Predvčerom som cestoval jedným busom na L50, ev.č. som si nezapamätal, kde ma trochu zarazil text, ktorý je nalepený na dverách kabíny vodiča, kde sa píše o tom, že "zdržovať" sa v priestore predných dverí nie je dovolené. Kompetentnému, ktorý schválil takýto tvar slovesa by som uštedril lekciu slovenčinarského okienka .
Týmto sa aj ospravedlňujem chalanom z BA, že som o sebe počas pobytu v BA nedal vedieť, ale kvôli služobným povinnostiam mi to absolútne nevychádzalo.
Myslím, že preháňaš. Podľa mňa úplne stačí piktogram vozíka pri druhých dverách, žiadne ďalšie nálepky netreba. Ďalej tu už musí zasiahnuť nie dopravca, ale inteligencia samotného cestujúceho.
A prečo úplne nové B961, 951, Slintyhnusy 12 mn i 18 m ani Solarisy fotobunku nemajú? Isteže NIE JE povinná fotobunka. Povinná je ochrana proti zovretiu cestujúceho krídlami dverí a tá sa predsa dá realizovať aj inak.
I.
Tak to je už hádam problém tej babky, že si volí menej výhodný variant. Za Prešov by som povedal, že sa mi zdá, že v NP busoch sa dôchodcovia postupne preorientúvajú na stredné dvere.
Iste, za predpokladu, že Citaro nebude mať fotobunku, budú musieť byť tie dvere logicky tiež ovládané vodičom .
Čo sa týka tých starších ľudí, Andy to napísal veľmi trefne. Tá "babka" bude vždy nastupovať cez prvé dvere a sedadlá na nízkej podlahe sú až ďalej vo vozidle. Takže realita potom vyzerá tak, že tá "babka" si najprv vôbec nesadne, počká na ďalšiu zastávku, kde bude autobus stáť a až potom sa buď vyštverá na sedadlo so schodom alebo sa prederie ďalej do vozidla a sadne si na sedadlo na nízkej podlahe. Mám osobnú skúsenosť s mojou starou mamou, takže viem, o čom hovorím.
O poslednom odstavci by sa dali popísať hádam aj romány . Ja som si nechtiac vypočul debatu dvoch chalanov a jeden tvrdil, že naša preslávená T3 Mod #359 je dovezená z USA
Elina je rovnako siroka ako bus, takze v tomto smere nie je problem. Problem bude zrejme len po organizacnej stranke.
Re #21656 Andy:
Aka celkova rekonstrukcia? Staci predsa urobit vpust na elektrickovu trat, pripadne este vodorovne dopravne znacenie. V pripade trolejbusov by to bolo tazsie, na zachadzanie k elektrickovej zastavke by sa by sa muselo usposobit aj trolejove vedenie.
Predstav si, že nám do Prešova prišli Karosy B961E, ktoré nemajú lepené sklá
Re #21646 J: Ak je pravda, že dodávaeľ odmietol na želanie zákazníka odstrániť fotobunku, tak môže ísť aj so svojím Mercedesom dočerta. Fotobunka je nezmysel a nevyžadujú ju žiadne slovenské normy.
Re #21647 fobust: Nebesia! A kĺbový SOR bude mať koľko dverí? Sedem?
Re #21649 Sarko: Faktom zostáva, že prezentované Citaro možnosť ovládania trerích dverí vodičom nemalo.
Re #21652 Andy: Tak si "babka" môže vybrať sedadlo, ktoré je na nízkej podlahe a nemusí sa štverať. Takýchto sedadiel má napríklad Trollino 12 až desať.
Súhlasím, čo sa týka exkluzivity vozidiel. "Vlčák" (heh, začínam si zvykať na výraz... ) si takmer vôbec neuvedomuje značku vozidla. Sám som šokovaný, aké všelijaké fámy kolujú po Prešove v súvislosti so Solarisom. Jeden známy sa ma pýtal, či je to Mercedes alebo Opel, že je to vraj nádherné a dokonalé vozidlo Keď som mu povedal, že je to poľský Solaris, bol prekvapený. Minule tiež jeden šťastný otec vykladal synovi, že je to nemecký autobus. A to prosím pekne po Prešove už pár rokov behajú NP Renaulty. Preto, a to nechcem BA nijako zhadzovať, nechcem ani pomyslieť na úžas Bratislavčanov nad prípadným Solarisom, ktorý by im raz prišiel namiesto Karosy B732.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Veď presne o tom hovorím, takže si myslím, že vôbec nepreháňam. Pod príslušným piktogramom som mal samozrejme na mysli piktogram vozíka.