Co som chcel povodne povedat, ze tie rakuske signaly poznam, ale som si nemyslel, ze u nas je take nieco pripravene podla zakona aj pre elektricky (sice oboje su drahy, ale aj tak v mojej hlave je to rozdiel ?). V rakusku je totiz ked sa nemylim nejake rozlisenie medzi vlakmi a elektrickami, teda neviem ci take signalizacie sa pouzivaju aj pre elekricky...
Nie su tak riesene vsetky zabezpecene priecestia v Rakusku? Kazdopadne, ak to spravne chapem, Error hovoril nie o signale "Pozor", ale o blikani oranzovej ked prave nic nejde, ci..?
DPB nie je od toho aby organizoval dopravu, to ze to tak stale funguje je chyba. DPB ma ako dopravca odjazdit co dostane na papieri. Organizaciu by malo robit bud priamo mesto, alebo BID (priklanam sa k tomu druhemu, aj kvoli koordinacii s regionom, aj kvoli tomu ze ma odbornikov na rozdiel od mesta).
Prednedávnom som stretol podobný príklad v Maďarsku, akurát tam išlo o klasický semafor umiestnený na prechode pre chodcov. Za normálnych okolností bol semafor vypnutý (čiže blikalo oranžové svetlo), no ak niekto stlačil "dopyt", tak sa semafor zapol a pre autá svietilo červené svetlo. Neskôr naskočila pre autá zelená a do pár sekúnd bol semafor opäť vypnutý. ? Aj keď v praxi sa to asi velmi nelíši od zaužívaného systému "prechod na dopyt" (nepoznám odborný výraz - proste daný semafor nemá cyklus, neustále svieti plná zelená a červená naskakuje len na základe stlačenia tlačidla), ktorý funguje aj v BA na niektorých miestach.
"Na výhrady voči nákupu električiek, ktoré podľa primátora nemajú na čom jazdiť, DPB uvádza: Vedenie DPB, a.s. zabezpečilo nevyhnutné opravy a v plnej miere sú všetky trate schopné prevádzky nových električiek."
Určite? Veď v Ružinove to vypadá, že trať v ňom je absolútne nevhodná. Veď tam nové električky vôbec nejazdia!
Take je napr. hned v Kittsee. Potom este existuje aj take, kde blika iba cervene svetlo.
No kto vie kolko desatroci bude trvat, kym nieco take uvidime v Autoslave ?
U nás na toto (resp. obdobu) existuje právna príprava, hoci som to v reáli nikde nevidel:
§ 10 9/2009 Z.z.
"(5) V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením."
V Krakove som videl zaujimavo riesene niektore krizovania s elektrickou:
Bol tam taky semafor, pozostavajuci z dvoch svetiel. Ked nesla ziadne elektricka, blikalo oranzove svetlo. Ked prichadzala elektricka, svietilo cervene svetlo a auta aj ine dopravne prostriedky museli pockat.
Take podobne riesenie by mohlo fungovat aj u nas na radialach ?
"Na to, aby bola sfunkčnená celá trať, DPB, a.s. vykonal opravu vrchného úseku z vlastných prostriedkov. "
A na Ballovu "spoluúčasť" zabudli? Či to sľúbil peniaze na inú časť trate?
" na základe veľmi dobrých hospodárskych výsledkov "
v štýle "neodjazdíme, ale fakturujeme" sa HV dá zlepšiť bez problémov...
v modernom svete je skutocne castokrat podnik skutocne len na to aby jazdil.
O vsetko rozhoduje koordinator dopravy.
Teraz su dvajakohuti na jedno piesocku.
mesto by malo povedat, odkial - kam, ako casto, s kamy vozidlom, od kedy do kedy. A DPB to vykona, tak ako mesto povie. A rovnako aj zaplati.
"Tá zavádza vo svojich tvrdeniach a reakciach, lebo účelovo reaguje iba na to, čomu rozumie a tým sú odpovede zvyčajne na niečo úplne iné, ako bola otázka. Okrem toho sú pre cestujúcich často kopírované dopravné príkazy, takže to zlomkové promile cestujúcich, ktoré si prečítalo oznam na webe DPB bolo jednak zavádzané nejednoznačnými informáciami a navyše tak unikli interné informácie. "
.... Mike, čo čakáš od niekoho s praxou v bulvárnom plátku ? Snáď nie odbornosť a serióznosť ???
Možno tie chyby DPB odmieta, ale zato tie chyby tam sú, či ich prijíma alebo odmieta niekto. A DPB touto reakciou vyslovuje vlastne pri KAŽDOM projekte nekompetentnosť. To akože mesto má vedieť pri všetkom možnom, čo sa má ako robiť a DPB sa len bude prizerať a AJ s chybami vyhotoviť projekty a stavby? Sry, ale s*rú si do huby, ... ale to už dávno.
A vlastne DPB je mestský podnik, takže keď spadne váza sekterárky a rozbije sa, je to chyba mesta, a ani sa nech len nikto neunúva ich kritizovať, pretože to nie oni, to mesto!
Pýtam sa teda, načo podnik existuje? Tým pádom mesto si vie dopravu poorganizovať, nie? Súčasné vedenie, ktoré sa skloňuje hádam už aj na Marse môže byť vďačný za to, že ešte DPB existuje, vďaka mestu.
"Primátor ďalej obvinil DPB, a.s., že projekt modernizácie električkovej trate na Hlavnú stanicu mal chyby. DPB, a.s. odmieta tieto obvinenia. .. ...Hlavnú zásluhu na sfunkčnení trate má teda jednoznačne DPB. Akékoľvek chyby v projekte odmietame. Projektová dokumentácia sa vypracovala ešte pred 7 rokmi a ak aj nejaká úprava bola, realizovalo ju mesto." .
že majú ešte tú odvahu povedať to nahlas...
A neviem kde je síce pôvodné vyjadrenie primátora, lebo takto mám dojem že reakcia predbieha pôvodnú info (žeby trafená hus zagágala?), ale škoda že tam nespomenul perly pani Suzanny V.
Tá zavádza vo svojich tvrdeniach a reakciach, lebo účelovo reaguje iba na to, čomu rozumie a tým sú odpovede zvyčajne na niečo úplne iné, ako bola otázka. Okrem toho sú pre cestujúcich často kopírované dopravné príkazy, takže to zlomkové promile cestujúcich, ktoré si prečítalo oznam na webe DPB bolo jednak zavádzané nejednoznačnými informáciami a navyše tak unikli interné informácie.
Ten screenshot nie je z cestovného poriadku. Takže ho asi otvorený nemáš.
A čo sa týka časového rozdielu medzi odchodmi 17:54 a 18:23, to je 29 minút, nie 31 ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike