A čo keby mladí od 21 roku svojho veku najprv začali jazdiť s nákladom. Za tie tri roky majú tak možnosť si zdokonaľovať a naučiť sa techniku jazdy s tak veľkým vozom?
Prax ukázala, že mladí sú ešte väčšinou zbrklejší, robia chyby v úsudku, majú tendencie preceňovať svoje sily, vek 18-25 rokov sa proste hľadajú. Samozrejme, je to individuálne, ale psychológovia a policajti a poisťovne majú svoje štatistiky.
To je individuálne a od toho sa robia psychotesty. A inak máte tým pádom na výber, či budete mať psychicky nevyrovnaných vodičov alebo žiadnych vodičov.
Mmch., na vodiča električky stačí byť menej duševne vyrovnaný?
Faktom je však aj to, čo píše ratataj - vo veku 24 rokov už možnosť robiť vodiča MHD mnoho mladých nepríjme, lebo sa jednoducho za ten čas trochu vypracovali v inej profesii a už nechcú meniť.
vek 24 rokov odradza aj to malo ludi, co by na busy chceli ist. malokto vydrzi cakat do 24. radsej si zariadi zivot a pracovnu karieru inak a v 24 ma uz uplne ine starosti, ako vodicak an busy.
Ako konkretne zatraktivni povolanie vodica znizenie pozadovaneho veku? Si myslis ze vsetci dvadsatjedenrocny netuzia po nicom inom nez ist riadit autobus?
Ako tu už bolo raz písané o tom veku pre vodiča autobusu, tak aj ja dúfam v zmenu na 21 rokov. Zatraktívni sa tým toto povolanie pre mladých ľudí a bude omnho viac vodičov ako teraz.
Vela zalezi od linkoveho vedenia samotneho - ci bude jedna cisto tangentova linka (co je podla mna uplne neprakticky nezmysel), alebo sa to vyuzije na nejake komplexnejsie trasovanie (napr. posila Gardy s vychodiskom na ZST NM, Raca cez Ruzinov do novej zony pri Dunaji atd.)
Niekedy v buducnosti sa planuje elektrickova tangenta, spajajuca Raciansku, Vajnorsku aj Ruzinovsku radialu. Man by vsak zaujimalo, ci by sa tam uzivili supravy duplakovej dlzky ci skodovky pri sietovom intervale 8min. Alebo by to skor bol adept na kacicoidne elektricky...
a k tomu clanku mohlo sa jednat o poruchu prasknuta hadica na naftu a vytekala a vodic si to nevsimol..autobusy su dotankovane kazdu noc a maju dostatocnu nadrz na vyjazdenie sluzby ...jedine vozidla ktore nevedia vyjazdit su sorky hrbace mala nadrz a casto davane na linku 20 a tam 140 litova nadrz je proste nevyhovujuca
Návrh kolektívnej zmluvy je možno nájsť na http://odboryautosofer.sk/329-2/, konkrétne na str. 14 sú tarifné sadzby. Základná mzda vodiča je od 4,02 do 4,75 €/h (podľa trakcie a počtu odpracovaných rokov).
Neručím za presnosť, možno to bola električková sadzba, ktorá je od autobusov nižšia. Každopádne niečo spravia aj príplatky za víkendy a sviatky, kĺbové vozidlá, a keď sa priemerného vodiča opýtaš na plat, tak najprv povie že zarobil povedzme 900-1000 eur, ale až potom neskôr z neho výjde, že to je za 200 hodín, čo už vychádzajú slušné nadčasy.
Áno, tiež mám skúsenosť, že upratovačky často majú viac.
Pri nedostatku vodičov takú smiešnu sadzbu majú? Však to sa už ani neupratuje za toľko na hodinu. Musia mať viac.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
Áno, tiež mám skúsenosť, že upratovačky často majú viac.