Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #203954:
Určite je vhodné aspoň skúsiť na obdobie par rokov, som pomerne často vo Viedni a v širšom centre také ako zadarmo parkovanie nneexistuje nehovoriac parkovanie na chodníku..
Ono samotné zadarmo parkovanie v skoro centre je anomália Slovenská plus by som pridal aj ppovinnú daň za motorové vozidlá pre fyzické osoby ako je to v Rakúsku Nemecku Francúzsko.. To je ďalší príjem do rozpočtu mesta. V takom Rakúsku to predstavuje sumu v priemere 200€ ročne za auto. A to je uuž suma s ktorou sa dá pekne začať počítať do MHD ktorá má byť väčšinový systém prepravy

Je nejaká šanca v tomto meste, že peniaze získané z parkovania budú využité na zatraktívnenie a zrýchlenie MHD? Po projektoch typu Dúbravka, Blumentál, kde bol zdroj peňazí dokonca mimo mesta? A dokáže MHD ľudí, čo sa vzdajú auta, MHD odvoziť?
Reakcia na: Pieter #203952:
"dnes už proste treba rátať na 1 byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3" - super to pomoze, ak parkovacie miesta su stavane na opacny pomer - tj 1 auto na 3 byty ...

Myslim si, ze 1 parkovacia karta za "symbolicku" cenu a nasledne dalsie za trhovu je ferovy system. A ked uz ludia maju na 3 auta v rodine, tak musia mat aj na parkovne. Ked si mozu dovolit benzin, poistku, servis, atd, tak si najdu peniaze aj na parkovanie.
Hlavne voči mladým mi to nepríde fér . Dospelý mladý človek , zarabajúci na seba zo svojím autom ale neschopný kúpi a bývania vo svojom byte by doplácal na to že vlastne jeho rodičia majú auto ( alebo nebodaj aj dve ako je dnes už maximálne bežné . ) Nech si hovorí kto chce čo chce dnes už proste treba rátať na 1byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3. Len prosím nezačnite argumentovať tým že kto má na 3 autá má aj veľa penazí = tým pádom má na platenie parkovného . Jasné výdavky sú za 3 autá ale či si niekto kúpi MB-ML za neviem 60K € alebo ma niekto 3 autá po 4k€ je rozdiel . Chyba hlavná je v tom že sa tu stavajú budovy a miesta k ním žiadne . Ako nápad sa mi to ale celé páči len by to bolo treba doladiť 🙂
Reakcia na: 810zssk #203950:
Pretoze parkovacie miesta boli povodne za sociku stavane nejakou normou na byt, nie na obyvatelov. Plus ak mas 100 bytov, 200 obyvatelov a 50 miest na parkovanie, podla akeho kluca je lepsie udelovat "parkovacie karty"? Podla obyvatelov ci bytu? Nehovoriac o tom, ze keby to davas na obyvatela a nie na byt, defakto podporujes jazdu jedno osobovym autom, proti ktorej ma mesto bojovat, ak nechce (take velke) zapchy.
Reakcia na: Ámos #203949:
Preco na byt a nie na obyvatela? Lebo ja viazaniu poctu aut na byt nerozumiem - to ako trojclenna rodina z nejakeho dovodu ma pouzivat rovnaky pocet aut ako samostatne zijuci obyvatel? Preco?
Reakcia na: gejza #203940:
nesuhlasim. Jedno auto na byt. Je jedno ci je sukromne alebo podnikove. Na dalsie sa uz treba pozerat inak...
Reakcia na: Ike #203932:
mesto musi zatlacit na stat, aby zmena trvaleho bydliska cloveka nestala tri dni dovolenky.
Navrh bol rocna na jedno auto za 50 dalsie za desatnasobok.
Rocna pre CPckara cez 1000,-€
myslim si, ze toto bol velmi motivacny navrh. Bohuzial mnozstvo nasich byvalych mestskych poslancov prenajimaju lahko nabudnute mestske byty po neplaticoch a velmi sa im nehodi, ze by ich najomnici mali zacat take platit. Lebo by si mozno rychlo zratali, ze vlastne a hypo sa im uz teraz naozaj opalti!
Reakcia na: Valec #203931:
ceny parkovania BPS podliehaju schvalenie miestneho zastupitelstva stare mesto
Reakcia na: Ike #203930:
mesta nie, mestskej casti Stare mesto. Magistrat ma s BPS zmluvu pol rocne a priebezne ju predlzuje. A tak parkovacia politika na cestach v sprave magistratu moze zacat v podstate okamzite.
pre Admina..

Budú doplnené dojazdy pre L1,2 zo stanice do CP na imhd?
Reakcia na: fanatikmhd #203924:
Inak tá jedna koľaj medzi tram traťou a cestou pri Hanulovej je tam ešte stále?
Reakcia na: fanatikmhd #203936:
Plus ešte doplním, že aj neprevádzkové vozy museli niekde stáť, nezmizli.
Reakcia na: fanatikmhd #203936:
Kua, však si spočítaj, aká bola vtedy výprava v špičke. Nepamätám si to už presne, ale orientačne:
1: 9x 2T
2: 7x T
3: 6x K
4: 12x 2T
5: 11x K
6: 4x 2T
7: 7x K
8: 4x T
9: 8x K
10: 6x T
11: 12x K
12: 24x 2T
13: 4x K
14: 3x T.
K tomu si pripočítaj, že často sa na 1T linky vypravovali 2T.
Reakcia na: S499.1023 #203926:
presne tak, komunikácie okolo trolejbusovej výpravni vyzerajú oproti nie tak vzdialenej minulosti minimálne o 100% lepšie, oproti vzdialenejšej z konca doby komančov sa to nedá vôbec porovnať ?
hľadať takú 6135 alebo 6145 na koľaji 17(s tým číslom som si nie úplne istý, predsa len to bolo skoro 30 rokov dozadu) potme v 20cm snehovej brečke nebola žiadna sranda, pod nohami klzké mačacie hlavy, sem tam chýbajúce, prostredie vhodné tak akurát na vyvrtnutie členka, niekedy si stúpil do jamy plnej vody, topánky boli hneď premočené, no samá radosť... a to si šiel do 8-9 hodinovej šichty na odporovej klasike 9Tr, ešte že tie staré šroty aspoň kúrili ?
Reakcia na: Ike #203932:
Ike, beriem Tvoj návrh, ale s jednou výhradou - povoliť rezidenčné parkovanie len pre osobné automobily s EČV BA/BL a sú evidované na fyzickú osobu, nie firmu či živnostníka ... pre firemné autá poskytovať (v rámci možností) miesto za plnú cenu (prípadne s progresívnou sadzbou) a až po uspokojení požiadaviek obyvateľstva ....
Reakcia na: Valec #203938:
jou...ono nejak skor padaju rychlejsie OT nez odpovede....
Ike: TO ano, ale ked ti ludia tu ziju roky....a nezmenia si pobyt? Spravne beriem, kde chcem zit. Proste a skratka, ak clovek vacsinu svojho casu travi v nejakom meste, byva v nom, tak ma v nom mat trvaly pobyt. A nie 400km inym smerom. Resp ked to tak vezmes, TP je na to, aby kazdy vedel, kde ta vacsinou najde. po druhe, to by az tak neprekazalo, keby neboli dotacie rozdelovane na hlavu poda TP. A tak teoreticky vieska, v ktorej cez den nik nie je (vsetci inde) dostava vacsi pridel krmiva ako mesto, v ktorom vsetci su (no nikto s TP)... A z coho ma byt fin mesto? Navyse, tu ani tak nejde o BA ako taku, ale o jej post. Kedze BA je hl.mesto republiky, vacsina velkych institucii a pobociek sidli prave tu. preto je vseobecne znamy fakt, ze obyvatel SVK z inej casti do BA pride (chtiac-nechtiac) zatial co Bratislavcan k nemu nie. Toto priamo dokazuje, ze mesto bude viac vytazene (infrastruktura, doprava) a tudiz by malo z rozpoctu STATU dostavat riadny pridel navyse, nakolko su tu vydaje, ktore nik neuhradi.
Reakcia na: fanatikmhd #203936:
A nebola náhodou pôvodná diskusia o tom, či je JD predimenzovaný alebo nie? Lebo to nemá nič spoločné s tým, koľko vozov je prevádzkyschopných, ale koľko ich máš všetkých dokopy.
Reakcia na: fanatikmhd #203933:
Nebol by som tak radikálny. Nie je dôležité, kde sa človek narodil, ale kde chce žiť. Výhody pre Bratislavčanov by mohli byť motiváciou pre v-podstate-Bratislavčanov, ktorým sa nechce meniť si pobyt. To isté by malo platiť aj na MHD. BMK je fajn vec, no zvýhodnenie by mohlo byť možno predsa len trocha významnejšie. Aspoň teda v prípade mestských inštitúcií a napríklad cestovného na MHD.
Reakcia na: S499.1023 #203934:
Ano, ale toho casu srotovna kolaj bola plna (dnes prazdna) a aj dielne mali toho viacej. V principe bol stav vozoveho parku pred zmenou storocia dost zalostny. Preto i ked papierovym poctom vozidiel ich bolo rozhodne viac, neviem, ci ich mohlo do vypravy viacej zasiahnut. Realne. Ak mam 5 elektriciek, a jednu v dielnach na oprave, mam 4 prevadzkove. Ak mam 8 vozov (wow, o 60% viac!) ale polka stoji v dezolatnom stave kade tade po dielnach..stale mi zasahuju do vypravy len 4. Preto taka reakcia. Ano, ked to citam spatne, mozno to nie kazdemu dava zmysel... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.