To, prečo to nedali naprojektovať, aby to vyzeralo ako z 21. storočia, vedno, a dôvod je ten, že to boli diletanti. Dneska síce celá kritika padla na Euroviu, ale za všetky omeškania a problémy môže duo Schlosser/Ftáčnik a „úžasný“ projekt z dielne Remingu. Eurovia iba postavila to, čo bolo vo výkresoch. Kvôli NAD sa vypustila tráva na násype pred Farského, upravil sa aj výjazd pri Krasovského, ktorý mal pôvodne slúžiť pre NAD. Dopravné značenie na križovatkách nie je uspôsobené na NAD, ale to vtedy nikoho netrápilo. Dokonca ani nové vedenie mesta. Pokiaľ ide o Sad Janka Kráľa, nie je problém upraviť vjazd na Krasovského, ale zastávky nie sú vystavané na kombinovanú pravidelnú premávku autobusov z dôvodu výšky nástupnej hrany, teda bolo by potrebné žiadať výnimku zo STN.
Pri najhoršom si viem predstaviť kolo Šafko - Štúrova - Jesenského- Nám. Ľ. Štúra - Vajanského nábr . - Starý most.. áno, bus by nestál síce na električkovej zastávke, ale zastal by hneď za križovatkou na rampe na most, cestujúci by prešli iba cez dva prichody a zo zastávky by ten bus videli... - vždy lepšie ako Malá Scéna...
Samozrejme to s tym nesuvisi, kedze obchadzka cez Apollo ti zozerie viac vozokm, ako prevadzka niekde do centra kde by sa to otocilo (bezne by to slo napr. blokom Sturova - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Vajanskeho nabrezie).
To skôr súvisí s tým, že na Šafku už nie je možnosť otočiť autobus, respektíve kĺbový autobus, a z dôvodu úspory vodičov/vozov/kilometrov nejazdí X1 na stanicu a dokonca ani na Námestie SNP, kde by mal možnosť sa cez Rajskú a Dunajskú otočiť do opačného smeru, za menšej úpravy ZDZ na Námestí SNP.
Neviem kolko z toho bol zamer. Viem ze tvrdili ze most sa nebude moct pojazdovat autobusmi lebo bububu EU (to ze aj keby to tak bolo, ten projekt nie je viazany naveky im uslo). Avsak uz vtedy zaroven tvrdili ze tam bude moct jazdit napr. NAD. Preco to teda nedali naprojektovat tak, aby tam ta NAD mohla jazdit bezproblemovo, nevedno. Lebo ona sa tam mozno nejak dostane, ale bude to velmi velmi krokolomne. Rovnako to nevysvetluje, preco neumoznili navoz autobusmi na zastavku Sad Janka Krala (ci uz z Auparku, alebo buducej stvrte medzi Starym mostom a Pristavnym mostom, kde su tiez planovane autobusove zastavky).
Euroveu nebolo treba do nicoho tlacit. Ballymore properties sme v tej dobe mohli akurat tak ruky nohy bozkavat, ze tak zaujimave a zanedbane miesto asi 1km od historickeho jadra ide urbanizovat.
Na stavanie elektrickovych trati je tu mesto a nie investori. A keby magistrat konecne pochopil, ze rolu developera moze robit sam, mozno sa to tu opat trochu pohne spravnym smerom.
Práveže to, že most nebude prejazdný pre iné linky než NAD, bol účel, takisto aj zneprejazdnenie Šafka, za ktorý sa môžeš poďakovať Ing. Schlosserovi a doc. Ftáčnikovi, CSc., kebyže ich osobne stretneš. Takisto, ako sa báli, že im to únia nepreplatí, ak tam nebude osem koľajníc, takisto sa báli, že nejaké červené autobusy by pohnevali bruselskú nomenklatúru.
Obavam sa ze most je naprojektovany natolko idiotsky, ze sa neda nan robit navoz z Auparku (hoci by sa to vyslovene pytalo), nehovoriac o tom ze ani nie je mozne nijak zmysluplne tam viest pravidelnu linku (t.j. vratit 50 a N95 na povodnu trasu). Zial, nerozmyslalo sa.
Napíšte oficiálnu sťažnosť na DPB, pretože zodpovedný pracovník si nevykonal svoju prácu a nikto z toho zatiaľ nevyvodil dôsledky. A kópiu zašlite aj na magistrát.
Problémy s prístupom má riešiť OC už v plánoch a nie niečo postaviť bez rozmyslu a potom nech sa trápi mesto. "Ukážkovo" je riešený aj Palace na Zlatých pieskoch. Keď tam máš ísť VHD, tak si to 100x rozmyslíš. Však preto to tam aj tak vyzerá. Jediný, kto na to aspoň ako tak myslel, je Eurovea, aj keď tam ťažia z novej budovy SND tiež a mesto tam kapitálne premrhalo šancu investora prinútiť vybudovať električkovú trať ktorú tam už teraz nikto nenatlačí.
Pokiaľ by bol z Auparku inteligentný prístup na zastávku na Panónskej aj v smere do Petržalky, nie je čo riešiť... z Lúk ide 93+94, z Hájov 83, z Ovsišťa 84. To že bus ide k "hornému vchodu" neznamená, že aj "spodný" vchod potrebuje svoju linku. Zamyslieť sa by bolo potrebné čo s opačným smerom, lebo ten je nedoriešený už roky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk