Vôbec nie som zaujatý. To, že nemá nromálny znak, je podľa mňa jeho jediná dizajnérska chybička. Vlastne zatial inú chybu na tom Voze nepoznám. Bol by som veľmi rád, keby to boli práve Solarisy čo začnú brázdiť bratislavské ulice a to nie len na plyn (ak sa im to podarí) ale aj na elektrinu.
galiyosha: No MAN by bol tiež dobrý.
COLOR: Jediná záchrana DNV je len v kolajách. A to najskôr a najreálnejšie na tých vlakových.
Prislusne oznacovace sa vyrabaju aj v prevedeni s aktualnym casom. Celkom zaujimave su podla mna aj tie, ktore zacali montovat do zadnych vagonov v tramvajach -- teda samozrejme, az na tie farby.
Ano a zvlast mi pride smiesno, ked vidim vyskrabkane pismenka do textu "KED STOJI, DRZTE S/"... '-) Lepsie je pouzitie textu "CESTUJICI SU POVINNI ZA JAZDY SA DRZAT".
Hm, mozno su uz moje spomienky skreslene, ale zda sa mi, ze tie oznacovace vyzeraju v reale o dost elegantnejsie, ako na tejto fotke: http://www.dpp.cz/galerie/oznaczar.jpg
Ich nevyhodou je, ze neukazuju aktualny cas, ale to by sa dalo spravit. A urcite by sa dal spravit krajsi design... Ale aj tento sa mi pozdava viac, nez ten zbytocne robustny (alebo to ma nejaky ucel) sucasnych R&G v BA...
Mne sa pacia tie orandzove, co maju (alebo aspon naposledy, ked som bol, co uz bolo pomerne davno, mali) v Prahe. Urcite viac, ako tie nase.
Re #21694 Sarko: Ja mam skor pocit, ze J je voci Solarisu _pozitivne_ zaujaty, ale vidi realnejsie, ze v Bratislave budu jazdit Mercedesy, tak sa v tom snazi najst pozitiva.
A co mi vieme, mozno nejaka neviditelna motyka vystreli, a nakoniec sem dostaneme MAN... Mal by vobec niekto nieco proti?
co vlastne robi DPB preto aby boli eliny ciste? kolko ludi tym zamestavaju? koko im trva vydrhnut jednu elinu? kolko ich to stoji? vie to daky klubista pls?
No a co, v Presove zas mame podla sablony nastriekane KED STOJITE DRZTE SA, bez ciarky a s KED namiesto AK. V Bratislave zas mavali spravne AK STOJITE, ale neviem, ci tam mali ciarku.
Sarko: MB O345/Conecto sa robia v mestskej aj primestskej verzii. Pre mestsku je este na vyber pocet dveri. Mestske 3 dverove Conecto som videl na vlastne oci. Rovnako je to s MANom SL223, ci SL232.
Uhm, a na "zdrzovat" akoze peniaze boli? Dvojhlaska "ia" je asi drahsia .
Re #21679 qwix:
Tak to je krasny oznam, to by som si urobil aj fotku . Iste to bolo napisane rucne, proti tomu ani tak nemam namietky, ako voci oficialnym tlacenym a lepenym textom hoci aj s banalnou pravopisnou chybou.
Re #21685 J:
Conecto? To je mestsky autobus?
Sa mi vidi, ze voci Solarisu si zaujaty, co Ti spravil? . Osobne si myslim, ze Citaro robi Citarom jedine to logo a honosny nazov znacky .-)
Tento clanok som cital v papierovom SME a zarazilo ma, ze pod fotkou stanice ZSR na Vinohradoch bolo napisane: Nove mramorove steny su uz posprejovane. Co som ale na fotke videl, boli steny oblozene obkladackami ako na Hl.stanici a neboli posprejovane, ale popisane fixami. Fakt je ale to, ze aj to sa vola VANDALIZMUS
Keď sme sa minule bavili otej Viedni, tak ma napadla, že by sme sa mohli inšpirovať tým, že najprv ide elinová linka a z konečnej pokračuje autobusová.
To je príklad L53. Teraz keď chodí L63 až po Zlaté piesky, tak by L53 mohla kľudne chodiť, len po konečnú elín na Zlatých s prestupom na jednej hrane. Ušetrené vzkm by sa použili na lepší interval. Vôbec si myslím, že tak ako je plánovaná elina až do Vajnor je zbytočná. Tam predsa nie je taký potenciál a vozy by tam chodili prázdne.
Ja si predstavujem nejaky, na akom by sa dizajner fakt vyhral. Moze byt aj divoke, co sa tyka vybocenia z 'konvencnych' oznacovacov, ale zas nie prilis. Nieco fakt elegantne s osvedcenou mechanikou.
COLOR: No keby boli kovové ako v tých pár elinách a k strieborným madlám, samozrejme strieborné označovače. Avšak aj tie naše bordové by vyzerali krajšie ako staré štikače, čo majú v KE. Aspoň keby ich nastriekali.
Oficíalne: Na nákup nových vozov bude vyhlásená verejná obchodná súťaž (uverejnená aj v medzinárodnách vestníkoch) a až tá rozhodne o dodávateľovi. Záujem majú Solaris, Mercedes, Man. Otázné su firmy
- Karosa nemá 15m vozidlo, ktoré DPB chce. Taktiež nespokojnosť pri predvádzacích jazdách.
- SOR pochybujem, že do budúceho roka zvládne 18metrovú verziu a taktiež 15m.
Už nevim, kto to tu písal o tom, že mu bolo v Ciatre zima, avšak keď ho kupujú aj do Osla či Reykjavíku nemyslím, že budú mať zlé kúrenie. Skô vodič ho nevedel dobre pustiť. Ono je aj dosť ťažké sadnúť do voza a hneď vedieť všetko nastaviť ako má byť a je tu tiež strach, že niečo poserieš. Keď tú bola 18m CB, tak si vodič nechcel pustiť ani klímu. Aby sa náhodou niečo neposralo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
http://www.ba.sme.sk/clanok.asp?cl=1142318