Ja som niekde napisal ze schvalujem pitie alkoholu v MHD? Nenapisal. Jasne ze je v poriadku ze to zakazane je a nema to nic s kvalitou MHD. To nic nemeni ze reakcia v duchu "nelez sem" je uboha.
To je už vrchol, keď niekto posudzuje MHD podľa toho kde mu vo vozidle dovolia piť pivo! To už je len úroveň. Na určitých ľudí nič iné neplatí. Ale nech si v Trnave pije vo vozidle čo len chce, rozhodne ale vozidlá nie sú krčma.
Poslanci a poslankyne keď vedia nájsť 10 mil € niekde v rozpočte extra, tak nech ich radšej investujú do navýšenia objemov vozokm, ktoré pomôže väčšiemu percentu ľudí ako tie ich "električky zadarmo". A okrem iného stále nemáme dostatočne obnovený vozový park autobusov.
Z článku nevieme, s akým obdobím porovnávajú intenzity IAD za ten prvý štvrťrok. Či s predchádzajúcim rokom rovnakými mesiacmi, alebo oproti poslednému štvrťroku prechádzajúceho roka. Lebo keby sa u nás porovnali intenzity IAD za január - marec s tými október - december, tiež je tam značný pokles, ktorý môže byť teoreticky až do tých 15%.
Ale to neni normalne šak bol vobec vodič pri zmysloch na linku 63 smerovaná na Lamač pochopim že meškala ale aby nezastavila na zastavke a ešte hnusnom počasí dňa 19.10.2015 v Trnave sa mi nikdy taketo nič nestalo ešte že nezastavil bus na zastavke ani nemešká bud ide presne alebo skorší každy deň cestujem v MHD Trnava a tam su vodiči určite pri zmysloch ako v MHD Bratislava a raz mi vipi,,l vodič zato že som bol v buse s pivom a ja som mu povedal noa že mám pivo som opity niesom a v Trnave ma nikdy v buse ani slovo nepovedal nie ako v MHD Bratislava a on odpovedal že niesme v Trnave no strašne niečo nech nadavajú vodiči tým ktorý nastupu no autobusov napitý na mol a ešte v ruke flašu trvdého a nie slušným ludom
Keď sme pri tom kde je bezplatná MHD, nezabúdajte na Senec. ? Tam to platí pre každého (miestnych aj návštevníkov) a cestujúcich tam dopravca nijak neeviduje. Zaujímalo by ma či tam mesto robí niekedy prieskum vyťaženosti. Tam sa to dá zrejme iba náhodne fyzicky osobou - sčítačom.
Ja vidim problem najma v tom ze by sa to najprv malo vztahovat len na elektricky. Tym sa to stava takmer nepouzitelne (vacsina ciest zahrna aspon kratky usek inym dopravnym prostriedkom). Cize ak uz ist do znizovania cien, tak radsej zaviest nizsiu zlavu (napr. 50%) platnu vo vsetkych druhoch dopravy, nez 100% len v jednom.
Kazdopadne by som ovela radsej videl investicie do kvality, nez ceny. Myslim ze to je jedina cesta ako dostat ludi do MHD.
Konkretne, pocet cestujucich vzrastol o 10%, IAD klesla o 15% a doprava sa stala ziskovou kedze ludia si prihlasili trvaly pobyt. Co by zaroven mohlo byt navodom ako si ma BA poradit s CPckarmi
V slovenskych podmienkach to je MHD zdarma asi len tazko realizovatelna kedze v mnohych vodicoch ktori sposobuju dopravne problemy je vnimana ako prezitok pre chudobnych takze by nemala pozadovany efekt a hlavne stratili by sa paky na urcitu nechcenu komunitu spolucestujucich.
Zaujimave je, ze pri ZSSK sa to nejako extra neprejavilo. Vlakmi zadarmo sa nejako nevyvazaju osadnici hore-dole ako som ocakaval. Aj ked je ich viac.
P.S. Nepisal som, ze sa bezplatna MHD ma zaviest z BA. Len som chcel vyvratit argument, ze to automaticky znamena velku stratu.
A teda sa vratme do reality a povedzme si:
- v ktorom porovnateľne veľkom meste je MHD úplne bezplatná a bez akýchkoľvek lístkov,
- o koľko im tam pokleslo v uliciach áut,
- aké úspory tam dosiahol,
- a hlave prečo tento úspešný model nefunguje už aspoň v polovici sveta.
"a tym dokazes za rovnake peniaze vypravit viac spojov" - Problem je, ze autori navrhu chcu peniaze usetrene preferenciou pouzit na dotovanie bezplatneho cestovania (kompenzovanie vypadku trzieb), nie na navysenie poctu spojov.
Ono je to trocha komplexnejsie ako sa zda. MHD je v strate. Kazda jedna. Tak ci tak ju treba dotovat. Keby si zrusil cestovne, nemusis riesit predaj, kontrolu a ostatne veci co sa listkov tyka. Okrem toho, viac ludi v MHD=menej aut hlavne na tych uliciach kadial jazdi MHD cim dosiahnes mierne zrychlenie MHD (asi len v jednotkach a tym dokazes za rovnake peniaze vypravit viac spojov. A hlavny dovod a argument je znizenie zatazenia ciest IAD. Staci mensia udrzba, na niektorych miestach sa mozu cesty zrusit alebo nejakym sposobom upravit tak, aby vyzadovali mensie investicie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike