Reakcia na: 810zssk #209896:
Ja sa už 5 rokov opakovane snažím dostať na kontaktné centrum (minimálne to vyskúšať) či už do DPB, Slovak Lines alebo BID. Môj životopis aj motivačný list majú. Teda v BID tiež budú mať emailovú a telefonickú infolinku? Vo VOR aj v IDS JMK je infolinka pre mesto a aj pre región: Vo VOR sú to dve rôzne telefónne čísla, v IDS JMK si po dotelefonovaní sa treba zvoliť tuším 1 pre mesto a 2 pre región.
Určite by bolo veľmi zaujímavé (a to nielen pre mňa) nahradiť pani Vachovú, a teda dávať statusy a odpisovať cestujúcim v mene DPB na Facebooku. ? Zaujímavé, že BID si na to (pokiaľ viem) najala externú agentúru. Nevyšlo by ich to lacnejšie napr. s dvoma dohodármi? Čiže ani internú hovorkyňu nemajú. Na webe momentálne nie je uvedené žiadne meno.
Podobne zaoberať sa reklamáciami či sťažnosťami + tipmi a pripomienkami cestujúcich môže byť zaujímavé a poučné. Myslím neosobnú formu, čiže nie na predajni. Človek by pri tom [tak ako pri infolinke] musel spolupracovať aj s inými oddeleniami dopravcu / koordinátora. Získal by tak cenné skúsenosti a komplexný prehľad o činnosti a fungovaní celej firmy. ? A prípadné vlastné návrhy a nápady potom predniesť priamo kompetentným ľuďom.
Slovenskí dopravcovia a BID aktualizujú svoje webstránky cez nejaké wysiwyg editory? Aj to by bolo zaujímavé robiť (písať a zverejňovať novinky, tlačové správy a pod.). ? Nedávno som sa skvele zasmial [čo tu dal niekto link] ako sa DPB na svojom webe ospravedlňoval za nevykonanie spoja na linke 901 o 18:20 h spod Mosta SNP do Hainburgu. ? Vieme, že vtedy je v CP "diera", čiže taký spoj neexistuje...
Máte niekto skúsenosti s infocentrum@dpb.sk alebo ich infolinka je reálne hlavne telefonická? A v médiách už dávno nebola pani ombudsmanka - je v DPB?
Myslím, že z dopravcov má na Slovensku najlepšiu infolinku ZSSK a asi ako jediná je non-stop. Ja občas využívam hlavne jej emailovú formu a som spokojný. Pre mňa škoda, že je až v Košiciach, lebo tam by som najradšej pracoval. ? V Česku majú ČD väčšiu časť ľudí v Prahe a menšiu v Brne. https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zpravodajstvi/kontaktni-centrum-zazilo-cesko-slovenskou-premieru/-7300/
Takže ak je aj nejaký technický problém, tak ČD to na rozdiel od ZSSK nemusia riešiť oznamom na webe "Telefonovať / písať môžete na Zákaznícké centrá" ako sa už neraz stalo. Lenže v Zákazníckych centrách sa musia v prvom rade venovať tým, ktorí tam prišli osobne. No a zákaznícke centrá nie sú k dispozícii večer, v noci ani nadránom.
Zaujímavé, že s takou rýchlou a modernou formou neosobnej komunikácie ako je online chat som sa u našich dopravcov stretol iba u Student Agency, ale tam to robia pracovníci na pobočkách (alebo len v tej na Obchodnej ul.?). To som minule raz využil, ale musel som dlhšie čakať, lebo mi napísal, že sa práve venuje klientovi na pobočke. ?
Btw, prečo má Regiojet osobitne infolinku pre trasu "Bratislava - Komárno" (len cez pracovné dni 8 - 18 h) a pre všetko ostatné non-stop infolinku?
richardhudec
Prinášam skrátený prepis rozhovoru (J - ja, I - hlupaňa na infolinke, D - dispečer):
......
J: Dobrý deň. Chcem sa opýtať, či sú cestujúci na zastávkach na Račianskej ulici informovaní o tom, že už niekoľko desiatok minút nejazdia električky, pretože desiatky až stovky cestujúcich už hodnú chvíľu zjavne bez informácií čakajú na zastávkach.
I: Dobrý. Nóóó, električky jazdia po vozovňu Petržalka normálne.
J: Do Petržalky električky nejazdia.
I: Ale jazdia, ale len po vozovňu Petržalka, odtiaľ pokračuje náhradná doprava.
J: Do Petržalky električky nejazdia a vozovňa Petržalka tiež nemá koľajnice a nejazdia do nej električky. Chcete mi povedať, že z Petržalskej vozovne jazdí do Rusoviec náhradná doprava?
I: Nie do Rusoviec, ďalej od vozovne jazdia autobusy. Jááááááj, počkať, vy ste v Petržalke?
J: Nie, ja som na Račianskej.
I: Ahááááá, tak to som sa pomýlila. Vy teda nečakáte na spoj v Petržalke ale na Račianskej?
J: Už nečakám, radšej som išiel autom, aj keď ma nikto neinformoval a stovky vašich cestujúcich, ktorí vám platia cestovné čakajú na zastávkach bez informácií. Bol ich niekto informovať, resp. po mojom upozornení pošlete jedného dispečera, aby chodil po zastávkach a hovorim im, čo majú robiť?
I: Jáááj. No však cestujúci vidia, že je strhnuté vedenie, tak ich netreba informovať.
J: Vedenie je strhnuté pred zastávkou Komisárky. Ako cestujúci z Detvianskej vidí strhnuté vedenie na Komisárkach? Vy vidíte čo sa deje na ulici 5km od vás?
I: No však ale vidia, že nejazdia električky.
J:To vidia a pravdepodobne čakajú na informácie čo majú robiť ďalej, či ísť autom, taxíkom, náhradným autobusom, alebo o 5 minút im už príde električka. Môj telefonát je o tom, že chcem aby tých cestujúcich išiel niekto informovať.
I: No však jazdia autobusy náhradnej dopravy.
J: Práve som prešiel celú trasu autom od Komisárok po ŽST Vinohrady a nevidel som v žiadnom smere jediný autobus. A ako sa taký cestujúci na zastávke Detvianska dozvie, že má ísť na autobus?
I: Však uvidia cestujúci autobus na zastávke, ten na nich zatrúbi a oni prestúpia.
J: Ale asi ťažko cestujúci na Detvianskej bude počuť a vidieť autobus na Púchovskej.
I: Tak to už je škoda.
J: Tak teda pošlete niekoho, kto pôjde informovať cestujúcich?
I: Ja neviem čo mám robiť, ja som sa to dozvedela len pred chvíľou, prepojím vás na dispečing.
......prepája sa cca 30 sekúnd....
Dobrý deň.
J: Dobrý deň. Na začiatok vám chcem povedať, že pani na infolinke ma sem prepojila, lebo trepala mi niečo o tom, že električky jazdia len po vozovňu Petržalka a niekam ďalej pokračujú autobusy, čiže nie je asi dosť pri zmlysloch a chcem sa opýtať, či niekto informuje cestujúcich na Račianskej o tom, že nepremávajú električky.
Ale veď jazdia autobusy.
J: Teraz som prešiel autom celú trasu a jediný autobus som nevidel.
Ale je tam na ceste jeden zo 75ky sme stiahli.
J: Dobre, ale ako sa to dozvedia cestujúci napríklad na Detvianskej? Pôjde ich niekto informovať?
Nemáme na to kapacity, aby na každej zastávke stál dispečer.
J: Nemusí stáť na každej zastávke, stači keď jedno auto obehne postupne zastávky a povie cestujúcim čo majú robiť.
Dobre, tak keď sa niekto uvoľní tak ho asi pošleme povedať cestujúcim čo sa deje.
J: Super, ďakujem, dovidenia.
....................
Takže toto sú tí odborníci v DPB. Vyorané slepice robia na infolinke a neochotní, nepružní ľudia na dispečingu. ? ? ?