Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #219266:
S cieľom skvalitniť diskusiu prejdime od krčmovo-chodbových rečí k návrhom. Čo navrhuješ? Čo by si považoval za optimálne, finančno-efektívne riešenie, podporujúce verejnú dopravu.

A upozorňujem Ťa, že RegioJet je súkromná firma a "rozdiel na od politika koaličného jedného" viem, že jediným a primárnym cieľom súkromnej firmy je zisk (to je správne a normálne). Jančura nie je ani členom UNICEFu, ani Lekárov bez hraníc a ani nič pod. Je to podnikateľ v doprave. Navyše zmluva s RJ je postavená veľmi benevolentne v prospech RJ tak, že okrem dotácie mu premávka na trate KN - BA generuje zisk, ktorý si necháva.

861 nie sú najlepšie vozy, ani najspoľahlivejšie a ani najšetrnejšie - s tým súhlasím. Ale stále je lepšie ak tam v rámci ponúkanej a možnej kapacity príde, čo môže. Pretože práve títo ľudia (+SC, PK a MA) najviac zaťažujú bratislavskú infraštruktúru a statickú dopravu. Demotivovať ich je horšie ako im neponúknuť nič. A vďaka RJ (myslím to pozitívne) zistili, že železničná doprava môže byť kvalitná. A vďaka RJ (teraz to myslím negatívne) začínajú byť posledný rok naštvaní (stačí si pozrieť Wall RJ na FB). A argument "veď aj ZSSK..." je strkanie hlavy do piesku, ktorý proste skutočnosť, že vlak necháva cestujúcich na perónoch a že niektorí opätovne volia auto, nevyrieši.
Reakcia na: ufo #219266:
Podľa zmluvy medzi ministerstvom a ZSSK sa hodnota vozidiel zakúpených z eurofondov započítava do dotácie a ZSSK dostane o toľko menej peňazí
Reakcia na: Ike #219262:
No S499.1023 naznačil kapacitu trate. A tie črepy 861 pokiaľ nebudú mať 500% zálohu, tak ten druhý určený dopravca bude ešte menej dodržiavať.
A to budú mať vyššiu dotáciu na vlkm ako RJ a vozidlo zaplatené z eurofondov narozdiel od RJ, ktoorý si vozidlo musí zaplatiť z dotácie na vlkm.
Tunel, tunel, tunel...
Reakcia na: Ike #219262:
Tie vlaky chcú pridať primárne preto, lebo ZSSK chce 90 mil. cestujúcich ročne a došli na to, že okolie Bratislavy by to číslo mohlo vytiahnuť. Takže zahustenie (momentálne hrozného) taktu chcú natrvalo, nielen v čase stavieb D1/D4/R7, preto riešia výrazné navýšenie vlkm.
Len neviem, kto bude tie vlaky vypravovať a voziť... a hlavne kde nájdu mašiny a vozne.
Reakcia na: luky133 #219263:
Lenže tento pozemok by bol omnoho lepším riešením výstavby náhradných bytov, než tie snahy pchať ich do parčíka na Astronomickej či na ihrisko na Pankúchovej. Kvalitný projekt by pomohol "učesať" súčasný halabala dojem zo spodnej časti Karlovky. A vďaka rúram by zostal i pás na drobnú zeleň.

Rozhodne nie som proti parkom, ale je číry populizmus ohlásiť nový park niekde, kde bude susediť s pustým trávnikom Allianzu, zanedbanými terasami Jurigovho námestia, nefunkčnými lúkami vnútroblokov a neudržiavanou zeleňou okolo kostola a hríbikov. To nie je koncepcia, ale potemkiniáda.
Reakcia na: MatejBA #219257:
Miesto tam je len na oko. Vpredu na danom pozemku je vybudovaný kanalizačný zberač pre západnú časť Bratislavy - idú tadiaľ dve potrubia DN 2000, v okolí kanalizácie daných rozmerov je ak ma pamäť neklame zároveň ešte aj ochranné pásmo 2,5 metra. Ak by sa tam teda išlo budovať obratisko bolo by potrebné tento nedávno dostavaný kanalizačný zberač preložiť a to by bolo natoľko nákladné, že to nikto v najbližšej dobe nebude robiť. Práve preto tam chce mesto vybudovať park, aj keď časť ľudí by tam radšej videla bytovú výstavbu v zadnej časti pozemku kadiaľ zberač nevedie.
Reakcia na: ufo #219240:
Nová doba, dotované vlaky budú konkurovať dotovaným vlakom ?

Ale teraz vážne. Vieš, že si objednávaš málo výkonov a vieš, že určený dopravca nedodržiava ani to. Aké riešenie navrhuješ?

Zároveň je multimodálne uvažovanie posun. Adekvátnym posilnením vlakov v čase výstavby/rekonštrukcie D1/D4/R7 vieš reagovať na výzvu možného presunu cestujúcich z IAD do vlakov a ich zotrvanie (čo je pre dopravnú politiku veľké plus). Samozrejme, je potrebné zlepšiť služby a spoľahlivosť, no je super, že vôbec prvý krok (úvahy o suplovní obmedzenej cestnej infraštruktúry železnicou) niekoho napadol.
Reakcia na: Solider #219256:
Nijako. Ani to nikto nenazýva v súčasnom stave obratiskom a v stave budúcom sa tam budú točiť vozy obojsmerné, plánovane a s dôvodom (miesto zlomu frekvencie).
Reakcia na: david1 #219251:
Americké námestie už treba vyriešiť ináč a to tak, aby bol prestupný uzol Blumentál obslúžený z obidvoch strán, čiže tejto podmienke vyhovuje obratisko (spojka) cez areál Univerzitnej nemocnice, ako je napokon aj uvažované.
Reakcia na: Solider #219258:
Nebolo by to prvykrat, co IvoN sluboval a neplnil ?

Tak by sa pri nahorsom upravili v KV odstavne a hodilo sa pred nich Xko 🙂
Reakcia na: MatejBA #219257:
Tam už tento rok predsa bude stáť park, ktorý minulý rok nariadil sám IvoN.
Reakcia na: S499.1023 #219255:
Ako sa podľa teba operatívne otočia jednosmerné vozy na Molecovej?
Reakcia na: Solider #219254:
Pre operatívne účely na krátkej radiále a v mieste bez zlomu frekvencie? Operatívne by tam jednosmerné vozy prechádzali do protismeru? Šotohračka?
Reakcia na: S499.1023 #219253:
Pre operatívne účely, každá radiála má takúto vymoženosť, nakoniec aj Ružinovská mala pri jazere, kde bola odstavná koľaj a koľajová spojka medzi jednotlivými koľajami, ale tú neviem, či zrušili pri rekonštrukcii v 90. rokoch alebo ešte skôr. Také niečo by mohlo byť obnovené, pri minimálnych nákladoch, nemal som na mysli práve klasické slučkové obratisko.
Reakcia na: Solider #219248:
Nemocnica Ružinov načo???
Reakcia na: Solider #219248:
Americké už aj začali zbiehajúcou výhybkou na Špitálskej.
Neviem prečo vtedy nedošlo k realizácii. Možno niekto vplyvný býval v Avione a nechcel mať pískajúce končiace električky pod oknami.
Mala sa tam točiť končiaca L12 z Ružinova+ ranné výjazdy.
Reakcia na: S499.1023 #219245:
Hej , no na týchto obchádzkach sú v špičke večne zápchy.
Tiež si nemyslím že by prišlo k tomuto riešeniu.
Reakcia na: MatejBA #219247:
Napr. pred Kapucínskym kostolom na Župnom. nám. pre L7 alebo výluky v tuneli.
Pri centrálnom trhovisku by som si ho vedel tiež predstaviť.
Pod mostom SNP....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement