Reakcia na: Mike #217533:
Prerobil som zastávky v Lide na 2 ks. Nahodil som aj alternatívu od Ekonomickej cez Bosákovu - má dĺžku 3,1km. Cez Lido je to navyše necelých 400 m. Čiže tá zachádzka je akceptovateľná a z časového hľadiska rovnocenná, ak nie rýchlejšia. Treba si uvedomiť, že cez Bosákovu by pribudli navyše 2 kríženia s Bosákovou. Taktiež zaústenie do hlavnej trate by bolo možné až v križovatke, čiže by nebol možný prestup na hrane na terajších nástupištiach Farského.
Čo sa týka pozemkov, mimo lokality Lida by trať viedla v rozhodujúcej miere po pozemkoch mesta. V Lide, pokiaľ bude rezervovaný koridor, tak trať by bola zrejme súčasťou verejných komunikácií, ktoré po vybudovaní obvykle developeri odovzdávajú do správy mesta.
Čo je podstatnejšie, tak investičné náklady na túto trať by neboli nijako nadštandardne vysoké: netreba budovať žiadne mosty ani náročné stavby. Trať by viedla po povrchu a s minimálnymi ovplyvnením existujúcich komunikácií. Pritom potenciál trate je z pohľadu dopytu po verejnej doprave viac ako slušný.
MatejBA