V Malackách nič navyše nebude zastavovať - naďalej Os + REX.
V Senci budú zastavovať nové REXy, a tak sa vytvorí celkom slušný interval ráno podobný k tomu v Pezinku (cca. 20 minútový), popoludní 30 minútový v preklade Os + REX. Takže žiadne rýchliky tam nebudú samozrejme premávať.
Jednorazové ZSSK-lístky využívajú hlavne tí, ktorí nemajú ani PCL 100+101, teda nepravidelní cestujúci - a ak nemajú PCL 100+101, tak cca. sa im aj vyplatí BID-jednorazový lístok.
Tí, ktorí ale majú električenku, väčšinou majú aj "TCL" na traťovom úseku povedzme Senec - Bratislava-Vajnory (ak dobre viem 30 dňový, spiatočný 20 €), teda ich cena je výrazne nižšia, ako budú mať BID PCL, takže vo vlakoch BID PCL nebudú veľkým ternom pochopiteľne.
...Možno keď sa spustia nejaké prestupy, návozy a odvozy od tých REX-ov na jar 2016,... práve vtedy sa očakáva veľký presun cestujúcich zo SAD DS a TT, kde sú zatiaľ nižšie cestovné, ako u SL, a sú obce, z ktorých napr. SAD DS robí jedinú obsluhu (ale len v špičke) v relácii región--->Bratislava. (Pusté Ulany, Velky Grob, Reca, Boldog) - tí cestujúci ale silno pravdepodobne v tom momente presadnú do SL autobusov, akonáhle budú mať racionálne cest. poriadky, a ktoré ich odvezú na seneckú stanicu k vlakom - už dlho sa tu vlastne čaká na fungujúci IDS na báze vlakov. No a im sa pri takomto systéme znížia dopravné náklady aj o 40 % vďaka BID PCL!
Vlastne racionalizáciou CP u SL v seneckom regióne sa veľmi drasticky posilní železničná doprava, lebo momentálne schválne sú v špičke ľudia doslova odrezaní od vlakov, nezachádza sa na prestupný terminál napr... a v širokom okolí len počujem a čítam, ako ľudia prosia o IDS a fungovaní prestupného systému z/do vlakov. Ale keďže sa im nevyhovelo zatiaľ nikdy, presadli do áut.
Integrácia týchto dopravcov nastane, ak sa BID rozšíri o ďalšie okresy (DS, GA, TT).
V spodnej casti stranky je uvedene ze ceny listkov na 6 a viac zon nevychadzaju z realneho cennika, kedze nie je zverejneny Zamerne su tie sumy premrstene, aby si niekto nahodou nemyslel ze to tolko bude naozaj Ceny pre listky do 5 zon su realne.
S tymi vypoctami predbiehas udalosti. Este nie je zname ako bude prebiehat kombinovanie PCL a JCL IDS. Ak by to bolo podobne ako v JMK, tak napr. do zony 520 by ti stacilo k 100+101 doplatit 2 zonovy listok za 70 centov.
V Malackach a Senci pokial viem ziadne R stat nemaju.
No ako pozerám, ľuďom s PCL pre 100+101 ak budú chcieť ísť jednorazovo vlakom z Bratislavy do Pezinka alebo Senca, tak o dosť výhodnejšie bude využiť tarifu ZSSK.
Konkrétne Regional, ktorá je (pokiaľ viem) stále automaticky dostupná pre všetkých. Podľa pôvodných plánov ju tuším mali využívať iba držitelia BČK zo ZSSK po zaplatení jednorazového poplatku asi 5 € na rok?
a) Bratislava,Rača - Pezinok
- vlak: 0,74 € (pri nákupe cez internet iba 0,70 €)
- BID: 1,20 € (nedá sa kúpiť cez internet)
b) Bratislava, Vajnory - Senec
- vlak: 0,90 € (pri nákupe cez internet iba 0,86 €)
- BID: 1,50 € (nedá sa kúpiť cez internet)
Hmm a niekde som čítal, že od nového GVD majú nejaké rýchliky (R) zastavovať aj v Malackách a Senci. BID (IDS BK) naďalej nebude platiť na rýchlikoch?
A kedy je v pláne zaintegrovať dopravcov SAD Trnava a SAD Dunajská Streda?
Len zas si zober, ze za jednu zonu ja mozem prejst z KV k Avionu (Stara Ivanska je stale 100). A to mas cez celu bratislavu, cca 16 kilometrov. Cize ako by si to riesil potom?
Je smutné, že lístok s najmenšou zónovou platnosťou je 2. Ten kto sa potrebuje odviezť napr. z jedného konca Borinky zaplatí za 3-minútovú jazdu až 0,70 € (pri novej 10 % zľave z dopravnej karty to bude 0,63 € čo je tiež dosť).
"SAD Trenčín, a.s. v spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom oznamuje cestujúcej verejnosti, že v termíne od 1.8.2015 zavádza v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave nulté tarifné pásmo pri preprave na kratšiu vzdialenosť v rámci obce (škola, obchod, kostol, kultúra, lekár).
Vychádza sa tak v ústrety našim zákazníkom pri preprave na kratšiu vzdialenosť. Cena cestovného v novom tarifnom pásme sa znižuje oproti súčasnému platnému 1. tarifnému pásmu o 33%.
Výška cestovného v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave v kilometrickej vzdialenosti 0 – 2 km bude:
- Hotovosť: 0,40 €
- Dopravná karta: 0,27 €
- Krajská karta multiCARD: 0,24 € "
Páči sa mi IKEho návrh. Mierne by som ho pozmenil. Medzi zónu 100 a 101 (101 by som zmenil na 102) by som "strčil" novú zónu 101, ktorá by bola bezzastávková. Tým by boli odstránené problémy s pochopením zdojenia zóny 100.
Odkedy DPB aktualizuje databázu ePCL aj cez deň? ? Nebývalo to iba v noci? Oco bol dnes pred 10 h v predajni DPB v Dúbravke a bezplatné cestovné mu predĺžili až do 26. 9. 2015. Priložil som sem screenshot.
K IDS - jednorazovým lístkom:
Tie budú využívať skôr tí, ktorí dochádzajú autobusom do Bratislavy, keďže ceny budú približné k tým SADkárskym, ak nie trošku nižšie (ak sa využíva aj MHD v rámci mesta). Taktiež sa im vyplatí PCL - nie zas ohromne...
Ale značná časť autobusových cestujúcich sa zvezie na Bajkalskú, Račiansku či na Nivy, odkiaľ už nepokračujú cestu MHD. Im sa to zdraží, a to dosť.
O vlakoch už ani nehovorím, kde momentálne časové predplatné traťové majú veľmi výhodné ceny oproti navrhnutým cenám PCL IDS. Tam by mohli byť viac využité len PCL s dlhšou časovou platnosťou tým, že by fungovali prestupy v regióne medzi vlakmi a busmi, ale zatiaľ to absolútne nikde nefunguje, ak nepočítam pseudo-Záhorie.
Takže ja som veľmi zvedavý, ako tieto IDS lístky nabehnú pri dochádzke do BA. Lebo tie predplatné vďaka zdvojeniu 100-ky nebudú až tak príliš lacné na to, aby z áut presadali do vhd, či využívali tarifu BID namiesto ZSSK.
O študentoch tiež nehovorím, oni si už teda absolútne nebudú kupovať PCL, ani JCL (prevažná časť sa vezie bezplatne vo vlakoch).
Jasne, rozumiem. Treba hlavne zabranit tomu aby sa nasiel nejaky ukrivdeny chudacik, co hned oslovi media, ktore to potom patricnym a priklaslenym sposobom rozmazu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon