Dobrý deň. Potrebujem sa dostať zo zástavky RETRO Hraničná do Carefouru (presne do Agemu) v Petržalke. Neviem nájsť najvhodnešiu zastávku. Chcelo by to do podrobnej mapy Bratislavy, zakresliť všetky zástavky s názvom. Nielen niektoré v google maps.
Napríklad vyhľadávač mi kvôli prestupom neponúka spojenie z Antolskej na Račiansku električkou, ale cez Zochovu. On predsa nemá psychiku. Pritom vieme, že na Zochovej stoja ráno busy v zápchach, čo však vyhľadávač ignoruje. DPB má asi prebytok vodičov. DPB proste zmaril časť efektu z investície do Starého mosta.
Tak isto celá Tvoja argumentácia je len psychologická. Ja použijem psychologickú tiež, len z opačnej strany: Jeden prestup navyše! Čo to komu spraví, keď už aj tak prestupuje?
DPB už začal s nahrávaním nových cieľov? Včera večer som videl trolejbus linky 212 s cieľom ŽST Železná studienka, no dnes som videl na každom voze ktorý tam smeroval cieľ Vojenská nemocnica. Nahráva to podnik postupne alebo išlo len o iniciatívu vodiča, ktorý tam tento cieľ manuálne nastavil?
Toho by som sa nebál, odhliadnuc od toho, že ide o psychologický argument.
Keď sa v 2005-om menilo kompletne linkovanie v Petržalke, tak sa to podarilo presadiť a jediné infraštruktúrne zlepšenie bol most Apollo. Teraz sa bude dať argumentovať podobne tak, ako keď sa otvára metro pod heslom "všetci povinne na metro" (u nás električka).
Jediné, čo by z toho vzniklo, že by sa po dobudovaní električky ľudia dožadovali ponechania a-95 v trase Antolská - Šafko, v 90% trasy súbežnej s električkou.
Po predlžení električiek na koniec Petržalky budem mať 1 prestup, čo je úplne v poriadku. Vďačne na ňu prestúpim, už aby tu bola. Aj kým L95 chodila na Šafko som mal jeden prestup. Iba teraz mam 2 prestupy. Pýtam sa prečo? To nehovorím o iných dôvodoch, ako je podpora ekologickej dopravy a pod.
Súčasná L95 bola od začiatku zavedená ako dočasná náhrada za električku. Električka má naprojektovaný svoj koridor a na Betliarsku nikdy nepovedie, to je každému jasné. Odkloniť každý druhý druhý spoj L95 na Antolskú/Vozovňu Petržalka by síce momentálne vyznelo pekne, no po predĺžení električky na koniec Petržalky by toto spojenie aj tak zaniklo. Načo teda učiť ľudí na niečo, o čom od začiatku vieme, že je dočasné.
Nehovoriac o prevádzkových problémoch (nepravidelnostiach), ak by pri tak frekventovanej linke prichádzalo každé druhé vozidlo z inej východiskovej zastávky, z dvoch nerovnako zaťažených ramien.
V L95 vidím iný problém a síce, že to všetky jej spoje končia na Vysehradskej, pritom veľa ľudí býva ďalej na sídlisku Lúky 7,8. Prečo nemohli každý druhý spoj L95 presmerovať na Antolskú alebo do Vozovne?
Treba si uvedomiť, že po zavedení električiek do Petržalky sa z L95 stalo len približovadlo k električke.
To mám akože z jedného približovadla (L99) prestúpiť na druhé približovadlo (L95) a potom víťazoslávne prestúpiť na Farského na L3 (L1 mi je v podstate nanič)?
Tá teória DPB o postupnom skracovaní L95 a jej nahradzovaní električkou je hlúposť. Načo je na Vyšehradskú 4 minútový interval? Ani umiestnenie zastávok nesedí s budúcimi zastávkami električky.
To malo zmysel, keď 95-ka chodila na Šafko.
Zo skúseností môžem povedať, že na Lúčanke vystúpi celý bus L95 a na Vyšehradskú sa vezie 2 a pol človeka. Ostatní čakajú na prípoj (L99 alebo L98) alebo idú pešo pomerne dlhú vzdialenosť. Počas čakania na ne niekedy prídu ďalšie dve 95-ky, lebo linka L98 smerom do Petr. je mimoriadne nespoľahlivá.
Proste návoz na petržalskú električku treba zlepšiť. Napríklad ani z Panónskej sa nedá dostať na električku.
Cca 8-9km (google maps) - cize v podstate si denne usetril 201 (pocet sucasnych spojov L95) x 8 km = 1608 kilometrov denne
A urcite niekto zbehlejsi vo vypocte cien za vzkm ti povie, kolko eur to denne (A rocne) robi (ked som to ratal ja, tak som niekde urobil chybu, lebo mi to vychadzalo cez 1.5 miliona eur, co je volovina)
To by musel byt poriadne drahy listok.O kolko km sa vlastne skratila trasa 95ky? Kolko busov sa tymto uvolnilo? Predpokladam ze interval sa na 95 neskracoval, cize mne to vychadza tak ze tam staci menej busov/mozu sa presunut na ine linky.Dnes ako vidim tam jazdi 12 vozidiel a iba SOR NB18. Capacity jazdia uz iba na 68 a 98?
Nech v nej neplatí električenka a platí výhradne jednotlivé cestovné na komerčnej báze. Nakoniec, môže niekto v trase ex-95 skúsiť maršrutku, či sa chytí.
Z tohto pohľadu je vlastne dobre, že nenechali na Šafku nejakú provizórnu otoč. Ja niektorých do istej miery chápem, ak jazdili 95 len na Šafko a nepokračovali MHD ďalej, tak majú prestup navyše. Ale nedá sa nič robiť, ja ak idem do mesta, tiež musím ísť bus / metro, prípadne ďalšie metro alebo električka a na konci zase bus ale nekričím, že dokiaľ sem jazdila električka (zrušená ešte predtým, než som sa prisťahoval), tak boli priame spoje do mesta.
zvyknú si ... ako si zvykli pred rokmi ľudia z Ovsišťa, keď im zobrali priamu L88/ex.28/
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kri
Treba si uvedomiť, že po zavedení električiek do Petržalky sa z L95 stalo len približovadlo k električke.
To mám akože z jedného približovadla (L99) prestúpiť na druhé približovadlo (L95) a potom víťazoslávne prestúpiť na Farského na L3 (L1 mi je v podstate nanič)?
Tá teória DPB o postupnom skracovaní L95 a jej nahradzovaní električkou je hlúposť. Načo je na Vyšehradskú 4 minútový interval? Ani umiestnenie zastávok nesedí s budúcimi zastávkami električky.
To malo zmysel, keď 95-ka chodila na Šafko.
Zo skúseností môžem povedať, že na Lúčanke vystúpi celý bus L95 a na Vyšehradskú sa vezie 2 a pol človeka. Ostatní čakajú na prípoj (L99 alebo L98) alebo idú pešo pomerne dlhú vzdialenosť. Počas čakania na ne niekedy prídu ďalšie dve 95-ky, lebo linka L98 smerom do Petr. je mimoriadne nespoľahlivá.
Proste návoz na petržalskú električku treba zlepšiť. Napríklad ani z Panónskej sa nedá dostať na električku.