Reakcia na: Peon #209807:
V Malackách nič navyše nebude zastavovať - naďalej Os + REX.V Senci budú zastavovať nové REXy, a tak sa vytvorí celkom slušný interval ráno podobný k tomu v Pezinku (cca. 20 minútový), popoludní 30 minútový v preklade Os + REX. Takže žiadne rýchliky tam nebudú samozrejme premávať.
Jednorazové ZSSK-lístky využívajú hlavne tí, ktorí nemajú ani PCL 100+101, teda nepravidelní cestujúci - a ak nemajú PCL 100+101, tak cca. sa im aj vyplatí BID-jednorazový lístok.
Tí, ktorí ale majú električenku, väčšinou majú aj "TCL" na traťovom úseku povedzme Senec - Bratislava-Vajnory (ak dobre viem 30 dňový, spiatočný 20 €), teda ich cena je výrazne nižšia, ako budú mať BID PCL, takže vo vlakoch BID PCL nebudú veľkým ternom pochopiteľne.
...Možno keď sa spustia nejaké prestupy, návozy a odvozy od tých REX-ov na jar 2016,... práve vtedy sa očakáva veľký presun cestujúcich zo SAD DS a TT, kde sú zatiaľ nižšie cestovné, ako u SL, a sú obce, z ktorých napr. SAD DS robí jedinú obsluhu (ale len v špičke) v relácii región--->Bratislava. (Pusté Ulany, Velky Grob, Reca, Boldog) - tí cestujúci ale silno pravdepodobne v tom momente presadnú do SL autobusov, akonáhle budú mať racionálne cest. poriadky, a ktoré ich odvezú na seneckú stanicu k vlakom - už dlho sa tu vlastne čaká na fungujúci IDS na báze vlakov. No a im sa pri takomto systéme znížia dopravné náklady aj o 40 % vďaka BID PCL!
Vlastne racionalizáciou CP u SL v seneckom regióne sa veľmi drasticky posilní železničná doprava, lebo momentálne schválne sú v špičke ľudia doslova odrezaní od vlakov, nezachádza sa na prestupný terminál napr... a v širokom okolí len počujem a čítam, ako ľudia prosia o IDS a fungovaní prestupného systému z/do vlakov. Ale keďže sa im nevyhovelo zatiaľ nikdy, presadli do áut.
Integrácia týchto dopravcov nastane, ak sa BID rozšíri o ďalšie okresy (DS, GA, TT).
Joyki
Tie budú využívať skôr tí, ktorí dochádzajú autobusom do Bratislavy, keďže ceny budú približné k tým SADkárskym, ak nie trošku nižšie (ak sa využíva aj MHD v rámci mesta). Taktiež sa im vyplatí PCL - nie zas ohromne...
Ale značná časť autobusových cestujúcich sa zvezie na Bajkalskú, Račiansku či na Nivy, odkiaľ už nepokračujú cestu MHD. Im sa to zdraží, a to dosť.
O vlakoch už ani nehovorím, kde momentálne časové predplatné traťové majú veľmi výhodné ceny oproti navrhnutým cenám PCL IDS. Tam by mohli byť viac využité len PCL s dlhšou časovou platnosťou tým, že by fungovali prestupy v regióne medzi vlakmi a busmi, ale zatiaľ to absolútne nikde nefunguje, ak nepočítam pseudo-Záhorie.
Takže ja som veľmi zvedavý, ako tieto IDS lístky nabehnú pri dochádzke do BA. Lebo tie predplatné vďaka zdvojeniu 100-ky nebudú až tak príliš lacné na to, aby z áut presadali do vhd, či využívali tarifu BID namiesto ZSSK.
O študentoch tiež nehovorím, oni si už teda absolútne nebudú kupovať PCL, ani JCL (prevažná časť sa vezie bezplatne vo vlakoch).