?
Vozidlo je predsa živý tvor. Musí mať prestávky a zbytočne sa nepremáhať cez víkendy. Obzvlášť batoľatá SORy, ktoré zatiaľ musia byť ustajnené vo vozovniach a sledovať starčekov 14/15Tr aby získali dostatočné teoretické skúsenosti.
Veď určite aj to je riešenie a možno raz príde aj do Ba. Ale sám poznáš vodičov, odbory a divíziu ED, či úsek prevádzky a techniky, ktoré by tomu mali šéfovať, takže vieš aké reálne to je.. (aj keď už sa pri niektorých linkách pár krát tento variant zvažoval..)
V takej Budapešti to majú iba na električkách a či nie aj preto, že okrem pár výnimiek žiadna linka nemá obratisko, ale iba kusé ukončenie a prejazd cez spojku do protismeru, takže ani keby ich chceli prestávkovať tak moc vozov by sa tam nezmestilo..
Jasné, že nie sú sprostí, ani vo Viedni.. to je aj podľa mňa naša budúcnosť. Ale sociálka na Trmy je podľa mňa kompromis medzi súčasnou situáciou a želanými úsporami.
Oddelením vodiča od voza sa mohlo ušetriť za sociálku a odpočinkovú miestnosť na TrMy, vodiči nemuseli prestávkovať medzi bezďákmi v podchode... Myslíš, že v takej Budapešti sú sprostí?
Nie (teda niektore tak uz su dost davno..). Ale vraj to je požiadavka EU, resp. ministerstva, aby vozidla za Eurofondy jazdili co najefektivnejsie, teda najviac..
93 má podľa cp medzi príchodom a odchodom 10 min., 95 9 min., 68 a 94 11 min. A to sú 68 94 a 95 polookružné, takže majú tú jedinú konečnú v Petržalke. (Zrovna na týchto linkách sú aj striedači..) .
U električiek niektoré linky chodia bez prestávky, niektoré prestávkujú na konečnej, lebo striedač po trase nemá kde byť a keby mal byť na celú trasu tak by to bol zásadný nárast vodičov (oddelenie vodiča od vozu je taká zásadná zmena, že zatiaľ nehrozí..).
Ale u týchto liniek je rezerva, že keď sa prejde na celodenný interval 7.5 min (o čom sa už aj uvažuje..) tak sa to vyjazdí s týmto istým počtom vozov.
Ďalšie zmeny nastanú:
- keď sa zaradia do premávky 29T a 30T, tie budú musieť jazdiť vkuse, takže na tých linkách buď budú nutne striedači, alebo tam sa možno premiérovo zavedie systém oddelenia vodiča od voza
- keď sa spraví sociálka pre vodičov v podchode na Trnku, budú sa dať striedačom odprestávkovať linky na Vajnorskú aj Ružinovskú radiálu.
Urcite? Uz je to sice davno, mozno sa CP upravili, ale pamatam si 6-7 vozov stojacich v rannej spicke na Holicskej (68+94) a Vysehradskej (93+95). Aj ked vtedy boli na 94 vypravovane len klbove vozidla, takze by sa dali robit prechody medzi linkami, dnes uz nie.
Ak by sa dalo takto usetrit elektrickove poradia, tak kazde jedno je uspora 2,6 mil.€ A to uz je suma, pri ktorej sa oplati usetrit kazde jedno poradie.
Hej, to co sa bezne robi ajhla 55km od Bratislavy vo Viedni. No to by sme na zaciatok chceli prilis vela pokroku. Ved vzhladom na minusku, to je to nejstrasnejsie co sa momentalne v DPB deje nie len podla casti osadenstva vedenia DPB ale aj soutosov tu. Kedze kazdy pokrok je zly a najlepsie by bolo keby sme jazdili len v IK280 a IK283, vratili SORky a po 341krat dali zrekonstruovat 14 a 15trky a zaviedli minimalne dalsich 15 elektrickovych liniek s 30 minutovym intervalom.
V rannej špičke, kedy je výprava najväčšia, sa nedá ušetriť u autobusov skoro nič, možno dokonca max. 1-2 vozy za všetky bus linky...a poobede by tam tiež neboli nejaké obrovské úspory vozov..
A oproti striedacom by to neboli v principe ani uspory vo vodicoch, mozno u vybranych par liniek ano..
Ono este lepsie nez striedaci by bolo "posuvanie vozov". To znamena vodic pride na konecnu, odovzda voz inemu vodicovi, ma pauzu podla zakona, potom si od ineho vodica prevezme iny voz a pokracuje na nom (ten co mu ho odovzdal zas ma pauzu nasledne). Mohlo by to priniest velmi pekne uspory vo vyprave a oproti striedacom MOZNO aj v pocte potrebnych vodicov.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike