Nie (teda niektore tak uz su dost davno..). Ale vraj to je požiadavka EU, resp. ministerstva, aby vozidla za Eurofondy jazdili co najefektivnejsie, teda najviac..
93 má podľa cp medzi príchodom a odchodom 10 min., 95 9 min., 68 a 94 11 min. A to sú 68 94 a 95 polookružné, takže majú tú jedinú konečnú v Petržalke. (Zrovna na týchto linkách sú aj striedači..) .
U električiek niektoré linky chodia bez prestávky, niektoré prestávkujú na konečnej, lebo striedač po trase nemá kde byť a keby mal byť na celú trasu tak by to bol zásadný nárast vodičov (oddelenie vodiča od vozu je taká zásadná zmena, že zatiaľ nehrozí..).
Ale u týchto liniek je rezerva, že keď sa prejde na celodenný interval 7.5 min (o čom sa už aj uvažuje..) tak sa to vyjazdí s týmto istým počtom vozov.
Ďalšie zmeny nastanú:
- keď sa zaradia do premávky 29T a 30T, tie budú musieť jazdiť vkuse, takže na tých linkách buď budú nutne striedači, alebo tam sa možno premiérovo zavedie systém oddelenia vodiča od voza
- keď sa spraví sociálka pre vodičov v podchode na Trnku, budú sa dať striedačom odprestávkovať linky na Vajnorskú aj Ružinovskú radiálu.
Urcite? Uz je to sice davno, mozno sa CP upravili, ale pamatam si 6-7 vozov stojacich v rannej spicke na Holicskej (68+94) a Vysehradskej (93+95). Aj ked vtedy boli na 94 vypravovane len klbove vozidla, takze by sa dali robit prechody medzi linkami, dnes uz nie.
Ak by sa dalo takto usetrit elektrickove poradia, tak kazde jedno je uspora 2,6 mil.€ A to uz je suma, pri ktorej sa oplati usetrit kazde jedno poradie.
Hej, to co sa bezne robi ajhla 55km od Bratislavy vo Viedni. No to by sme na zaciatok chceli prilis vela pokroku. Ved vzhladom na minusku, to je to nejstrasnejsie co sa momentalne v DPB deje nie len podla casti osadenstva vedenia DPB ale aj soutosov tu. Kedze kazdy pokrok je zly a najlepsie by bolo keby sme jazdili len v IK280 a IK283, vratili SORky a po 341krat dali zrekonstruovat 14 a 15trky a zaviedli minimalne dalsich 15 elektrickovych liniek s 30 minutovym intervalom.
V rannej špičke, kedy je výprava najväčšia, sa nedá ušetriť u autobusov skoro nič, možno dokonca max. 1-2 vozy za všetky bus linky...a poobede by tam tiež neboli nejaké obrovské úspory vozov..
A oproti striedacom by to neboli v principe ani uspory vo vodicoch, mozno u vybranych par liniek ano..
Ono este lepsie nez striedaci by bolo "posuvanie vozov". To znamena vodic pride na konecnu, odovzda voz inemu vodicovi, ma pauzu podla zakona, potom si od ineho vodica prevezme iny voz a pokracuje na nom (ten co mu ho odovzdal zas ma pauzu nasledne). Mohlo by to priniest velmi pekne uspory vo vyprave a oproti striedacom MOZNO aj v pocte potrebnych vodicov.
sláva!
Tak hadam sa to ujme a pridu narad aj dalsie linky, je ich dost na ktorych by sa to dalo urobit... Myslim si, ze v konecnom dosledku budu spokojnejsi aj vodici.
Išiel dnes niekto 50kou a videl to striedanie? Ja som bol svedkom pár zaujímavosti
Ráno aj poobede sme stali na ŽSTNM asi 4 minúty, pretože každý striedač nejak nevedel pracovať s novým informačným systémom a raz dokonca pri nahadzovaní služby vypol komplet trasu aj s linkou Nápad je síce dobrý len škoda, že tam chytajú veľké meškania kvôli tomu ale bol to prvý deň tak hádam to už zajtra pôjde lepšie ?
Vykoľajila sa zatiaľ raz, vo vozovni a stať sa to môže čomukoľvek a kedykoľvek.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos