Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: munww #218445:
Brasko len tolko ti k tomu poviem..ze ty musis byt dobre padlý na hlavu teda...?
Reakcia na: Valec #218456:
V Budapešti to s niektorými traťami aj spravili. Dnes to ľutujú.
munww znie ako Mario Sevcik po absolvovani zakladnej skoly.
Reakcia na: Ike #218461:
Ja riešim MHD
Reakcia na: Valec #218452:
Tí autori nerozmýšľajú inovatívne z nadhľadu ale len v zabehaných koľajách haha (z pohľadu dopravy)
Reakcia na: munww #218460:
Ale čo ak sa pokazí vlak medzi dopravňami?
Reakcia na: Ike #218458:
hovoríme o MHD v meste, vlaky sú iná téma a ja by som ich zatiaľ nerušil 🙂
Reakcia na: Valec #218456:
Ale no, treba začať s jednou radiálou v čase keď sa budú vyraďovať električky. To si sa tak nadchol mojou myšlienkou že by si na to išiel až tak zhurta?
Reakcia na: Valec #218456:
Ja by som zrušil aj vlaky.
Reakcia na: medzernik #218455:
...hej a robiť to každý rok keďže to dlho nevydrží... medzitým treba náhradnú autobusovú dopravu upchatú na ceste spolu s autami....
hluk však nepatrí medzi moje hlavné argumenty
Reakcia na: munww #218454:
Tak fajn... skúsme tie koľajnice vytrhať, vyskúšame tie zabezpečené bus pruhy a keď to nevyjde... potom budeme hútať nad tým, čo ďalej. ?
Reakcia na: munww #218454:
Kriste pane choď sa previezť medzi Mladou Gardou a Námestím Biely Kríž, kde to prebrúsili. Tade to nie je počuť, možno tak veľmi jemný hvízgot ako letí električka 55 km/h a ticho preráža vzduch. Stačí poriadne prebrúsiť a podbiť trate a spraviť poradne výhybky.
Reakcia na: Valec #218451:
Podstatná je rýchlosť a spoľahlivosť a to sa nedá. Čiste autobusovú dopravu v zabezpečených bus pruhoch (namiesto koľajníc) sme predsa nevyskúšali tak ako to môžeme prepočítavať? Náklady podobne, hoci je jasné, že busový vozokilometer je aj pri zohľadnení stavby, opráv a rekonštrukcíí tratí električiek podstatne lacnejší. Rachot električiek predsa všetci počujeme a hlučnosť autobusov sa stále znižuje.
Reakcia na: Spacer1 #218450:
Dnes hej, no busy sa už vyrábajú elektrické a preto som s touto myšlienkou prišiel až nedávno. Treba pomaly prechádzať na čiste autobusovú dopravu, bude rýchlejšia, spoľahlivejšia, lacnejšia, tichšia...
V rámci témy:
Ďalší projekt, kde autori (zrejme tiež plní predsudkov) navrhujú obsluhu električkovou dopravou.
http://reality.inspiracie.etrend.sk/compass-architekti/cvernovka--vitazny-navrh.html
Reakcia na: munww #218442:
Podložiť sa to dá napríklad nejaký prepočtom nákladov, meraním hluku a podobne. O tvojej zdravej úvahe si môžem myslieť čo chcem... a keď si budeme bez nejakých hmatateľných kritérií porovnávať názory, tak nikdy sa k výsledku nedostaneme, lebo každý z nás si bude trvať na svojom.
Ak by autobusy jazdili výhradne vo svojich pruhoch a Bratislava by ich mala všade, tak jedinou nevýhodou a dosť podstatnou by bolo pálenie nafty.
Reakcia na: medzernik #218446:
ja mám argumentov veľa, napríklad:
keby si namiesto električky išiel autobusom jazdiacim vo funkčnom bus pruhu (a električky by neboli) bol by si z Karlovky v Rači v dlhodobom priemere určite rýchlejšie
zabudol si, že električka neobíde električku no bus obíde bus...
Reakcia na: munww #218447:
#218444 , #218446 a to najdôležitejšie #218441
Električky spomaľujú verejnú dopravu (znovu pridané)

Električky sú príčinou, prečo autobusy v priemere jazdia pomalšie a niekedy vypadávajú (stoja v zápche, meškajú až príde k vynechaniu jázd). Električky zaberajú pruhy na ceste pre seba (často nejazdia vôbec) a tým spomaľujú aj autobusy tlačiace sa v zápche s autami... Keby namiesto električiek boli funkčné bus pruhy, busy by boli rýchlejšie a spoľahlivejšie ako električky. Keď jeden stojí, ostatné ho obídu. Včera popoludní napríklad električky dlho nejazdili na trase do Rače. Neviem čo bolo tentokrát dôvodom, príčin je veľa, električky stoja často.
V Petržalke majú byť úrovňové priecestia, cyklocesta, stačí aby tam došlo k zrážke s autom, bicyklom či chodcom a nosný dopravný systém pre Petržalku zastane. Ďalši príčiny sú nevoľnosť vodiča či cestujúceho, prekážka na koľajniciach, porucha vozidla, trakčného vedenia, koľajníc, mrznúce mrholenie na drôtoch vedenia atď a električky (čo?) ...stoja všetky.
Električková doprava je naviac drahá a pri opravách koľajníc no aj inokedy si tiež vyžaduje náhradnú autobusovú dopravu. Čiže zase treba viac autobusov a vodičov.
Koľajová doprava je stáročia starý a nepružný spôsob dopravy. Električky mali zmysel v minulosti keď ešte autobusy zamorovali živ. prostredie. Teraz sú čoraz ekologickejšie a tichšie ako hrmotajúce električky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement