Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dopravak88 #217955:
Toto nebolo o zime v kabine . Jednak NB 18 maju kabinu uzavretu, vodic si vetral okienkom a vonku zase nemrzlo. A ani nikto nestal v priestore prednych dveri aby mu branil vo vyhlade. V celom buse bolo cca 30 ludi a viacmenej vsteci sedeli. Isel som podvecer smer centrum. To bolo o arogancii ze ti nedovoli nastupit prednymi dverami resp. ked som vystupoval tak na stlacenie dopytu musel zareagovat ale nechal ma vystupit do travy 5 metrov pred zastavkou.
Reakcia na: S499.1023 #217963:
Aký úsporný zlepšovák DPB?
Reakcia na: trolejbus6207 #217961:
Električky kúrili ako ktoré, T3 a T3M takmer vôbec (bolo spôsobené úsporným zlepšovákom DPB), K2 lepšie a T3SU (najmä prvá séria) výborne. Ale aj v tej najstudenšej som mal vždy stále otvorenú kabínu, odpor ku klietke bol väčší ako k zime. Trolejbus s veľkou kabínou bol v pohode a na tých pár kúskoch s malou kabínou (na Trnávke už také nejazdili, tak to hrozilo len z voľna / zo zálohy z Hroboňky) som tiež jazdil s otvorenou kabínou. Sanosy vtedy už kúrili dobre.
Reakcia na: Ike #217906:
Áno, ale pri Eurovei nemajú Z-priechody podľa mňa čo robiť.

Ad. zrealizované Z-priechody v Dúbravke, súhlas, podľa mňa sú horšie ako pôvodné širšie priame priechody (napr. zastávka Drobného).
Reakcia na: S499.1023 #217960:
neviem, ako kúrili električky, ale napríklad Sanosy boli v zime jedna veľká tragédia, čo sa kúrenia týkalo, v prvej sérii sa dokonca muselo dorábať kúrenie a keď si otvoril prvé dvere, všetko teplo bolo okamžite preč. Preto keď som nemusel, som predné dvere neotváral ani náhodou, raz som ich neotvoril ani samému Oskarovi na Hroboňke a na otázku, prečo som tak neurobil, dostal odpoveď "lebo ich objednal bez kabín" (tie po vzore 14Tr sa dorábali, až keď som už nejazdil) a kupodivu som nemal ani strhnuté prémie za tento incident...
Reakcia na: dopravak88 #217955:
Osem rokov som jazdil s električkou, NIKDY som nemal zatvorenú kabínu vodiča a VŽDY som otváral aj prvé dvere (na väčšine električiek to ani inak nešlo).
Nemám nič proti tomu, ak vodič neotvorí prvé dvere, keď tam nikto nie je. Ale preťahovanie zastávky o hodný kus alebo nechávanie vlčákov stepovať pred dverami je, ak raz máme zavedený nástup / výstup všetkými dverami, neprípustné.
Reakcia na: zakaznik #217958:
Mea culpa 🙂
Reakcia na: 810zssk #217956:
Máš chybnú rovnicu, ako ti Mike vysvetlil. ?
Reakcia na: 810zssk #217956:
Predpokladám, že myslel každý deň, v každom jednom vozidle .. tam to vychádza veľmi približne +- na 0,7 lístka..
Reakcia na: zakaznik #217954:
45000 / 61 = 1? Vidim ze matematika ti ide este lepsie ako vymyslanie praktickych odbavovacich systemov pre verejnu dopravu ? ? ?
Reakcia na: david1 #217915:
rad by som podotkol, ze aj niektore zo starsich Citelisov nemaju sklo, ktore oddeluje kabinu vodica. Preto to povazujem za celkom normalny jav, neotvorenie 1. dveri, aby si nadarmo nevetrali v kabine.
Takže podľa zverejnených informácii si cestujúci vďaka čipovokartovým označovačom kúpili v priemere 1 (slovom jeden) lístok za jeden deň vo vozidle. ?
To je super úspech, to som fakt nečakal. Táto rozumná investícia sa možno vráti už za sto rokov. ?
Reakcia na: sergej123 #217934:
Prosímťa, nevykladaj hlúposti. Vodič v Bruseli nemá 4.000,- EUR, necestuje tam v kĺbáku maximálne 30 ľudí, nechodí všade autobus každých päť minút, v Londýne samozrejme berú ľudí aj keď ľudia stoja a najmä to nemá s diskutovanou témou vôbec nič spoločného. Tvoje informácie vyzerajú, ako keby pochádzali z odborovej organizácie Jozefa Hitku.
Reakcia na: sergej123 #217951:
Tak sa vratme spat k teme.

Na jednej strane rozumiem tvojej snahe priniest iny uhol pohladu. Suhlasim s tym, ze ludia, ktori v podmienkach DPB su ochotni nas kvalitne vozit, si zasluzia uznanie. Nastavenie mnohych ludi nielen tu na fore vsak ovplyvnuje spravanie priemerneho vodica, ktore je nie celkom ruzove. Narocnost prace predsa nemoze byt ospravedlnenim pre zavadzanie neporiadkov v ziadnom smere, ci uz je to nastup do vozidla, alebo jednanie s cestujucimi (to sa vsak k mojmu poteseniu zlepsuje - v poslednom case som zazil viackrat velmi pekne podane oznamenie problemu na trase).

Celkovo, my Slovaci sa este mame v sluzbach co ucit. Uz len taka predavacka ta ma prva vitat v "jej" obchode a svojim prijemnym vystupovanim ti dat chut vyuzit ich sluzby znova, lebo nie je platena za nadutost. A to plati aj o vodicovi - svojim spravanim ma ukazovat, ze mu zalezi na uzivateloch "jeho" sluzby, aby sa im prijemne cestovalo.


A je tu este jeden bod - vozidlo ma isty pocet dveri kvoli istej rychlosti vymeny cestujucich. Takze ak jedny dvere uberies, na zastavke sa stoji dlhsie, cim sa zvacsia beztak zufale meskania.
Reakcia na: Viko #217949:
nechcel som ,aby to zaslo takto daleko
len som sa chcel zastat vodicov MHD,lebo mam taky pocit,akokeby každý hladal chybu celého systemu v nich
a naozaj klobuk dole před ich pracou
Pani dispečerka cez rozhlas na HLST žiada vodičov IGK, aby umožnili prejazd MHD. Nie, že by to nejak výrazne pomohlo, ale snaha sa cení... ?
Reakcia na: sergej123 #217944:
Mne to neda.
Cisla jasne vravia, ze ludia z mojho prikladu nie su ziadne prasce v zite z Lufthansy.

V krajine, kde priemerna mzda [2014] bola 3192€ (a samozrejme aj tomu primerane zivotne naklady), ma vodic TEC-u po desiatich rokoch bez vikendovych priplatkov a stravnych listkov 2360€ v hrubom, bruselsky STIB na tom neni o moc lepsie, De Lijn este horsie. Za velku zodpovednost vyrazny podpriemer, a ty ides hovorit daco o tych, co sa maju dobre... Este aj ich vlastni zamestnanci za okienkami maju viac - a aj tak sa ti vodici dokazu snazit o ustretove vystupovanie.
Ked sme vytvorili ludsku spolocnost zalozenu na raste, tak kazdeho jej clena znepokoji, ak mu niekto nuka stagnaciu alebo dokonca pokles. Nevravim, ze mame strajkovat na frankofonny sposob, ale je absurdne, aby natlak u nas nedokazal fungovat ani v odvetviach, kde je vyrazny nedostatok vhodnej pracovnej sily.

Mimochodom, ako si ty podporil svojich krajanov, ktori maju podpriemerne platy a dlhodobo nie su ticho? Bol si aspon na jednom z pocetnych protestov podporit sicky? Sestricky? Robotnikov z PPS Detva? Ucitelov?


-------------
(Rubber38: Neboj sa, adrenalin mi to nezvysilo. A prave bez povsimnutia ponechane zvasty boli dovodom, preco viacero ludi z mojho okolia rezignovalo na tuto diskusiu, takze neviem ci to je dobra cesta. Navyse, cokolvek chces presadzovat, potrebujes poznat poziciu protistrany.)
Reakcia na: Rubber38 #217946:
ale ty tym jednoduchym ludom nesiahas ani po paty, o zrucnosti a sikovnosti ani nehovorim

preco tych ludi urazas? poznam jadr.fyzika,alebo prof.co jazdia v MHD,mozno aj kvoli peniazom aj kvoli veku a nevie si najst pre seba adekvatnu pracu
nikdy nikoho nepocenuj
Reakcia na: 7ross7 #217945:
urcite nie,možno vduchu frfle,ale urcite ich otvori,jedine ze by mal nejaky vazny dovod
Prečo ho proste nenecháte na pokoji? Takýto jednoduchí ľudia nie sú ochotní prijať akýkoľvek protiargument, akurát si zvyšujete adrenalín v krvi a objem spamu v diskusii...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.