Dosť často sa mi v posledné dni stalo, že po nástupe do novšieho klimatizovaného SORu, či už autobusu alebo trolejbusu, je pustená klimatizácia, ale nefučí z nej vzduch, ktorý by bol chladnejší ako ten, čo je vo voze, a (kvôli tomu?) sú pootvárané skoro všetky posuvné okná. Tie klimatizácie vedia fungovať aj v režime cirkulácie vzduchu bez chladenia? Alebo je to o tom, že kvôli pootváraným oknám tá klimatizácia jednoducho nestíha? Nikdy neviem, či mám v takej situácii prejsť celý voz a všetky otvorené okná pozatvárať (a následne tŕpnuť, či sa neuvarím) alebo to nechať tak. Riešiť to s vodičom sa nie vždy dá, a nie vždy sa mi chce...
Policajti prenasledovali osobné motorové vozidlo, ktoré nerešpektovalo výzvu na zastavenie, posádka vozidla, značne pod vplyvom alkoholu, vošla v obrovskej rýchlosti do križovatky, kde nevybrali zákrutu a vynieslo ich to cez priechod pre chodcov do boku električky.
Potvrdzujem skusenosti so zvoncekom. Navyse v case promenadnej spicky by musel ten zvoncek ist non-stop od vjazdu na cyklochodnik na Farskeho az po Safko.
Chodci su jeden z dovodov, preco dost casto uprednostnim subeznu cestu pred "cyklochodnikom". A to mam MTB, takze jazdim medzi 20 a 30 km/h. Aut sa bojim menej ako chodcov.
To by ale žabky stratili výhovorku, prečo nepokutovať jazdu napr. vo vyhradenom jazdnom pruhu (tam, kde je to naozaj neopodstatnené) - nič by totiž nikomu nezavadzalo.
Inak krásny je príklad na Štefanovičovej, kde je uzavretá ulica. Vodiči to proste obchádzajú cez električkovú trať. Akurát, že pred križovatkou pri SAV je šípkový signál, ktorý zaručuje, že odbáčajúce vozidlo nemusí rešpektovať ustanovenie o odbočovaní. Lenže kým priechod na vozovke má červenú, električky pri tejto fáze ísť nemôžu a teda priechod cez trať má zelenú. Denne sú tam kolízie a asi 3x som tak videl samotných policajtov. Som zvedavý kedy nejaký wannabe členovia vyššej kasty zistia, že cez Starý most sa dá dostať ľahko do mesta aj mimo električky, bicykla a chôdze.
Aktualizacia pre mapu mestskych drah: Od vcera je obmedzenie rychlosti 10 km/h na Kriznej v smere na Trnavske myto od vyhybky 89 az cca 15 m za vyhybku 90 a v smere na Americke namestie cez krizenie a vyhybku 88 tiez 10 km/h.
Bezpečnosť je dolezita. Ked signal za mostom ukazuje Stoj, tak potom je logicke, aby elektricka pockala tam. Ale podla toho, co tu bolo pisane som pochopil, ze elektricka musi kazdy krat zastavit, aj keby mala zelenu.
Ale asi som to zle pochopil...
Zvončeky nebývajú od výroby na cestných a horských bicykloch. No na mestských sú takmer na každom. Takže tvoja skúsenosť je dosť malá ? Aj keď ja napríklad zvonček používam minimálne, keďže mi nerobí problém pribrzdiť, ísť chvíľu pomalšie (aj keď ide napr. chodec po cyklistickom páse), prípadne ho obísť. Naopak, použitie zvončeka môže byť dosť kontraproduktívne, keďže ľudí to vystraší a robia neočakávané pohyby.
Čo sa týka Starého mosta, tak v pôvodných výkresoch bolo aj oddelenie chodcov a cyklistov pozdĺžnym prahom. To by asi eliminovalo prechádzanie z jednej časti do druhej, ale zase aj možnosť rozumného obiehania napr. pomalšieho dieťaťa na bicykli. Súčasný stav je celkom ok. Aj napriek masám ľudí je most priechodný a prejazdný. Naviac veľa vecí sa časom utrasie.
Obmedzovať rýchlosť na moste je zbytočné. Keď niekto ide po preplnenom moste 40-kou, tak ho nejaká značka nezastaví. Tak ako nezastaví niektorých ani protismer. A obmedzovať rýchlosť aj v časoch, keď je most prázdny (čo je väčšinu dňa), je nezmysel.
Este som v zivote nepocul piskat cyklistu. Ale to bude asi tym, ze mimo Slovenska cyklisti väcsinou pouzivaju tzv. "zvonček".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Lbr