Ono Bratislavský kraj je blbosť. Ale to sme tu už rozoberali. Ono rozsah dennej dochádzky je väčší ako kraj, takže áno, Bratislavský kraj by mal byť väčší, ako v súčasnosti so sídlom v Bratislave, rešpektujúc dochádzku do zamestnania a škôl, no samotná Bratislava by v ňom nemala byť a mala by mať vlastné právomoci.
Väčší kraj by rozhodne pomohol riešiť VHD aj do oblastí, ktoré sú dnes mimo kraja (Šamorín, západ okresu DS) a sídlo v BA aj keď na prvý pohľad nelogické, tak preto, aby dochádzajúci nemuseli cestovať krížom krážom po celom kraji pri vybavovaní rôznych administratívnych záležitostí, ale aby mohli v mieste zamestnania (väčšina pracuje a študuje v BA)
Zbytočné, obmedzujúce aj ľudí, ktorí IAD chodiť musia (robotníci, fuškári, kuriéri, opravári). Predsa nechceš aby mi maliari s náradím chodili MHD.
Úplne jednoduchšie a lacnejšie riešenie je striktná parkovacia politika a preferencia MHD. Len si predstav BUS pruh po celej Šancovej a políciu, ktorá kontroluje vjazd do križovatky s predpokladom, že sa dá opustiť a využívanie BUS pruhov. Garantujem Ti, že za týždeň máš v centre len tie autá, čo patria majiteľom nehnuteľností, ktorí tam bývajú.
Pod striktnou parkovacou politikou rozumiem slušné parkovanie za parkovné. Slušné = nie že zoberiem posledný ostrovček v meste, namaľujem na neho 4 malé parkovacie miesta a vyberám 2 Eur za hodinu). Ale ako to býva zvykom v cudzine, 1 Eur na hodinu, pričom maximum je 5 Eur za deň.
Slušné znamená aj to, že by sa v BA vytvoril systém jednosmeriek a parkovanie na vozovke (nie na chodníku).
Slušné znamená aj to, že by rezidenti (trvalý pobyt) mali určitú úľavu.
A ak by bol v cene jeden hodinový lístok grátis, vodičom by sa hromadili lístky v peňaženke, ktoré by buď sami niekomu dali (paradoxná situácia keby by vodiči IAD podporovali MHD), alebo by boli nútení využiť.
Netreba vymýšľať žiadne zložité systémy. Už aj tak je parkovacia politika v meste nejasná. Osobne som niekedy nútený ísť na poštu pre väčší balík a idem autom. SMS parkovací lístok je perfektná vec. No trvalo mi dlho kým som zistil, kde môžem parkovať. Urobiť parkovacie miesta rezidenčné, komerčné a súkromné a jasne ich značkami rozlíšiť.
No vidíš. A my máme pre právnické osoby cestnú daň. Ktorá ide BSK. A o koľko % ciest v Ba sa stará BSK na území mesta Ba? O nula, Oni z príjmov z cestnej dane financujú všetky aktivity BSK, zdravotníctvo, školstvo.. a na samotné cesty dávajú z toho nejaké malé %. A ešte sú aj v pluse.
Akurát jeden rok spravia akože "veľkodušné politické gesto" a na základe prosieb nášho primátora ako grant venujú 1 mil. € na opravu štátnych ciest II. triedy, ktoré má v správe mesto Ba...
Veď oni by mohli dávať kľudne aj 4 mil. € pravidelne každý rok a aj tak by z nikoho na tom BSK neubudlo... Lenže kto by sa vzdal zlatého teľaťa..?
Aj priatelia individuálnej dopravy chcú funkčnú preferenciu MHD a cyklotrasy, veď je aj v ich záujme, keď sú prázdnešie cesty. Kampaň vtákovi rob inde.
V ramci Facebook komentarov na temu obmadzovania a regulovania parkovania v meste sa jeden nasrany priatel individualnej dopravy vyjadril, ze po volbach bude konecne koniec tym preferenciam verejnej dopravy a budovaniu cyklotras.
O tyzden neskor som si precital, ze Knazko vedie v preferenciach pred Ftacnikom a som pochopil, co myslel. Milan Knazko si moze pisat co chce, ale je kandidatom automobilovej a podnikatelskej lobby.
Takze priatelia, ak si zelate stav pred Ftacnikom, ked jedina vyznamna investicia do MHD za 20 rokov znamenala nakup predrazenych autobusov desat minut po 12tej a na dlhe roky tucne zadlzila mesto a ked sme 10 rokov stale pocuvali klamstvo, ze nie je mozne dostat ani euro z EU penazi do bratislavy na MHD, tak sups, viete koho mate volit.
Takze ja to vidim takto odkial vziat financie, Knazko by to ale nikdy do programu nedal, lebo je to politicka samovrazda odkopriovat funkcny system z prilahlej krajiny kde funguje system dopravy a dani:
1) zaviezt dan za motorove vozidlo, nie tak strikne vysoku ako v A (Rakusko), ale aspon 1/2 ceny
mne vyslo za moj hybridny Prius :
hre eingegebenen Daten:
PKW
73 KW
Baujahr: 2013
Ihre Steuerberechnung:
33,42 Euro monatlich (Jahresbelastung: 401,04 Euro)
98,43 Euro vierteljährlich (Jahresbelastung: 393,72 Euro)
193,22 Euro halbjährlich (Jahresbelastung: 386,44 Euro)
364,56 Euro jährlich
2) zaviezt symbolicky poplatok napr. 1,- Euro/24hodin za auto
Ty si jasnovidel, alebo Kňažkov agitátor, alebo máš vešteckú guľu? Totiž dopredu tvrdiť, že Kňažko, resp. ktokoľvek bude lepší/horší primátor len na základe nejakých predvolebných sľubov mi príde nie lenže mimo misu, ale mimo miestnosť s WC.
Vieme, on ho len nemá rád, tak si pomôže aj prikrášleným výmyslom. By ma zaujímalo pre koho to robí, kto iný mu splní jeho želania, nebude nakupovať busy od tej špiny, nepôjde developerom úplne na ruku, či ten magistrát kultúrne a to mesto celkovo posunie.. Mi to tak príde akoby tu podaktorí ani (akúkoľvek) zmenu k lepšiemu ani vlastne nechceli. Nech celý život môžu opakovať jedno a to isté o tom, ako je všetko a všetci na ...
Keď sa zoberie kontext otázky, nepovedal nič také tragické. Všetci vieme, ako zle pripravené boli bus pruhy na Staromestskej a Moste SNP a ako mediálna hystéria následne prebila aj objektívne dobré výsledky zo Štefánikovej. To, že to tak dopadlo, je chyba a zodpovednosť primátora a HDI, ktorí svojimi krokmi urobili bus pruhom medvediu prácu.
Kňažko, pokiaľ sa tým detailnejšie nezaoberal, mohol tiež nadobudnúť dojem, že bus pruhy boli zlé. Verím, že by sa mu to dalo vysvetliť.
"Mesto by malo posilniť prepravnú kapacitu preťažených spojov v dopravnej špičke a zvýšiť tým komfort cestujúcich. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy by mali mať prednostné právo jazdy aj v čase dopravných špičiek, preto je potrebné zdokonaľovať dynamicky riadené svetelné križovatky s inteligentným systémom napojeným na vozidlá MHD. Mesto by tiež malo dôslednejšie dbať na plošnú opravu cestnej a električkovej siete (cestné radiály a električková trať Hlavná stanica a smer Dúbravka, Zlaté piesky, Rača, Ružinov)."
Opatrenia:
"posilniť prepravnú kapacitu v špičke vo vysokozaťažených spádových oblastiach
posilniť prednostné právo jazdy pre vozidlá MHD a dynamicky riadené svetelné križovatky
zoptimalizovať trasovanie a intervaly spojov v súlade s potrebami cestujúcej verejnosti
za použitia eurofondov (operačný program IROP) revitalizovať dopravnú chrbticovú sieť MHD"
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
Kňažko, pokiaľ sa tým detailnejšie nezaoberal, mohol tiež nadobudnúť dojem, že bus pruhy boli zlé. Verím, že by sa mu to dalo vysvetliť.