autor článku a advokát naznačujú, že DPB a SBS nemajú zákonnú možnosť čierneho pasažiera fyzicky obmedziť a zadržať. teda, že DPB sa musí zmieriť s výpadkami v rozpočte a žalobami čiernych pasažierov.
ohľadne revízorov sa toho popísalo veľa a aj ja mám niekoľko negatívnych skúseností.
• Asi pred rokom som sa oneskoril s vystupovaním na zastávke Aupark. V tom istom čase sa snažil nastúpiť muž, ktorý sa neskôr ukázal ako revízor. Fyzicky mi zabránil vystúpiť napriek mojim výzvam. Zdôrazňujem, že kontrolu lístkov ešte nezačal ani sa čipom nezargistroval do palubného počítača. Rovnako zdôrazňujem, že som mal platnú električenku. Keď som chcel vystúpiť, boli autobus riadne pristavený a mal otvorené dvere. Revízor si ani následne neuznal chybu. Podal som sťažnosť, ktorá bola uznaná ako odôvodnená s tým, že revízori mali dostať ďalšie školenie o vykonávaní kontrol CL.
• V novembri mi zase SBSkár nedovolil označiť si lístok po mojom nástupe (spolu so mnou ani jednej pani) a revízor následne žiadal pokutu. Samozrejme som podal sťažnosť, táto bola vyhodnotená ako opodstatnená, pokuta bola "odpustená", SBSkár mal byť prepustený a revízori znovu preškolení.
to "ešte viac" na prvom trame znamená, že sa mali buchnúť silnejšie? inak, topgame si týmto spravil(spraví) peknú reklamu v TV - PigMediaRecar by mal zaúčtovať extra poplatok
Čistočne áno.
84 je síce plná ale v pohode by sa do nej zmestili ďalší cestujúci, zato keď príde 83 je do toho busu veľmi veľký problém natlačiť sa.
Ako som písal najlepšie by bolo zrušiť 84 a 83 dať na 4min. interval
Revízori ani „esbeeskári“ vás počas kontroly cestovných lístkov nesmú zadržiavať a brániť vám v pohybe.
V prípade, že cestujúci nechce kontrolórom ukázať doklady alebo ich pri sebe nemá, kontrolóri privolajú políciu. S revízormi chodí esbéeskár, ktorý do príchodu polície bežne zadržiava cestujúceho. Ak tak však robí, porušuje tým zákon. Už v máji pre denník Plus 1 deň advokát Juraj Bizoň uviedol, že „esbéeskár je oprávnený požadovať preukázanie totožnosti osoby alebo zadržať osobu pri páchaní alebo bezprostredne po spáchaní priestupku alebo trestného činu, ktorý súvisí s výkonom jeho činnosti. Cestovanie bez cestovného lístka, teda načierno, sa však nepovažuje za priestupok ani za trestný čin. Je len porušením zákonnej povinnosti stanovenej zákonom o cestnej doprave“.
Esbéeskári teda nemajú zákonné právo požadovať preukázanie totožnosti osoby ani zadržiavať čierneho pasažiera do príchodu polície. Môže to byť dokonca považované za konanie v rozpore so zákonom a neoprávnený zásah do základných ľudských práv a slobôd. Intenzívnejší zásah esbéeskára možno kvalifikovať ako trestný čin obmedzovania osobnej slobody podľa § 183 Trestného zákona. Či do tejto kategórie spadá aj konanie pracovníka, ktorý obmedzoval a fyzicky napadol nášho redaktora, rozhodnú orgány činné v trestnom konaní.
tak na taketo zalezitosti sa vzdy daju zamestnant na dva - tri dni brigadnici, ci vybavit vnutropodnikovu vypomoc, kedy zamestnanec dostane inu ako zvycajnu ulohu.
To co v sukromnych firmach funguje normalne.
Ono ale zas vylepit napr. septembrove veci za jeden vecer/noc by nezvladol ani pojazdny vylepovac... takze by ich muselo byt viac.. ale inak to nie je v principe zly napad.
(btw. podľa mňa najlepší nápad aký tu v tomto kontexte padol)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tedomík
84 je síce plná ale v pohode by sa do nej zmestili ďalší cestujúci, zato keď príde 83 je do toho busu veľmi veľký problém natlačiť sa.
Ako som písal najlepšie by bolo zrušiť 84 a 83 dať na 4min. interval