Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Len 1 otázku: dajú sa u električiek ešte stále aj dnes prideľovať delené služby? Lebo sú vodiči, ktorých vídam často na delenej 6+9 (tí ktorých som vídaval pred letnou výlukou sú na tejto linke aj teraz po jej obnovení). Na celodenke som ich ešte nevidel (s výnimkou nedávnej výluky). Rovnako týchto "delenkárov" som videl robiť ešte na jar striedačov na staničných linkách či 5ke, čo sú tiež delené služby. Ak áno, je to na požiadanie toho vodiča, alebo ho na prevádzke tak preradia?
Mňa by zaujímalo ako sa bude riešiť situácia už niekde nižšie spomenutá, ktorá sa bude pomerne často opakovať. Konkrétny príklad Senec aut.st. - Lúčanka. Lístok na 6 zón platný 90min. Čistý čas jazdy je cca 60min + 10min na prestup = 70 min. Ak bude zdržanie u SL 20 min a viac (zápcha pri semafore pri Metre) poprípade sa pridá zdržanie na prístavnom moste a v Petržalke ma chytí revízor už s neplatným lístkom, som povinný zaplatiť pokutu ?
Neodolal som a dnes som si kupil jeden Karnet ?
Postrehy:
- V predajni na Mlynarovicovej mala tetuska velky stres z toho ze Karnet nevie nablokovat. Tahak vytlaceny z pokladne nepomohol. Listok teta predala, poznacila si ze ho nablokuje zajtra.
- Vyrobne cislo listka obsahuje strasne vela nul a konci na 2201. Ocividne som v tejto predajni prvy

Ak to tu bude niekto z IDS citat, pri dotlaci by som urobil drobne zmeny
- pouzil papier s trochu vyssou gramazou
- oddelil jednotlive kupony v mieste zhybu tenkou ciernou ciarou. V pritmi predajne mi nebolo jasne kde listok prehnut aby sa zmestil do penazenky

Ocenujem ze miesta kde sa listok sklada su predrezane pre presnejsie zlozenie ?

Karnet som nekupil preto ze vyhodnejsi, alebo lacnejsi. Obrovsku vyhodu vidim v tom ze na jeden listok moze cestovat viac osob, alebo si vyskladat skoro akykolvek listok. Nemusim nosit zasobu roznych rypov v penazenke. Keby sa dal vyskladat 15 minutovy listok, bolo by to dokonale.
Dnes som otestoval cestu z Lamača do Stupavy a späť na jednorazové cestovné lístky: Na zastávke Vrančovičova som si označil 15-minútový (0,70 €). Nahlásil som, že idem na "Stupava,,ZŠ". Vodič mi však dal registračnú potvrdenku pre 2 zóny platnú až 30 minút od označenia. ? Výstupnú zastávku tam mám uvedenú "Stupava,,aut.st." a presnú platnosť zodpovedajúcu tým nesprávnym 30 minútam.

Vy čo máte praktické skúsenosti s použitím jednorazových CL pri prestupe z iného vozidla do Slovak Lines: Ak by som napr. o 17:15 h nastúpil v Lamači s 30-minútovým pre 2 zóny (0,90 €) označeným inde už o 17 h, tak vodič by mi iba na základe vizuálnej kontroly vystavil registračnú potvrdenku na akú časovú platnosť (dokedy)? Skúmal by aj v ktorej zóne som ho predtým označil? Vytlačené údaje na lístku nedokáže automatizovane spracovať šedý strojček ani červený označovač?

Cestou späť do Lamača mi označovač odmietol lístok označiť (aj keď lístok išiel dovnútra strčiť menej aj viac hlboko). Skúsil to aj vodič a ani jemu sa ho nepodarilo označiť. Nie som si istý: Zdá sa mi, že vodič vydal registračnú potvrdenku, ale následne ju pokrčil a odložil mimo [možno ju však ani nevytlačil]. Povedal, že dobre a nechal ma cestovať s neoznačeným cestovným lístkom a bez registračnej potvrdenky. ?

Logicky by som očakával umiestnenie označovačov v autobusoch Slovak Lines na rovnakých miestach, ale SOR-ka ho má bližšie k dverám pri prvých sedadlách a vysokopodlažný Crossway bližšie pri vodičovi pri prednom skle.
Reakcia na: 810zssk #210803:
uz mi to sice nebude treba, ale srdecna vdaka za tuto informaciu : )

a mal si pravdu, aj za SL som vcera (BA AS-Marianka) zaplatil zvysene cestovne zo 1,25 na 1,5e
ale o to viac som si to uzil 🙂
Reakcia na: Joyki #210809:
Tak na tieto účely má byť zriadený aj spoločný dispečing BID.. teda on už mal byť ale ako vždy nevyšlo verejné obstarávanie..
Reakcia na: Mike #210805:
Z Bratislavy možno sú meškania max. 15-20 min, áno, ale ráno do Bratislavy sú spoje, ktoré áno! - každý deň, pravidelne meškajú 30-60 min. Nie je to výnimočnosť, skôr by som povedal, že autobusy na Nivy meškajú minimálne tých 15-20 minút vždy.

Integrovaná doprava dnes: niekto sa hodil pod REX v raňajšej špičke pri Pustých Úľanoch okolo 6:40, vlaky nechodili vôbec hodinu, po hodine po jednej koľaji najprv R, potom REX (teda úsek Sládkovičovo-Bratislava, v IDS BK stále bez obsluhy), až po nich Os po skoro 2 hodinách, teda najskôr okolo 8:30. Informáciu o nehode na žel. zastávke sme dostali od rušňovodiča z Bratislavy do Šale. Na infolinke ZSSK nám odporúčili autobus, lenže po 6:50 už autobus nechodí, len o 7:45, aj to diaľkový, ktorý neberie cestujúcich za 3 €. Po ňom len o 9:22. Takže húfy ľudí zo stanice naspäť, prichádzajúci sa otáčali a masovo sa vybavovali odvozy na autách, lebo verejná doprava je v raňajšej špičke nepoužiteľná pre jednu nehodu na trati, aj to len na jednej koľaji. Tie dve autobusy s odchodmi o 7:28 a 7:30 ? chodia na seneckú stanicu, ako návoz k vlaku do Bratislavy, ktorý však nešiel tiež. Prípojný autobus na AS Senec do BA samozrejme odíde o 7:30.
Ešteže dnes neboli také strašné zápchy a trvala mi cesta 25 km 2hod 45min.
Reakcia na: dupe #210807:
Zastavovanie SL na Prievozskej v smere do Slovnaftu je novinka, neviem či tohto CP alebo predchádzajúceho. Pokiaľ sa na to dostatočne dôrazne upozorní verím, že sa to vyrieši.
Reakcia na: Mike #210801:
Mna skor hneva ta Prievozska, pretoze autobus SL prekaza MHD. Keby zasiel normalne k oznacniku, tak za nim iduci bus MHD si necha 3m odstup a moze to prirazit az k nastupnej hrane. Takto blokuje aj jazdny pruh...


Chapem ze Pazitkova je tam historicky, ale nech mi nikto netvrdi ze by bol problem ju presunut blizsie. Ved od zastavky MHD po prvu krizovatku je skoro 60 metrov, chodnik je tam siroky ako nastupiste elektriciek Farskeho, nevidim problem. Aj oznacniky Pazitkova su len docasne, podla betonovych patiek. Ano, bolo by treba naliat 10 m2 betonu a presunut budu.
Reakcia na: Mike #210805:
To sa stalo mne.. zo Stupavy meskanie 12 minut, v Zahorskej Vsi predcasne ?
Reakcia na: Peon #210802:
No pri SL, kde čo spoj to iná jazdná doba, ktorá sa prispôsobuje konkrétnym vodičom a aktuálnej premávke, by som sa dosť divil, keby bus išiel namiesto 45 min 90 minút a do dokonca pravidelne. Isto, verím že v najkritickejšej rannej špičke môžu nastať meškania nad rámec cp, alebo výnimočne aj v sedle, ale to sú skôr zriedkavé mimoriadky keď je napr. brutálna havária na D1 a popri tom nehoda aj na ceste I/61 a ešte okrem toho nejaká vážna nehoda aj v Ba. Alebo snehová kalamita.

Poobede som už viackrát zažil, že bus chytil na výjazde z Ba meškanie okolo 15 minút, ale neskôr na vidieku to stiahol na nulu...
Reakcia na: Peon #210802:
Co sa tyka trvania cesty, neuvadza sa v prepravnom poriadku v niektorom bode, ze rozhodujuci cas je cas uvedeny v cestovnom poriadku?
Reakcia na: Peon #210802:
"Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku." (PP IDS BK, B.3.12.)

Cize ak ides bez prestupu, nadalej plati ze ak spoj meska, listok ti dalej plati. Pri prestupoch je to zlozitejsie (a vzdy bolo).
Šotouši, dúfam, že mi odpustíte, že nejdem podrobne študovať prepravný poriadok IDS BK... Je možné, že to tam ani nie je jednoznačne napísané... Jednému známemu som odpisoval ohľadne integrovanej dopravy, ale nasledujúcim ma dosť zaskočil:

"Navyse sa zrusila casova garantovanost listkov a ked ti vyprsi cas, lebo si v zapche, tak si mas cvaknut dalsi listok."

Ja som mu na to odpísal: "O zrušenej časovej garantovanosti lístkov neviem. Uplatňovať by si mala tak ako doteraz - ak si nastúpil do vozidla a neprestúpiš z neho inde, tak podľa mojich informácií by naďalej malo byť rozhodujúce to koľko má cesta trvať podľa cestovného poriadku."

On na to odpísal: "No neni o tom prave nikde pisane, takze podla mna to ticho zrusili. Ale zato v novom prepravnom poriadku jasne pisu, ze plati zonova a casova platnost listka. Ak ti vyprsi listok, mas si cvaknut novy."

A ešte doplnil: "Nehovoriac o tom, ze napr. z SC na Nivy maju napisane, ze cesta trva dajme tomu 45 minut. Kupujes si 90minutovy listok s prislusnymi zonami. S tym, ze ten si planoval pouzit dalej na cestu v MHD, kedze si nevyuzil jeho cas. Lenze co sa nestane. Si v zapche (co je hadam kazdy jeden pracovny den) a miesto 45minut pojdes busom dajme tomu 80-90minut. Co je uplne bezne. A potom si uz rovno mozes kupit znova dalsi listok specialne na MHD. Cize zase dalsie este dodatocne zdrazenie cestovneho k uz zdrazenym listkom."

Takže toto nie je nijako riešené keď Slovak Lines cestou do/z Bratislavy chvíľami stojí v zápche? To si naozaj potom musia ľudia označovať / kupovať nové cestovné lístky? ?
Reakcia na: dupe #210799:
Zastávka Pažítkova je tam už nepamäti, kedysi ešte ako nejaké sklady (neviem či zemiakové, či uhoľné..). Ide o to, že tam je veľký nástup cestujúcich a (nielen) v špičke tam Sl bus (alebo aj dva - tri) stoja viac minút (a eraz po zavedení BID to bude ešte viac :-D). Preto smerom von z mesta majú na všetkých významných zastávkach SL osobitné nástupištia od MHD. V prípade Prievozskej, za označníkom už nie je moc miesta.. SL zastávka (resp. tam sú dokonca dva označníky - to by asi stačil jeden) je na najbližšom vhodnom mieste za Prievozskou. Ale to je už presne oproti zast. Pažítkova v smere do mesta.

https://www.google.sk/maps/@48.1492007,17.1522669,3a,75y,251.21h,77.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOW0t1yPDX6HjBrEh5UdIkw!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk
Skúšali ste už niekto v autobuse Slovak Lines priložiť na určené miesto k tomu novému označovaču cestovných lístkov svoju dopravnú kartu? Ak áno, čo zobrazil displej?

Rozumiem správne, že v blízkej budúcnosti by mali držitelia PCL iba priložiť ("pípnuť") k tomu novému označovaču svoju dopravnú kartu a už nedostanú od vodiča evidenčný papierový listok (vlastne registračnú potvrdenku) zo šedej pokladne?

Bežne tie označovače na displeji zobrazujú nasledujúce zastávky daného spoja. Videli ste tam už niekedy zobrazené aj niečo iné?
Kedze uz mame dezintegrovanu dopravu, zaujimalo by ma toto:

Na zaklade coho zastavuju autobusy SL a im podobne na zastavke Prievozska pri znacke oznacujucej zastavku autobusu a nie pri oznacniku? https://www.google.sk/maps/@48.1484094,17.149671,3a,75y,213h,81.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1scd4f32SZ2jCzdyhW5Npmyw!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk

Je to totalna chujovina. Cestujuci v dazdi miesto toho aby sa skryli v pristresku kde su aj CP SL, tak objimaju dazdniky v okoli lampy so znackou autobusu. A ked uz nejaky bus SL pride, tak blokuje vjazd do niky pre autobus MHD. Ten sa uz pred neho nezmesti a zastane 2 metre od hrany nastupista. Aky ma toto zmysel? Naco sa kupuju nizkopodlazne busy a kasselske obrubniky ked sa vozidlo k nastupnej hrane ani nepriblizi?

Nepochopil som tiez primestsku zastavku Pazitkova, uprostred nicoho, 200m od najblizsej zastavky MHD. Asi je tam kvoli McDonaldu...?
Dnes rano som videl ako to SL poriesil so zrychlenymi spojmi kde na panele mali velke Z.

Maju tam normalne cislo linky a na celnom skle tabulku "Zrýchlení spoj" 🙂
Reakcia na: 810zssk #210791:
Ďakujem za odpoveď aj Error 0x007.
Reakcia na: 7ross7 #210735:
Ďakujem. ? Som rád, že som to nepísal zbytočne. Bez úpravy sa to do článku určite nehodí, ale týmto dávam oficiálne povolenie adminom imhd na prípadné použitie obsahu môjho príspevku do prípadného článku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.