Prehanas . Asi mas na mysli poobednu spicku,ale na 80 som nevidel nikdy problem ked mam semtam cestu zo Zochovej smer Petrzalka . To musel fakt spoj predtym vynechat len. A ak fakt vysoskolak nepochopi piktogram v CP tak to sme na tom fakt zle ?
Myslel som o tom že starý ľudia v tom majú zmätok ktorý spoj ide na ktorú konečnú.Nie každý má zrak v 70tke ako rys.Tie šípky a hviezdičky v CP je ťažko rozlúštiť.Bolo by dobré aspoň dajako rozdeliť CP keď už nie zvlášť čísla liniek.
To som nevedel, ze to bolo az tak zle. Ale som rad ze sa s tym opatovne uvazuje, pri EP to dava vacsi zmysel.
Co sa nevycerpanej sumy, su dve moznosti: Bud to zakaznikovi umoznit vybrat, alebo proste stanovit ze to je nerefundovatelne (a je na zakaznikovi aby si dobil len prislusnu sumu). Ono aj v Rige ked neminies ten konkretny pocet ciest, tak mas prakticky ten isty problem
Ono to vydrzi pomerne malo Preto sa to pouziva prave v pripadoch kde sa ocakava kratke pouzivanie, napr. niekolkodnove listky v mestach kde uz bezne listky nepouzivaju.
Preto som to navrhoval ako turisticku "kartu" s EP, ktora by platila povedzme dva tyzdne. Na dlhodobe pouzivanie to je samozrejme nevyhodne.
Inak samozrejme sa pouziva tvrdy papier s niekolkymi vrstvami.
Banke žiaden zákon neprikazuje vydávať bratislavskú mestskú kartu. Rozhodol si sa o mestskú kartu zrušiť takže vyplakávanie, že banka akceptovala žiadosť o zrušenie nie je na mieste. Treba si zvykať na to , že zodpovednosť za vlastné skutky treba niesť. Za hlúposť sa bohužiaľ platí
Zrušili sa preto, že ročne sa predalo tak päť prenosných PCL. So zavedením prenosných kariet sa ráta v budúcom roku.
Neviem ako v Dubline, ale v Rige (alebo tiež napr. Belehrade) si na papierovú kartu kúpiť konkrétny počet ciest, resp. určitý druh lístka (napr. denný), ale u nás si môžeš odpočítať sumu akú chceš. Čo potom s tou nevyčerpanou?
Rozmýšľam nad tým, že sa zamestnám v DPB ako vodič... čo myslíte, oplatí sa? nejsom žiadny šotouš, ale tak príde mi to ako zaujímavé povolanie, rád jazdím a ako každý sníval o tom byť smetiarom tak ja vodičom autobusu...
Chlapec by bol vo Viedni úplne stratný. Tam nielen autobusy, ale aj metro jednej jedinej linky v jednom a tom istom smere končí v troch rôznych staniciach, podľa potreby...
Fakt je problém s troma konečnými? Aká je to komplikácia pre neveľký počet obyvateľov Kopčian, pôvodných RD pri cintoríne a pracovníkov skladov si miesto CP "svojej linky" pozrieť CP L80 spoje so "svojím písmenkom"? Navyše, keď kľúčovú frekvenciu sám uznávaš medzi ŽST a Zochovou.
V nezmestení sa do autobusu má toto mesto dlhú tradíciu. Keďže máme linky, kde dnes nestíhajú ani kĺby, tak nevidím priestor, aby sa " kľudne nasadili" 18m na L80, keď ich je neodstatok. Avšak kľudne môžeš skúsiť bombardovať poslancov, nech podporia taký plán obnovy vozoparku, ktorý neokreše počet kapacitných vozidiel, nech nepodporia zbytočné znovapredlžovanie L95 ktoré by zhltlo ďalšie kusy, nech iniciujú ekonomicky efektívnejšie využívanie kapacít (načo sa v sedle sušia sóla vo vozovniach a na viacerých linkách zbytočne pália naftu prázdne kĺby?) aby boli peniaze na posilňovanie dopravy...
---------
810zssk: papierové čipovky? To už aj také existuje? Že sa na papier aplikuje magnetický pásik, mám odskúšané. Ale upevniť naň čip s anténkou tak, aby to aj dáku manipuláciu vydržalo, si veľmi predstaviť neviem...
Vyznať sa v cestovnom poriadku linky 80 je problém? To seriózne vážne? Takže aj linky 21, 37, 57, 77 atď. treba rozdeliť na samostatné čísla, aby náhodou nejaký vzdelaný vysokoškolák nemal problém orientovať sa v zložitom grafikone?
Treba čítať displej autobusu pred nástupom, nie sa bezhlavo hrnúť do dverí ako veľká voda a nebude z toho vznikať "guláš".
Niekto by sa mohol na Magistráte zaujímať aj o to aby konečne na linke č.80 premávali kapacitnejšie vozidlá lebo smerom do Petržalky sa na Zochovej už ťažko natlačiť do autobusu.Kolkokrat musia ludia čakať aj 3 spoje tejto linky aby sa odviezli domov,nedaj boh jeden vynechá potom hotová pohroma.Aspoň v pracovných špičkách by mohli kľudne byť nasadené 18 metrové autobusy.V rannej špičke zase veľa ľudí nastúpi už pri Žst Petržalka a na Zaporožskej je miesto tak pre 10 ľudí.Proste 3-4 zastávky je tá linka preťažená hlavne študentami a ľuďmi cestujúcich do/z práce.A to nezmyselné delenie jednej linky na 3 konečné ako sú Cintorín , Kúpalisko a Kopčany.Mali by to byť 3 rozličné čísla liniek aby v tom cestujúci nemali guláš.Vyznat sa v cestovnom poriadku je tak pre Vysokoškolsky vzdelaného tiež asi problém.
O tomto sme tu hovorili ešte v 2013, keď sa tento predpis implementoval do našej legislatívy, že to je riešenie krátkozraké, hlúpe a neefektívne. Legislatívec sa tešil, ako budú za volantom autobusu sedieť dospelejší, starší a skúsenejší 24-roční vodiči, realita je však taká, že ta pomyselná väzba medzi strednou školou a povolaním vodiča bola týmto významne prerušená, tým pádom aj generačná obmena vodičov. Duálne vzdelávanie, ktorým chceli získať nových vodičov, je bez zníženia veku na 21 rokov kontraproduktívne. Ďalšou, nemenej dôležitou témou, sú aj pracovné podmienky a mzdové ohodnotenie, ktoré nerobia toto povolanie atraktívnym – čo je už otázka na magistrát. Bez zvýšenia miezd sa ďalej nepohneme.
Ono to funguje takto, aby mohla na karte byť nadefinovaná zľava a nemuseli sa ľudia pri označovačoch zdržovať výberom celý/polovičný. Ale súhlasím, zišla by sa aj prenosná verzia (ktorá by tým pádom automaticky strhávala plné cestovné).
Bez účtu, ale za ročný poplatok + poplatok za nastavenie PINu + strata času, lebo musíš ísť do banky a potom ešte aj do DPB si ju nechať aktivovať. A potom zistíš, že si na ňu nemôžeš vlastne kúpiť električenku cez net, lebo to ide len ak je spln mesiaca a tretia sobota v mesiaci a zase ideš do predajne DPB. Mne to teda za tých ušetrených 20 eur nestojí. Bratislavskú mestskú sračku som mal rok, potom som ju zrušil a už si ju nikdy nebudem obnovovať.
Len pre informáciu doplním, že v kompetentných kruhoch sa práve toto aktuálne rieši ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KaroSAD