Na tvojich slovách je nelogické všetko. Asi preto vo Francúzsku, v Amerike, v Afrike zavádzajú naspäť ten prežitý dopravný prostriedok minulého storočia, lebo im trubiroh neporadil. Asi si si zle nastavil ciferníky v stroji času - NIE SI v päťdesiatych rokoch.
"DPB by nemusel zamestnávať viac ľudí ako teraz, práve naopak. Dokonca by ušetril na výplatách."
A ty po mne chces "slusnu a vecnu debatu" ked hovoris somariny? Ty chces nahradit cca 110 elektriciek denne (tj cca 200+ vodicov) dvojnasobnym poctom autobusom (takze cca 400+ vodicov) a tvrdis, ze bude potreba menej ludi.
Pezinok je tym smerom, chod, maju mat Den Otvorenych Dveri. Ty si bud obycajny internetovy troll alebo zamindrakovany blazon.
Mas pocit, ze riadit niekolko desiatok ton tazky vlak v 50 km/h a to priamo v premavke, kde sa vsetci tvaria akoby si tam ani nebol a behaju po tratiach kade tade, ci uz auta alebo chodci, je prijemnejsia robota? Vodic elektricky musi mysliet aj za vsetkych ostatnych co su na ceste a konat tak aby bol schopny zabrzdit, kedze inu moznost ako zabranit nehode nema, aj ked vodic auta pripadne chodec spravi tu najneocakavanejsiu blbost aka by ta ani nenapadla. Keby to bolo ako si mysli vacsina ludi, ze ved on to len rozbehne a potom len brzdi do zastavky, tak sa elektrickova doprava v BA ani nepohne lebo by kazde priecestie rozparala auto alebo zrazila chodca. Tu je riesenim oddelit elektrickove trate na radialach oplotenim a mimourovnovymi krizeniami. A potom by to mohol byt skutocne rychly a efektivny sposob dopravy.
V podstate sa mi Tvoje argumenty zdajú aj celkom logické, ale základná otázka: Ako chceš dosiahnuť segregovanie bus pruhov, keď to v súčasnosti nedokážeme ani pri električkových tratiach?
Plus by bolo potrebné zmeniť legislatívu (absolútna prednosť autobusov, ako majú teraz električky), ale to by nastali dva prípady:
1. Prednosť by bola iba vo vyhradených pruhoch, ale to by chodci museli študovať značky
2. Prednosť by mali všetky autobusy, avšak to by si musel vysvetliť aj babke v Hornej Dolnej, že tomu jednému autobusu za pol dňa musí dať na priechode prednosť
zrušenie tratí by sa konalo namiesto pravidelnej totálnej rekonštrukcie a zaliatie betónom a asfaltom je rýchlejšie a lacnejšie. Bude samozrejme treba novú signalizáciu, vodorovné a zvislé dopravné značenie...
Napíš ako to je podľa teba a neodkazuj na nejaké možno pofidírne zdroje. Ja ti žiadne odkazy na nejaké odborné zdroje nepodsúvam. Mnohí sa nazývajú odborníkmi, môžu mať aj príslušné vzdelanie, no stále myslia v uzavretej krabici.... chce to otvorenú myseľ.
Problém s nedostatkom vodičov busov je preto, že nie sú dostatočne zaplatení aj vzhľadom na ťažšie pracovné podmienky s vodičmi električiek. Státie v zápchach je súčasťou mozaiky a o tom to je. Vodiči električiek nemajú výrazne nižšiu hodinovú mzdu pritom majú príjemnejšie zamestnanie. Toto všetko by môj návrh čiste autobusovej dopravy vyriešil, busy by nestáli (kvôli tomu že električky majú pruhy len pre seba) v zápchach, práca vodičov by bola príjemnejšia, toľko by ich z DPB neodchádzalo.
Ja s tebou poctivo a logicky diskutujem, no ty na mňa stále hádžeš nejaké "invektívy" že so mnou to nemá zmysel. Ak sa nevyjadríš konkrétne a k veci nemá to zmysel s tebou... Daj výhody električiek.
Než sa začneme baviť, tak si naštuduj niečo o pojmoch vlakokilometer, osobokilometer (resp. miestokilometer). Potom sa pozri na reálne náklady, koľko stojí jeden osobokilometer v podaní autobusu a električky a skús sa zamyslieť z čoho pramení ten rozdiel.
Si si vedomý toho, že máme problém s vodičmi? Na elektricku potrebuješ oveľa nižšiu kvalifikáciu a to nehovorím o mzdach. Diskutovať s tebou ďalšie výhody elektricky nemá zmysel, nehovoriac o tom, že navratnist zvýšenej finančnej náročnosti rušenia tratí by bola viac, ako otázna.
Vyjadruj sa slušne a vecne, tak skôr dostaneš normálnu odpoveď. Tvoje názory sú uzavreté v mantineloch, rozmýšľaš v zabehaných koľajách. Vyjdi z boxu von a pozeraj na veci z nadhľadu...
K tvojej otázke:
V špičke bude treba viac autobusov aby nahradili električky, to je jasné, no ten počet nie je vysoký. Treba zvážiť fakt, že dnes treba mať rezervné autobusy a aj nejakých vodičov v zálohe ako náhradnú električkovú dopravu. Cestujúca verejnosť by si užívala zahustenie predošlých električkových liniek, nikto by už za spojom nebežal, veď hneď príde ďalší. Veľkokapacitná električka je však mnohonásobne drahšia ako autobus a nižší počet to ani zďaleka nevyváži.
DPB by nemusel zamestnávať viac ľudí ako teraz, práve naopak. Dokonca by ušetril na výplatách. Vodičov busov by zamestnával viac, no celkovo by zamestnával menej ľudí. DPB v divízii elektrické dráhy zamestnáva veľa rôznych manažérov, kancelárskych pracovníkov, údržbárov, vodičov atď. Sú to stovky ľudí a boli by zbytoční. Namiesto nich by bolo treba menej ľudí v pozícii nových vodičov busov spolu s nejakými novými opravármi. Nezabúdaj, že vyšší počet busov by jazdil len v rannej a popoludňajšej špičke v pracovných dňoch (v porovnaní s celkovým počtom vozidiel MHD jazdiacich teraz).
Garáže a priestory by sa predsa využívali po električkách tie isté. Električkové trate bude treba rušiť postupne, z času na čas ich je aj tak potrebné rekonštruovať, vtedy sa "zalejú betónom" a bude vybavené...
slušné protinázory sú vítané, odpoviem
Pocuj troll, ked tak velmi chces nahradit elektricky autobusmi, daj mi odpoved na jednu otazku.
Ako by si ich nahradil v Karlovej Vsi?
Teraz tam rano chodia elektricky kazde 2 minuty, kazda ma aspon 300 miest. Dokopy to mas za hodinu 9000 osob. A teraz mi povedz, kde chces nabrat dostatocny pocet autobusov na to, aby si ich nahradil, ked najvacsi autobus, co mame (Capacity), poberie 177 ludi. To mas autobus takmer kazdu minutu. Kde naberies peniaze na nove busy, na novych ludi, na prestavbu, na udrzbu viac vozidiel, na servis, na vacsie garaze, na viac spotrebovanych pohonnych hmot, atd?
Radsej zalez spat pod suter, z pod ktoreho si vyliezol, a neries absolutne chomotiny
Brasko len tolko ti k tomu poviem..ze ty musis byt dobre padlý na hlavu teda...?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3
Plus by bolo potrebné zmeniť legislatívu (absolútna prednosť autobusov, ako majú teraz električky), ale to by nastali dva prípady:
1. Prednosť by bola iba vo vyhradených pruhoch, ale to by chodci museli študovať značky
2. Prednosť by mali všetky autobusy, avšak to by si musel vysvetliť aj babke v Hornej Dolnej, že tomu jednému autobusu za pol dňa musí dať na priechode prednosť