Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #204545:
Nerozumiem celkom Tvojmu postoju. Ako si to vlastne predstavujes? Ved treba obcas aj otvorit oci. Momentalna situacia na Slovensku je taka, ze dotovane primestske BUSy (objednavane a subvencovane VUC) a dotovane vlaky (objednavane a subvencovane statom zastupenym MDVRR SR) jazdia na mnohych linkach subezne, t.j. ze vlak aj bus obsluzia na danej linke v rovnakom case rovnake uzemie. Naopak navaznosti jednotlivych druhov dopravy si minimalne. Neviem si predstavit, ze zrazu o mesiac by to bolo inak, ako navrhujes Ty. V momentalnej legislativnej situacii nie je mozne efektivne skoordinovat zeleznicnu a autobusovu dopravu, coho sme svedkami v mnohych regionoch Slovenska. Tak nejak to funguje v situaciach, ked je autobusova zastavka (pripadne stanica) v blizkosti zeleznicnej stanice (prip. zastavky). Zial vytvorit nadvaznosti vlak-bus a opacne je v pripade excentricky umiestnenych zeleznicnych stanic (napr. Roznava) alebo v pripade velkej vzdialenosti autobusovej a zeleznicnej stanice (napr. Plesivec) v sucasnosti obrovsky problem. Samozrejme, da sa tlacit aj na VUC (napr. formou peticie), aby taketo autobusy vytvorili, tam je vsak vysledok vopred znamy. Primestska dopava je cim dalej tym viac obmedzovana, zdrazuje sa cestovne pre cestujucich. V dosledku zavedenia bezplatnej prepravy zeleznicnou dopravou je mozne predpokladat aj urcite znizenie poctu cestujucich vyuzivajucich verejnu linkovu autobusovu dopravu (VLAD), co si zo strany dopravcov vyziada zvysene naroky na subvencovanie od VUC, pripadne dalsie zvysenie cestovneho. Samozrejme, vytvorenie integrovanych systemov by tento problem mohlo ako tak vyriesit. Na to vsak nie je na Slovensku vytvorene vhodne legislativne prostredie. Aby sa to mohlo zmenit, treba absolvovat cely legislativny kolotoc, co pri krokoch sucasnej socialnej vlady nepovazujem za realne. Preto opat pisem, autobus z hornej casti Dobsinej je v poriadku. Ale cestujuci, ktori chcu pokracovat vlakom z Roznavy maju ist z autobusovej na zeleznicnu stanicu taxikom? Prave o toto v peticii ide. Zavedenie vlakovych spojov na realne existujucich a prevadzkyschopnych drahach, comu momentalne nebrani ziadne legislativne obmedzenie a v suvislosti so zavedenim bezplatneho cestovania ani obmedzenie financne. To ze proti bezplatnemu cestovaniu je odpor, pretoze je to nezmysel, je pekne, ale na druhej strane, momentalne to je bezplatne cestovanie fakt a dovolim si tvrdit, ze tak skoro to zrusene nebude, pretoze dani politici by v tej chvili stratili doveru a podporu obcanov. Takze prave z tychto uvedenych dovodov povazujem danu peticiu za opodstatnenu a plne jej autora podporujem. Ak chces, vytvor peticiu za zavedenie IDS na Slovensku a taktiez budes mat moju plnu podporu. Ale napisat v momentalnej situacii ze autobus odvezie ludi z Dobsinej z horneho konca je absolutny nezmysel a cestujucim, ktori chcu pri svojej ceste dalej vyuzit aj zeleznicnu dopravu, je taketo riesenie uplne na prd, ked nemaju z konecnej stanice kam pokracovat. Je mi jasne, ze vlak je drahsi ako autobus, ale dovolim si tvrdit ze je to vo velkej miere sposobene tym, ze na Slovensku je cena za dopravnu cestu za priemerny regionalny vlak druha najvyssia v EU (prve je Taliansko). Peniaze za pouzitie dopavnej cesty dostava ZSR a vzhladom na momentalnu prevadzkovu situaciu na gemerskych tratiach (RV - Dobsina, Plesivec - Slavosovce a Lubenik - Revuca), na ktorych je zavedeny system zjednoduseneho riadenia dopravy, by to pre ZSR neznamenalo vyrazny narast nakladov, hlavne vdaka jazdiacej nakladnej doprave. Tym padom by zas bolo mozne znizenie dotacii zo strany MDVRR do ZSR, kedze tieto peniaze by dostali nepriamo cez ZSSK. To su vsetko argumenty, ktore hovoria jednoznacne za to, ze autora peticie treba podporit a v momentalnej situacii ide o najrychlejsie riesenie (aspon do casu, kym sa nezosuladi zeleznicna a autobusova doprava), ktore by umoznilo aj tazko skusanym obyvatelom gemera vyuzit bezplatne cestovanie, ale hlavne napojenie na zvysok Slovenska. Na zaver Ta prosim, aby si pri odpisovani na tento prispevok pouzil nieco vecne a nie len urazky, ako statocne predvadzas uz dlhe roky v diskusiach na iMHD.sk.
Reakcia na: MatejBA #204558:
sorry ...,ale akože podla teba tá zločinecká zabezpečuje dopravu po celom území SR !! čiže aj stratové trate,na ktoré sa RJ nechytáá ...
Reakcia na: 810zssk #204556:
Na druhu stranu Jancura aspon vratil 100% cestovneho a pridal nieco navyse. Zlocinecka by ti dala 50% (aj to mozno nie) a 10 hodin Sadistami.
Reakcia na: 810zssk #204556:
Tak ona tá záloha nie je ani myslená na neschopnosti, tie by po vychytaní múch mali vymiznúť. Skôr na striedanie pri údržbe. Prečo si ale nedal zálohu na začiatok jazdenia s novou loko, nie je jasné ani mne. Síce už pýtal loko od nás ale my máme dosť svojej roboty.
Reakcia na: S499.1023 #204554:
No prve dni kazdopadne nieco v depe v BA odstavene bolo, naco to tu mali ak nie ako zalohu, to uz neviem.

Kazdopadne, najblizsia zaloha v Prahe je podla mna prilis rizikova z pohladu pripadnych pruserov.
Reakcia na: S499.1023 #204554:
inak ...ked už tak čítam,tak komu kto tu vlastne fandííí...??
Reakcia na: 810zssk #204552:
Náhradnú lokomotívu RJ má a nemá ju v Bratislave. Nasadzuje ju na vlaky Praha - KE. V prípade potreby ju nahradí jednosystémovým pershingom a nasadí na BA-KE. Nie každý si totiž môže dovoliť nechať lokomotívu za 1.600,- EUR denne stáť. Záložnú súpravu taktiež nemá v Bratislave. Inak neviem, aké sú predpisy na Slovensku ale u nás sa na stiahnutie neschopného HDV do stanice použije najbližšie vhodné HDV ľubovoľného dopravcu.
Že jazdí presnejšie ZSSK ako RJ nie je nič prekvapujúce.
Btw, pre porovnanie statistiky vlakov IC ZSSK a RJ (priebezne aktualizovane):
http://samomuransky.sk/meskaniaIC.pdf
Reakcia na: S499.1023 #204549:
Nahradnu lokomotivu RJ ma a udajne je v Bratislave - co je ale zaujimave je ze ked mali ten najvacsi pruser zatial (zrusene IC 401), tak ju nevytiahli, hoci ta povodna masina vykapala uz v Bratislave. Cize v podstate by malo stacit vytiahnutie zalohy z depa a bolo by meskanie mozno hodinu, ale ten vlak by isiel. Ja sa teda pytam ci ta zalozna masina vlastne funguje.

Pokial ide o supravu, tak na Slovensku ziadnu nema. Rozmiestnenie a pocet zaloznych suprav v CR nepoznam, ale na Slovensku nie su a to moze byt problem - najma pri 35 minutovom obrate v Kosiciach (spomenme si na vyluku pri Varine a kolko sa vtedy meskalo).

Inak tvrde cisla ukazuju ze zatial presnejsie jazdia IC ZSSK nez IC RJ (pri porovnani tych istych dni).
Reakcia na: Nick #204536:
Keby si rozporoval nezmyselnú VÝŠKU poplatku, tak by som mohol aj súhlasiť. Ale rozporovať poplatok ako taký? Primiešať do toho červenú naftu, zdroj daňových únikov? Si spočítaj, akú časť nákladov tvoria v osobnej doprave tie vražedné poplatky.
Tá tvoja argumentácia, to nie je nič racionálne a podložené, to sú len emócie typu "vlak je lepší ako autobus", "ubližujú železnici" a podobne.
Reakcia na: 810zssk #204531:
Fakt som neopisoval ?.
Reakcia na: fanatikmhd #204530:
Excelentne dementný príspevok písaný s dokonalou NEznalosťou veci.
Po prebdetej noci s chorým deckom nemám ale silu ani chuť na rozoberanie vety po vete, tak len v skratke:
RJ samozrejme MÁ náhradnú lokomotívu aj súpravu ale nemá krištáľovú guľu, ktorá by mu povedala "zajtra o 17:15 ti ľahne mašina vo Vrútkach, postav si zálohu tam". Zločinecká asi nikdy žiadnou skapacinou nič nezablokovala, že?
Odpoveď na svoju poslednú otázku najdeš v Sieťovom vyhlásení ŽSR - toto je ďalší mor špecializovaných diskusií - ľudia už nie sú ochotní používať ani Google, radšej vyvalia aj ten najjednoduchší dotaz do diskusie.
Reakcia na: Nick #204528:
A čo obyvatelia v regiónoch, kde vlaky ani nechodili?
Reakcia na: Ámos #204524:
Zase raz sa výnimočne zhodneme.
Reakcia na: gejza #204523:
Idiot.
Reakcia na: Nick #204517:
Zatiaľ čo nastúpiť v Dobšinej na autobus priamo v hornej časti by nebolo v poriadku?
Reakcia na: Peon #204535:
Tipnem si. Služba pripadla práve tomu jednému vodičovi, ktorý robí tam-tie spoje.
Reakcia na: BigMac #204539:
ved prave ? ale ta spravna co to vedie a dovolila, aby boli dielne v takom stave v akom su
Reakcia na: Peon #204541:
Ak si pozries casy, tak to tak vyzera.
Reakcia na: 810zssk #204540:
ahaaa, čiže v tie dni keď pôjdu iba tri spoje bude na tej trase jazdiť iba jedno vozidlo a v dni keď je spojov šesť, tak budú nasadené dve vozidlá?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.