Na susedia.info ma zaujala nasledujúca otázka na ktorú neviem odpoveď. Tušíte niekto?
"Ako je možné, že na oboch linkách je jednotné plné cestovné 1,50 Euro, keď trasa Rajka - Rusovce je asi 3 km na železničnú stanicu a trasa BTS - Hainburg je cca 15 km a to prosím, ešte za výhodných podmienok, že cestujúci do Hainburgu si môžu dokonca vybrať aj cestu so Slovak Lines za 0,60 Euro polovičný lístok, pričom doprava do Rajky nemá žiadnu alternatívu...viete niekto, prečo je tomu tak?"
Mňa ešte zaujalo, že na 901 sa dá kúpiť aj 5-dňový lístok (12 €), ale na 801 taká možnosť nie je. To som im odporučil obrátiť sa na DPB.
K vyššie uvedenému som im odpísal iba nasledujúce:
"Vyjadrím sa iba k tej otázke na ktorú poznám odpoveď: Linka Slovak Lines cez Hainburg pokračuje až do Viedne. Pamätám si, že pred existenciou linky 901 a aj neskôr stál jednosmerný lístok z Bratislavy do Hainburgu až 3 €. Nepamätám si pre koho boli aké zľavy, ale určite pre nikoho nebola až 50 % zľava. Po čase Slovak Lines zlacnel na 1,50 € a neskôr dokonca podliezol cestovné 901-ky na súčasných 1,20 € a zaviedli 50 % zľavu pre študentov do 26 rokov a pre dôchodcov nad 60 rokov. Neviem či tam ŤZP mali niekedy zľavu - teraz nemajú.
Do Rajky nemôžete očakávať že by jazdili až dve linky. Niekedy tuším v roku 2008 ešte pred linkou 801 existovala linka dopravcu Blaguss z Bratislavy cez Rajku a Bezenye do Monmagyarováru k hypermarketu TESCO, ktorá premávala len zopár krát denne. Pre nazáujem cestujúcich existovala len niekoľko mesiacov (v závere tam namiesto autobusu jazdil väčší minibus).
A ani vlaky z Bratislavy do Rajky (a ďalej do Mosonmagyarováru a Gyoru) nevidím reálne keď tam sa žiadnemu dopravcovi neoplatí prevádzkovať ani len autobus. Navyše v rámci Rajky by sa vám asi nechcelo chodiť pešo zo železničnej stanice."
Jedna pani tam ešte napísala: "možno to súvisí (neviem, len si myslim) aj s prispením na dopravu z tej druhej strany...a s tým aj výška cestovného , .rakúska strana možno časť nákladov na túto dopravu hradí DPMB.. kdežto maďarská strana, konkrétne Rajka nie. Cestovné na takú krátku trasu - ZŤS Rusovce a Rajka je ozaj premrštené, a cestovné vyjde dennodenne cestovanie a nielen dôchodcov do dosť draho."
Ja som na to odpísal: "Dlhodobo sa zaujímam o verejnú dopravu a neviem o tom, že by sa na prevádzke komerčných liniek 801 a 901 niekto finančne spolupodieľal (či už zo Slovenska alebo zo zahraničia)." Je to tak, že?
Pekný oznam od policie: Akekolvek informacie o osobe na zaberoch... a osoba na zebroch - clovek, v mikine, s velkym flakom miesto tvare to nebude tazke najst... taky je len jeden predsa....
bohužiaľ, nie....a zaujíma ma odkiaľ máš tieto JPP informácie? Považoval som ťa donedávna za celkom spoľahlivý zdroj. Ale zatiaľ strielaš úúúplne že mimo.... BTW, ako môžem byť ako "zamestnanec" súčasne dlžníkom na poistnom? Netýka sa to náhodou len SZČO a iných obdôb?
Jack: i keď netuším o čo ide, zaujalo ma presné definovanie podľa PP - ale taký bod nie je nejako prístupný. Nie oficiálne DPB ( http://www.dpb.sk/_media/file/PP_medzinarodnej%20dopravy%20DPB_29_12_2015.pdf )
Napadá mi podľa debaty, že myslíš A.5.3. h)
Ale potom (ešte že ho mám doma) som kukol PP vydaný interne len pre zamestnancov - Bohužiaľ, Júl 2012 aktuálna verzia u mňa osobne.
Vieš popísať o čo ide?
Neviete koľko chcel DPB za odpredaj #6401? Brno vraj malo záujem, ale DPB pýtalo moc veľa (JPP informácia). Kúpili tam teraz tri vyradené 21Tr z Jihlavy za nejakých 32-tisíc eur a chcú ešte zobrať jeden z Hradca Králové.
To je tak, keď sa desaťnásobne vyrastený rozsah dopravy ženie cez stále tú istú, roky neprestavanú križovatku. Račko bolo problém už v roku 1968 či 1969, keď k nám prenikli radiče CSS značky Siemens - křižovatka sa nezmestila do jedného štandardného radiča EST a keďže medzičasom atmosféra spolupráce s kapitalistami zo známych dôvodov zase ochladla (pôvodne malo radiče Siemens v licencii vyrábať AŽD Bratislava) a na nákup riadiacej centrály už neboli devízy, musel Siemens vyvinúť nadradený "radič" BA, čo bola obrovská krabica, plná krokových voličov a relé, ktorá bola vlastne nositeľom signálneho plánu, samotný radič už mal na starosti len závislostnú tabuľku a spínanie silových prvkov. Pražské AŽD ešte stihlo kúpiť licenciu na radiče s pokročilým kolíčkovým programovaním od mníchovského Signalbau Huber, ktoré vyrábali pre Prahu hádam až do prevratu, pre zvyšok štátu vyvinulo bratislavské AŽD radiče radu BD, neskôr BDE, ktoré boli tak pokrokové, že v kombinácii so vtedy disponibilnou súčiastkovou základňou bol interval medzi závadami hádam 2 hodiny.
Račianske mýto je celé jedno veľké nešťastné riešenie, minimálne z hľadiska električkovej dopravy. Jedna z najfrekventovanejších prestupných zastávok v Bratislave nemá prístrešok ani na jednej strane, má úzke nástupištia, ktoré ani nie sú zvýšené (!) a spomínaný priechod (v oboch smeroch), kde chodci uskakujú medzi autami alebo električkami na úzkom ostrovčeku, ten Balkán iba pekne korunuje... ?
Mne od nich nikdy nič nevyžiadané (okrem pár reklamných papierov) neprišlo a zrušenie prebehlo bez akýchkoľvek problémov. Dokonca, si môžeš zbierky manažovať cez web portál. Jediné, čo by som im vytkol je to, že nikde neuvádzajú zoznam jednotlivých kusov zbierky.
vraj išlo o skroteného miláčika miestnych lesníkov
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec