Reakcia na: munww #218658:
Aj ten návrat električiek naspäť na svoju radiálu má samozrejme nevýhody. V poslednej vete som sa nepresne vyjadril. Stojace električky na jednej radiále by tak neovplyvnili kapacitu na inej radiále. Výhodou pre ľudí by v takom systéme bolo, že by ľahko identifikovali električky motajúce sa kdekoľvek v centre, vidia číslo 3 a vedeli by, že nech smeruje kamkoľvek za chvíľu bude smerovať do Rače. Samozrejme viem, že väčšinou by to videli alebo mohli vidieť napísané vpredu.Podobný systém už vyše 20 rokov funguje napríklad v Melbourne, všetky vlaky smerujúce do centra sa v City zmenia na metro a pod zemou urobia akési kolečko (sú tam 4 koľaje, po 2 na dvoch úrovniach). Priebežne pokračujú naspäť na svoju radiálu. Na kolečku je 6 staníc....
Viko
A možno si si nevšimol, ale reko sa plánujú čo najviac do obdobia školských resp. univerzitných prázdnin, kedy bežné linky zožerú busov menej. Samozrejme, vyťahujú
sa "z buriny" pripadne prenajímajú dáke kusy, ale stále to je omnoho vyhodnejšie než ten navýšený počet prevádzkovať denne, ako ti dokazujú viacerí.