Ad 1:
V MHD tak môžeš spraviť do minúty od kúpenia lístka pre seba (cez voľbu INFO), a stanici do 5 minút a v PAD u vodiča (tuším kedykoľvek počas platnosti lístka).
Daňový doklad si môžete vytlačiť po prihlásení na webovej stránke eshop.dopravnakarta.sk/DPB pomocou vašej e–mailovej adresy a hesla, ktoré ste obdržali pri prvom plnení karty.
problem je ze pri prvom plneni karty som nic neobdrzal ?
pred 1.9. nechodili ani potvrdzujuce emaily (ani dosial nedosli), teraz uz ano:
Platba vo výške 5,00 EUR bola pripísaná na účet DPB, a.s. dňa 4.9.2016 11:00. Vaša objednávka bude aktivovaná od 4.9.2016 19:00 po priložení dopravnej karty ku čítačke kariet vo vozidle, automatu, resp. na predpredajných miestach DPB, a.s.
1. Vies kupit listok pre spolucestujuceho. Musis ale volbu "zakupit pre spolucestujuceho" zvolit ihned po kupe CL. Blbe je ze dodatocne to uz nejde (dalsia nedomyslena vec..).
2 otazky o eCL (ano som lenivy to hladat)
- da sa kupit 2 listky sucasne, pre niekoho dalsieho na 1 kartu?
- ITIC karta ma cip totozny s ISIC kartou, da sa aj ta pouzit, po aktivacii? bez aktivacie nie, to som uz vyskusal, len ze ci je zbytocne sa o to vobec snazit...
"Či so zaintegrovaním rýchlikov by bol problém kvôli limitom na bezplatnú prepravu, že aj tak sú už dosť plné?" - práve preto by ten Vršatec nemal zastavovať v Pezinku. Ja ani neviem, načo tam zastavuje... asi lebo len kopírujú z roka na rok grafikon, ako tomu je už desiatky rokov. Voľakedy aj jeden posilový R zo Štúrova zastavoval v Senci, ale potom to zrušili. Ani teraz nezastavuje posilový RR Žitava či Skalka. Aj ten Vršatec je len internátsky posilový vlak, a je full plný, zastavovaním v Pezinku raz do týždňa je fakt zbytočnosťou.
Jedine by bolo vhodné ich zaintegrovať na úseku Vinohrady - Hlavná stanica, aspoň by sa nepokutovalo v tých vlakoch jedna radosť, čo veľmi radi robia tí vlakvedúci. Lebo spoľahnúť sa na Os a REX napr. s PCL je nič moc s tými "super" intervalmi regionálnych vlakov.
Čo myslíte, bol by dobrý nápad umožniť cestovať v IDS BK aj rýchlikmi (R)? Veď v IDS JMK sú zahrnuté - aj keď tam sa nimi dá niekam aj reálne dostať...
Tu by ich bolo možné využiť v úseku "Hlavná stanica - ŽST Vinohrady" a späť. V nedeľu a cez sviatky som podvečer našiel regionálny rýchlik (RR) Vršatec, ktorému by sa mohli potešiť cestujúci z Pezinka do Bratislavy. Má rovnakú jazdnú dobu na Hlavnú stanicu a zastavuje na rovnakých staniciach ako za ním nasledujúci REx Zobor. Často sú rýchliky aj regionálne expresy zostavené aj z rovnakých vozňov, takže o nejakom nadštandarde R oproti REx sa nedá hovoriť...
Či so zaintegrovaním rýchlikov by bol problém kvôli limitom na bezplatnú prepravu, že aj tak sú už dosť plné? Samozrejme chválim prekategorizovanie prievidzských R na REx-y a aj ďalších na trati 120.
Jazdia na území IDS BK ešte nejaké reálne využiteľné R alebo RR - napr. z Bratislavy do Malaciek, Pezinka či Senca? Ja som už ďalšie nenašiel.
Neuer Rekord: 715.000 Öffi-Jahreskarten im Umlauf http://goo.gl/vcJCTC
...medzičasom v Bratislave sa naopak hľadajú spôsoby, ako cestujúcich od predplatných lístkov odradiť.
Skúšali ste už niekto reálne v autobuse Slovak Lines u vodiča kúpu sieťového 180-minútového alebo 24-hodinového CL z kreditu EP? Zaujíma ma prípad keď cestujúci nastupuje v Bratislave a má PCL pre zóny 100+101. Nie je ten PCL problém, teda dokáže aj tak sieťový CL strojček vydať?
Škoda, že tomu 180-minútovému sieťovému CL sa nepredlžuje časová platnosť o zakúpené zóny tak ako pri CL na počet zón (pri nástupe v zóne 100 by to bolo 100+100+101). ? Ja navrhujem v takomto prípade platnosť CL klasicky na +30 minút, takže 210 minút (3 a pol hodiny). ? Čo si o tom myslíte?
V prvom rade samozrejme pre transakciu su a vzdy budu rozhodujuce udaje v cipe karty, pripadne databaze internetoveho predaja. Ziadne online overovanie by nebolo pouzite.
A teraz k synchronizacii: Data medzi predajcami a zuctovacim strediskom sa synchronizuju raz denne. Co je podla mna zbytocne malo. Otazka je ako presne prebieha synchronizacia dat v ramci dopravcu - Slovak Lines kedysi uvadzal ze dobitie EP cez net sa prejavi do 8 hodin, cize voz si stahoval data minimalne tak casto (predpokladam ze tam je aj nejaka rezerva). Co neznamena ze v rovnakom intervale aj data posielal, aktualizacia zostatku v eshope trvala vzdy podstatne dlhsie.
Osobne by sa mi pozdaval taky model, ze by vozy, automaty, predajne miesta a stanicne oznacovace komunikovali priamo so zuctovacim strediskom a v podstatne lepsiom intervale (samozrejme to neznamena ze by sa nemohli realizovat prenosy voz-dopravca, to by si uz kazdy dopravca riesil vo vlastnej rezii podla toho co chce). Moja skusenost z Londyna je ze vsetko nabehlo do hodiny (aj z busov), ta hodina by podla mna bola akceptovatelna aj tu.
Ono to IT riesenie BID kartoveho systemu je dost nestastne...
Ahojte, skusal som dnes ECL, nabil som cez net DPB este 1.9.
Pri prilozeni k oznacovacu v elektricke (forcity) zostalo svietit len "prebieha zapisovanie listka na kartu" alebo nieco take, ale svietilo to tam vyse minuty, az ma to prestalo bavit. Hned ako som kartu dal prec, zobraizlo sa "chyba pri zapise na kartu".
Skusal som aj funkciu INFO, opat "nacitavam udaje z karty" alebo nieco take, opat som cakal vyse minutu a nic.
Skusane v dvoch roznych oznacovacoch. Pre haluz som skusil INFO s uplne inou kartou (nedopravnou, bezkontaktna karta pre vstup do jedneho z biznis centier...) aj tu sa to snazilo nacitat vyse minuty a nic...
Neviete, ci toto suvisi s tym problematickym nakupov cez DPB alebo je toto nieco ine?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki
Jedine by bolo vhodné ich zaintegrovať na úseku Vinohrady - Hlavná stanica, aspoň by sa nepokutovalo v tých vlakoch jedna radosť, čo veľmi radi robia tí vlakvedúci. Lebo spoľahnúť sa na Os a REX napr. s PCL je nič moc s tými "super" intervalmi regionálnych vlakov.