Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Turbo #20546:
Toto mi neda nereagovat...neviem, co sa stalo a preto nemozem objektivne zhodnotit mieru Tvojej roztrpcenosti, ale...mam k tomu nieco:
za tu pomerne uz dlhu dobu, co spolupracujeme (myslim, ze da sa tak komunikacia a vymienanie si poznatkov medzi nami nazvat), NEMAM pocit, ze tituly, ktorymi si sa nazval, by som k Tebe objektivne mohla priradit...Naopak, vela z Tvojich nazorov mi pomohlo zorientovat sa v niektorych mne vzdialenejsich problematikach dopravy a su pre mna cennym prinosom. Vazim si Ta ako kolegu a myslim, ze by bola skoda, keby si z nejakych pricin v Klube chybal!

Howgh!!!
Bol som informovany, ze si tu do mna chce par dopisovatelov rypat. Nechce sa mi teraz citat co sa tu pisalo dva dni dozadu (je tu toho strasne vela). Tak prosim, napiste to znovu, a dobre ma pritom aj do***te, vynadajte mi, poslite ma do **** a budeme vsetci spokojny. Ak by to nestacilo, napiste mi este ze som ***** a hulvat, popripade nieco ine. Dakujem.

A CHODTE VSETCI DO ****!!!

Cele DPB, iMHD a najma ten *****sky Klub rieadeny surduhom Milatom.
Moja dovolenka vo Viedni a Prahe sa rusi. Dakujem.
Reakcia na: Andy #20543:
Ja by som tam vlcakom poslal 14Trku s vyknedlikovanym EMTestom, ktory ich tak oslepi, ze nebudu vidiet ani roztrhane sedacky, spinavy interier atd. Vediet, ze sa vozia v MHD budu iba podla pachu, pretoze ten sa vo vozoch z Trnavky nezaprie. (Klbove vozy zacali pachnut, az ked zacali v Hrobustove robit 201ku, preco asi...)
Reakcia na: J #20538:
No tak to boli povodne plany, ale neskor sa povedalo, ze sa budu robit iba 14Tr, pretoze:
1. Spravis viacej vozidiel za menej penazi.
2. Pre cestujuceho je lepsie, ked mu obcas pride moderny trolejbus, ako keby mal istotu, ze mu pride vzdy stary. 🙂
3. Kratke trolejbusy budu mat viac VP, tak v nich to bude vhodnejsie.
4. Toto sice vtedy este nevedeli, ale teraz davaju digitalne trasnaprenty iba do vozov na Trnavke, takze iba 14Tr.
Reakcia na: d3k0 #20541:
inac 205ka sa dala dat cez Mileticku, akurat by bol maly problem pri zabacani zo Zahradnickej na Mileticovu, ale to by sa dalo obist cez Jelacicovu 🙂
Inak, moj osobny nazor je, ze keby sa nechcelo silou mocou setrit, tak by sa dala 82 z Pristavu potiahnut na Bajkalsku, Prievozsku a Mileticovu az na Hlavnu stanicu. Rovnako by mohla premavat aj ista nahrada za 205 na trase Rajska - Prievozska - Mileticova - Jelacicova. Som totiz zvedavy, ako 202 zvladne napor cestujucich, ked uz teraz jazdila na Rajsku natrieskana. Aj ked, vraj bude nejake zlepsenie intervalu 😉
Reakcia na: d3k0 #20539:
Doplnam, ze ide o spojenie pocas sedla a vikendov, ked tam 71 nechodi.
Reakcia na: Vladimír #20527:
82 chodi k Pristavu, aby tam aspon nejake spojenie zostalo, kedze 70 tam chodit nebude. 82 na useku Hlavna stanica - Mileticova nahradi 209na, ktora bude mat dvojnasobne intervaly oproti sucasnosti.
Reakcia na: Igorko #20463:
To je dobrý spôsob.

Re #20491 Andy: Ja som čítal, že sa buse budú dávať aj 15Tr. Bolo to v MD 4/2003 a hovorili o siedmich 14Tr a desiatich 15Tr. Text npísal Ing. Ján Horník.
Reakcia na: Vladimír #20536:

To tvrdím aj ja, keďže tieto dva body nie sú nesplniteľné.
Reakcia na: Sarko #20535:
Ad body 1) a 2). Čiže minimálna ochota a vôľa, a všetko je bez problémov na svete.
Reakcia na: Vladimír #20533:

Áno, to aj naďalej tvrdím, že to nie je použiteľné ZA SÚČASNÝCH PODMIENOK. Použiteľné by to však bolo za splnenia určitých predpokladov, čo som doplnil v nasledujúcich príspevkoch po tomto tvrdení.

Zhrnúť by sme to mohli do dvoch všeobecných bodov, za akých okolností by to možné bolo:

1) papiere pre daný typ vozidla a prax dispečera ako vodič MHD;
2) zmena za predpokladu ľahkého a bezpečného používania cúvacích zariadení (minimálne Igorkom spomínané upravené zapojenie ovládania cúvacích zariadení v Prahe vylučujúcom nefunkčnosť EDB, optimálne k tomu naviac v zjednodušenom obsluhovaní prepínača PCZ z predného vozidla, nie v zadnom).
Reakcia na: Igorko #20532:

S týmto súhlasím. Z predchádzajúceho príspevku #20529) konkrétnejšie doplním, že v prípade výskytu situácie, kde by bol potrebný zásaj dispečera s potrebou jazdy s cestujúcimi, sa za posledných 5 rokov nevyskytla takáto situácia V PRÍPADE ÚRAZU vodiča MHD, s následnou nemožnosťou odstaviť na najbližšej voľnej manipulačnej koľaji, resp. dojazdom do vozovne.

Všeobecne súhlasím s názorom, že sa v súčasnosti môže vyskytnúť akákoľvek príčina, ktorá môže mať za následok zbytočne vysoké náklady súvisiace so súčasným stavom organizácie. V tomto smere by však na každom ekonomickom úseku DP mal pracovať človek, ktorý ročne vyhodnotí DN a ich následky aj po finančnej stránke. Ak bude aspoň sčasti obchodník, verím, že dokáže priemerne zrátať, koľko ho stojí "BUĎ", "ALEBO".
Reakcia na: Sarko #20530:
Ja som písal o IGORKOM navrhnutom riešení, a to PREDPOKLADÁ cúvanie s cestujúcimi a cúvanie dispečermi. A TOTO riešenie, tvrdíš, že je nepoužiteľné (ak som správne pochopil #20530). Ja tvrdím, že sme mali možnosť čítať príspevky, z ktorých vyplýva, že to použiteľné je.
Reakcia na: Sarko #20529:
Ono to je prehodenie príčiny s následkom. To znamená, že nie je pravdou tvrdenie, že "sa nevyskytol prípad, kde by bola potrebná jazda dispečera s cestujúcimi" ale bolo by pravdou, keby sa napísalo,že jazda dispečera s cestujúcimi nebola možná v dôsledku platnej právnej úpravy a preto sa najazdilo zbytočne o x dispečerovozokm viac, o x tramvajovlakokm viac (a to ešte jalovo) atď.
Ak totiž dôjdeˇtrebárs k DN, kde polícia bude vyžadovať prítomnosť vodiča na mieste DN do spísania zápisnice, tak sa to v súčasnosti rieši buď tak, že
1) sa vozidlo odstaví na najbližšiu voľnú manipulačnú koľaj a na jeho poradie (samozrejme s oneskorením) vyrazí záložné vozidlo)
2) sa vozidlo odstaví na najbližšiu voľnú manipulačnú koľaj a na vozidlo vyrazí z vozovne (samozrejme s oneskorením, aj keby ho tam hneď za cenu zbytočných km priviezli dispečeri) záložný vodič
3) sa vozidlo odstaví na najbližšiu voľnú manipulačnú koľaj a až do uvoľnenia kmeňového vodiča nie je dané poradie hradené.
Zatiaľ čo ak by mohol vodiča nahradiť dispečer, tak by na miesto DN dorazilo vozidlo nehodového oddielu dopr. dispečingu, ktoré jazdí obsadené dvoma dispečermi, jeden by sadol do električky a s minimálnym zdržaním by pokračoval v jazde s cestujúcimi, zatiaľ čo by druhý dispečer na mieste DN riešil.
I.
Kto nečíta poriadne, tak k predošlému príspevku ešte toľko, že zľahčujúce príspevky sa objavili iba v prípade organizačnej stránky v diskusii o koľajových spojkách. To len na margo toho, aby som nebol obvinený, že som všetky príspevky označil za zľahčujúce... 😕
Reakcia na: Vladimír #20527:

Ohľadne spojok som tvrdil, že riešenie je nepoužiteľné prípade, pokiaľ sme sa bavili O CÚVANÍ VLAKOV S CESTUJÚCIMI a O JAZDE DISPEČEROV S CESTUJÚCIMI. Treba exaktne rozlišovať, o čom som tvrdil, že to nie je možné a nehádž toto moje tvrdenie do jedného vreca so všeobecným zamietavým tvrdením, ktoré sa mi tu snažíte vložiť do úst!!!

Znova a znova opakujem, že som sa vyjadril ZA POUŽITIE koľajových spojok. V prípade argumentov po organizačnej stránke sa tu začali množiť vyslovene zľahčujúce príspevky o tom, aké to je jednoduché. Ja som k tomu iba NAMIETOL, AKÝ JE SÚČASNÝ STAV, na čo som sa dozvedel, že to blokujem, že s tým nesúhlasím, ba dokonca, že tvrdím, že sa to nedá...
Reakcia na: Martyk #20517:

Inak v ďalšej časti si uviedol príklad z praxe, ako by to malo vyzerať. Snáď aj ostatní pochopia, že práca dispečera nie je jednoduchá, naopak, že je oveľa náročnejšia a zodpovednejšia ako práca vodiča. Z tejto pozície sa na dispečera kladú vyššie nároky, ktoré okrem iného spočívajú aj v tom, že dispečer musí raz mesačne "praxovať" ako vodič MHD, aj keď mu to nemusí byť po vôli. Takáto prax u nás nefunguje, preto aj z tohto hľadiska dispečer bez zácviku logicky nemôže jazdiť na vozidle MHD s cestujúcimi. Celý problém by sa dal vyriešiť lepšou organizáciou práce dispečerov, avšak je otázne, či to aj splní svoj účel. V Prahe, kde je mnohonásobne väčšia sieť a hustejšia IAD s vyšším výskytom DN, to svoj zmysel určite má. V menších prevádzkach sú na túto odlišnú organizáciu možno zvýšené náklady, preto nepovažujú za potrebné udržiavať pre dispečerov 1x mesačne povinnú zmenu na vozidle MHD. V Košiciach takáto prax existovala, dnes má však DPMK iba dvoch dispečerov, ktorí si prax na vozidlách MHD udržujú brigádnickým spôsobom. Napokon podľa vyjadrení z DPMK a DPB, v týchto mestách sa za posledných 5 rokov nevyskytol jediný prípad, kde by bol potrebný zásah dispečera s potrebou jazdy s cestujúcimi. Samozrejme, iné by to bolo za predpokladu, ak by sa v BA vybudovali diskutované koľajové spojky. Ale to je už, myslím si, na inú tému. Tu by už bola úvaha v rovine "TAK BY TO MOHLO BYŤ", "TAK BY SA TO DALO VYRIEŠIŤ", "TOTO BY SA TÝM ZMENILO", atď, atď.
Reakcia na: Vladimír #20527:
Skratila sa preto, lebo Kosicka bude uzavreta. A cez Mlynske nivy ju nemozu dat kvoli tomu, ze by nebolo ziadne spojenie na pristavnu a landererovu ulicu. Linka 205 bude tiez premavat mimo, takze ta s 82 moc spolocne nebude mat. Dufajme, ze 201 posilnena bude, aj ked pochybujem, ze by DPB bol schopny zabezpecit v rannej spicke 5 minutovy interval na 201... Ale vlaste kazda druha by mohla chodit kratka, to by stacilo, vsak budu mat par vozov navyse zo zrusenej 207.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.