Pravdupovediac, z mojho chodenia MHD mam dojem, ze GPS v sucasnej podobe nefunguje az tak dobre. Mozno by stacilo presnejsie zamerat zastavky, ale napriklad na Sumracnej smer Astronomicka elektricka este ani nezastavi, a uz sa ohlasuje fraza "nasleduje..."
Okrem sietoveho rezimu by pomohlo mat v databaze aj kompletne varianty tras NAD za elektricky a hlavne jasny navod pre vodicov autobusov, ako ich navolit na transparenty.
"Od 13.8.2016 linka č.65 bude zabezpečovať odchody len v sobotu a v nedeľu,vyznačené na cestovných poriadkoch a jedná sa o spoje 65 a 65,len s tou zmenou, že na túto linku sú vypravované autobusy s cyklonosičmi, ktoré nahradili autobusy s prívesnými vozíkmi." ? ? ?
Ma to tlacove oddelenie DPB dokoncenu aspon zakladnu skolu?
Čo sa týka dopytu, hlavné je, aby:
- sa pri dverách nachádzalo práve jedno tlačidlo a nie dve s rôznym významom (prípadné núdzové zastavenie je samozrejme zvlášť),
- aby tlačidlá mali jednoznačný význam: ak tlačidlo "Stop" znamená, že si musím dvere otvoriť zvlášť, tak ok, ale nech je to tak všade,
- stačenie ktoréhokoľvek tlačidla by malo znamenať, že vozidlo na zastávke na znamenie zastaví - vozidlo nie je krížovka, aby "dôsledný a prezieravý" (v reči DPB) cestujúci lúštil, v akom poradí má aké tlačidlá stlačiť a či modrý obdĺžnik v zeleno-žltom SU15 má iný význam ako zelené koliesko v červenom Citelise ale len ak je na ľavej bočnici nalepených minimálne šestnásť farebných štvrčekov, pretože inak vodič otvára všetky dvere centrálne.
To nebol problém čriev medzi vozmi, to bol spôsob realizácie dopytu, že nebol signalizovaný na paneli - vodič proste zastavil na zastávke, otočil vypínač do polohy "uvoľnenie" a dvere so zadanou požiadavkou sa otvorili. Inak káble sa už dorábali na osvetlenie v druhom voze, na infosystém, tak čo by sa nepridalo na dopyt. Ale neviem, či má zmysel to dnes riešiť, keď T3 classic už končia.
Tvoje riešenie komplikuje život cestujúcim i vodičom a robí zastávky na znamenie hlavolamom a nočnou morou pre časť cestujúcich, blahoželám. Samozrejme, že dopytové tlačidlá by mali byť umiestnené tak, že je z nich jasné, ku ktorým dverám prislúchajú. Keď som ale veľmi pohyblivý cestujúci a stlačím dopyt pri druhých dverách, no presuniem sa až k tretím, tak na zastávke si všimnem, že moje dvere sa neotvorili a stlačím dopyt opäť. Nerobme z komára somára, sú to absolútne banálne problémiky, najmä v kontraste so súčasným systémom a s tým nonsensom, ktorý navrhuješ ty.
Hm... no ono oficialne tusim uz ani T3 nemaju jazdit, ak tak, by sa mohlo vyuzit stareho dobreho tlacitka ZNAMENIE nad dverami, pokial je teda prepojene, ale to by malo byt.
V prvom rade treba spravit 2 normalne hlasitosti hlasicov, jednu dennu, druhu nocnu, lebo tak, ako to je teraz nastavene, mi trha nervy. Nie je predsa mozne, aby boli hlasice nastavene tak nizko, ze ani zastavky na znamenie nie je pocut. Nocne by sa zaplo samo o 22:00 do 04:00 a denne by fungovalo od 04:00 do 20:00. Alebo by sa dal vyuzit to ich uzasne "pocitadlo cestujucich" a priamo umerne zvysovat hlasitost podla obsadenosti vozidla atd...
Dodatkove hlasenia su absolutnou nutnostou, uz len ked som bol v Prahe nedavno, som bol zahambeny Bratisavskym hlasenim, stacilo mi, ze v Prahe zahlasilo zmenu linky, vyluku, pokial ide vlak atd... 100x lepsie ako ked vodic zacne kricat cez pol voza na moste SNP ze linka 6 konci. Minimalne, ked sa meni cislo linky, smer linky, ked ide do vozovne linka, pri vyluke, prestup na elektricky (ale zase nie cisla liniek lebo to by blabotalo stale asi), vyluka cez Jesenskeho (napriklad).
Dalej by sa malo urobit ine riesenie na hlasenie zastavok. V sucasnosti je docela dobra GPS, mala by sa definitivne pouzivat spolu s drahovou kontrolou (prejdena vzdialenost medzi zastavkami) na vcasne zahlasenie zastavky. Kontrola otvorenych dveri by sa mala pouzivat len na kalibraciu odchylky, ktora moze prirodzene vzniknut pri autobusoch. Drahove vozidla by nemali mat problem fungovat solo na hlasenie cez vzdialenost.
Samozrejme treba spravit aj nieco ako "sietovy rezim" ako maju v APEXoch v Prahe. To znamena, ze ak nastane necakana vyluka, miesto uzasneho "CAS 15:45, IDEME DOPREC" by vodic mohol na kazdom "vetveni" zastavky na palubnom pocitaci vybrat, kam ide, to by mu mohlo aj vyhybky prehodit (tie, ktore su radiove ci kiehoto sa to vola) a hlavne zahlasit zastavku, s vylukou, vypisat zastavky po dalsie vetvenie...
A taktiez vymazat tie **** obrazky vo vozoch, kde nie su 2 monitory na BUSE. Fakt sa mi nechce cakat 25 sekund nez zmizne ta pos**na reklama na vodicov MHD, aby som si skontroloval, ci uz mam vystupit, popripade, ci je dana zastavka na znamenie. Neviem, koho skvely napad to zase bol. Aspon keby to ukazovalo horny pruzok 30 pixelov nasledujucej zastavky a pod tym by bola reklama.
Neviem, aky ma kto este nazor. Kludne sa pridajte, mozno sa aj podari nieco zmenit.
Je mi jasné, že model ZSSK nie je do mestskej premávky kvôli času a vzdialenostiam, len som napísal, že to majú dobre zmáknuté. Neber to ako návrh priamo do MHD.
V mnohých vozidlách MHD je problém s počuteľnosťou alebo samotnou zrozumiteľnosťou hlások - niekedy nepočujem alebo nerozumiem názov zastávky a je jedno, či pri zastavení (vo vozidle je ruch), alebo po odjazde zo zastávky pri hlásení "nasleduje zastávka" (vo vozidle je ešte stále ruch). A niekedy tie hlásenia prekričí dieťa alebo skupinka neplatiacich spolucestujúcich s výrazným pachom. Premietni si to ešte na turistu, ktorý to tu vôbec nepozná - uši nastražené a mnohokrát z toho aj tak nevie nič. Nedivím sa, že mnohí návštevníci potom stoja priamo pod displejmi a doslova hypnotizujú ich obsahy ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon