v zmysle Vyhlášky MV SR 9/2009 Z. z.,
- chýbajú zastávkové označníky,
- chýbajú zastávkové majáčiky v zmysle Vyhlášky MDVRR SR 351/2010 Z. z.,
- chýba trakčné vedenie!!
- Slnko zapadá na juhu,
- tiene majú rôzny smer, niektorí ľudia nevrhajú tieň a
- niektorí ľudia majú zimné oblečenie, niektorí letné.
Tak myslím, že od začiatku bolo jasné, že v ich vízii nie je ani tak segregovaná rýchlodráha, ale skôr tradičná mestská električka dotvárajúca bulvár a pešiu zónu v širšom centre.
Navyše, v mieste toho oblúku trať križuje námestie pred SND, čiže široký priestor pre peších, tam by nebolo vhodné jazdiť nad cca 30 ani pri rovnej trati, podobne, ako napr. pri Kapucínskej, či Nám. SNP.
Skôr by ma zaujímalo, ako tú trať chcú priviesť na Košickú, ako robiť problém z jedného esíčka pred SND, keď už sa teda chceme baviť o detailoch vedenia trate (resp. nie je mi jasné vo všeobecnosti, ako bude riešený priestor severne od mrakodrapu, nejak sa tomu všetky vizualizácie vyhýbajú).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon