Linka by sedel, len poradie nie, ibaže by s ním Error dával celé kolo napr. niekde z Gagarinky na DH a späť k Rajskej nemocnici sv. Michala, aby mu zmeral rýchlosť v oblúkoch.
Ten prvý oblúk je úplne nekritický, tam by to ak tak vypadlo na zbiehacej výhybke ale to by musel ísť cez 50. Ten druhý nie je nič moc. Ale ak mu to vypadlo dvakrát za jazdu, tak mal možno napr. ojazdené uhlíky alebo krídelká. A čo to bolo za linku, že šiel najprv z Dunajskej na Cintorínsku a potom z Vrakunskej na Popradskú?
Prvykrat do bolo v krizovatke 29. augusta x Dunajska, smerom Cintorinska; druhykrat pri prejazde z Vrakunskej na Popradsku. Oba razy sa mi zdalo, ze voz presiel zakrutou rychlejsie nez obvykle. Ked potom spadli palice, logicky som z toho vyvodil, ze bola neprimerana rychlost prejazdu zakruty.
A mozno, ze to bola iba nahoda, ze palice akurat padli, ked trolejbus presiel zakrutou rychlejsie nez je zvykom, a vobec to jedno nesuvisi z druhym...
Tak si vezmi priemerné zrýchlenie vlnitého plechu, rýchlosť pri vjazde do tunela, rýchlosť pri výjazde (nejaké to zastavenie nebudeme ani uvažovať) a vypočítajme si na základe priemernej rýchlosti a hodnôt zrýchlenia a spomalenia, ktoré ten vlnitý plech dokáže v rámci zákonov fyziky dosiahnuť, jeho maximálnu rýchlosť, ak by priemerná mala byť 90 km/h! Nechám to tu ako otvorený príklad, rozcvičku pre šotokomunitu.
Teoreticky by sa cez GPS dala zmerat priemerna rychlost v elektrickovom tuneli (porovnanie vzdialenosti medzi bodom zaciatkom a koncom merania - pozor, nie vzdusnou ciarou! - a casu za ktory to preslo). Ale urcite nie takym systemom ze hura zapnem nejaku nahodnu aplikaciu a idem merat
To nič nie je! Mňa akýsi šotouš skalopevne presviedčal, že K2 317 išla dolu tunelom 90 km/h. Vraj to zmeral GPSkom. V tuneli!!! Pre férovosť musím povedať že sa ten vlnitý plech rozbehol na svoj stav úctyhodne, tipujem 65 km/h, ale 90 to nebolo ani náhodou...
Netuším, čo je Tardis okrem stroja času doktora Who v tvare telefónnej búdky, takže neviem, v akom undergrounde merali, ale ak v takom, čo je naozaj under the ground, tak tam moc dobrý GPS signál nebýva .
Áha, áno spomínam si.. Záleží ofc na pokrytí. Naposledy som to zaregistroval v súvislosti s šoto meraniami undergroundu prekračujúceho rýchlosť (merané smartfonmi/appkami) o 7 mzh (mimochodom na súprave s Tardisom)..
Zámerne vnášaná chyba do systému GPS je už dávno minulosťou. Moja stará standalone navigácia TomTom 1005 indikuje rýchlosť zhodne s ciachovanými policajnými radarmi.
1) yes (unless you are 62 and older, then you have to pay reduced price = 0.35 €), do not forget to valid your ticket in a stamping machine after having entered the vehicle,
2) better yes (you ought to get an additional reduced price ticket - it is valid for 3 hours if dedicated for luggage),
3) you are eligible to use a reduced travel ticket in a case if you are 62 and older,
4) drivers do not sell any tickets within intra-urban public transport. Since 11/2015, information attached on ticket machines are multilingual - you will surely understand everything stated within.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki
Dobudovanie infraštruktúry na železničných staniciach a nástupištiach ŽSR Termín odovzdania 30.06.2016
Každopádne už týždeň je tam elektroinštalácia, ale už stihli ľudia namotanú trúbku rozrezať a teraz to tam na oboch stranách visí zo stien na voľno.