Ale no, treba začať s jednou radiálou v čase keď sa budú vyraďovať električky. To si sa tak nadchol mojou myšlienkou že by si na to išiel až tak zhurta?
...hej a robiť to každý rok keďže to dlho nevydrží... medzitým treba náhradnú autobusovú dopravu upchatú na ceste spolu s autami....
hluk však nepatrí medzi moje hlavné argumenty
Kriste pane choď sa previezť medzi Mladou Gardou a Námestím Biely Kríž, kde to prebrúsili. Tade to nie je počuť, možno tak veľmi jemný hvízgot ako letí električka 55 km/h a ticho preráža vzduch. Stačí poriadne prebrúsiť a podbiť trate a spraviť poradne výhybky.
Podstatná je rýchlosť a spoľahlivosť a to sa nedá. Čiste autobusovú dopravu v zabezpečených bus pruhoch (namiesto koľajníc) sme predsa nevyskúšali tak ako to môžeme prepočítavať? Náklady podobne, hoci je jasné, že busový vozokilometer je aj pri zohľadnení stavby, opráv a rekonštrukcíí tratí električiek podstatne lacnejší. Rachot električiek predsa všetci počujeme a hlučnosť autobusov sa stále znižuje.
Dnes hej, no busy sa už vyrábajú elektrické a preto som s touto myšlienkou prišiel až nedávno. Treba pomaly prechádzať na čiste autobusovú dopravu, bude rýchlejšia, spoľahlivejšia, lacnejšia, tichšia...
Podložiť sa to dá napríklad nejaký prepočtom nákladov, meraním hluku a podobne. O tvojej zdravej úvahe si môžem myslieť čo chcem... a keď si budeme bez nejakých hmatateľných kritérií porovnávať názory, tak nikdy sa k výsledku nedostaneme, lebo každý z nás si bude trvať na svojom.
ja mám argumentov veľa, napríklad:
keby si namiesto električky išiel autobusom jazdiacim vo funkčnom bus pruhu (a električky by neboli) bol by si z Karlovky v Rači v dlhodobom priemere určite rýchlejšie
zabudol si, že električka neobíde električku no bus obíde bus...
Električky spomaľujú verejnú dopravu (znovu pridané)
Električky sú príčinou, prečo autobusy v priemere jazdia pomalšie a niekedy vypadávajú (stoja v zápche, meškajú až príde k vynechaniu jázd). Električky zaberajú pruhy na ceste pre seba (často nejazdia vôbec) a tým spomaľujú aj autobusy tlačiace sa v zápche s autami... Keby namiesto električiek boli funkčné bus pruhy, busy by boli rýchlejšie a spoľahlivejšie ako električky. Keď jeden stojí, ostatné ho obídu. Včera popoludní napríklad električky dlho nejazdili na trase do Rače. Neviem čo bolo tentokrát dôvodom, príčin je veľa, električky stoja často.
V Petržalke majú byť úrovňové priecestia, cyklocesta, stačí aby tam došlo k zrážke s autom, bicyklom či chodcom a nosný dopravný systém pre Petržalku zastane. Ďalši príčiny sú nevoľnosť vodiča či cestujúceho, prekážka na koľajniciach, porucha vozidla, trakčného vedenia, koľajníc, mrznúce mrholenie na drôtoch vedenia atď a električky (čo?) ...stoja všetky.
Električková doprava je naviac drahá a pri opravách koľajníc no aj inokedy si tiež vyžaduje náhradnú autobusovú dopravu. Čiže zase treba viac autobusov a vodičov.
Koľajová doprava je stáročia starý a nepružný spôsob dopravy. Električky mali zmysel v minulosti keď ešte autobusy zamorovali živ. prostredie. Teraz sú čoraz ekologickejšie a tichšie ako hrmotajúce električky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike