no myslim ze pokial by sa jednalo len o popridavanie vystraznych krizov na prejazdy, tak by to nebolo az tak strasne...
jedna sa mi vsak ale o to, ze gumokolisti sa kludne napchaju na elektrickovy pas s vedomim, ze sak elektricka zastane (a zastane a zdrzi sa voz s niekolko100 cestujucimi kvoli jednemu k.k.tovi), bol by som zvedavy ako by takto vliezal na zeleznicne priecestie s tym ze sak vlak zastane (a bezne sa to robi tak ze elektricku ma na dohlad, nech si to tak skusia aj s vlakom ) a ano, mas pravdu, ze to je slusnostou a ohladuplnostou, ale tu myslim ze maju co IGK co dobiehat... a ked sa inac neda tak treba ist na nich metodou strachu a teroru a demolovat im gumokoly...
Nemozes to uplne porovnavat.
Jednak zeleznicna trat zvycajne nie je vedena v stredovom pase medzi vozovkami (mozno najdes nejake vlecky, ale si pis ze tam ten vlak zastane! - navyse pred nim ide tipek s cervenou za'stavkou).
Potom zeleznicna trat ma zvycajne zabezpecovacie zariadenie - minimalne vystrazny kriz; ked sa otacas cez elektrickovy pas (na vyznacenych miestach), nemas tam absolutne ziadnu znacku.
Ak by ale nahodou nastala situacia, ze ostanes visiet na zeleznicnej trati a blizi sa vlak, je viac ako pravdepodobne,ze by ta vsetci pustili zaradit sa.. ked sa blizi elektricka, vsetci sa na teba vyseru a takmer nik ta nepusti...
Ono nie je to len o predpisoch ale aj ohladuplnosti a slusnosti vodicov To bude asi Slovenskom, ze musime mat zakon aj na to ako si spravne prdnut...
Igorko: A nemôže sa stať niečo takéto. (hypoteticky)
T križovatka. Eliny prídu z obidvoch strán. Povedzme, že to bude L1 a L2. Za križovatkou je výhybka a L1 ide rovno a L2 odbáča do prava. L1 príde do križovatky skôr, snímač zachytí signál a hodí výhybku. Potom príde do križovatky L2 a vďaka semaforovym signalom prejde cez križovatku ako prvá ale výhybka za križovatkou je užnastavená pre L1. Ako sa stímto vysporiadajú. Vodič bude musieť vystúpiť a prehodiť ju ručne, resp. počkať jedno kolo semaforu?
Pozerám, že si ani nikto nespomenul, že dnes je 27. august, a teda je to DNES presne 108 ROKOV ELEKTRIČKOVEJ, a tým pádom aj celej MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVY V BRATISLAVE.
Oslavujúcim bratislavským električkám prajem k narodeninám všetko najlepšie, no najmä, aby sa v dohľadnej dobe stali nosným systémom bratislavskej MHD Nech žijú!
to je jeho problem, ako by vyliezal keby nemohol zostat v elinovom pase ? alebo keby tam bola zeleznicna trat, urcite by spoliehal na to ze vlak zastavi ? tak nech sa gumokolisti zamyslia a kompetentni nech zmenia predpisy a hned budu gumokoly menej obmedzovat premavku tramvaji
nehovoriac o tom ze si moze vybrat ci obmedzi jednu elektricku (ktora sa mozno ani neukaze kym prejde) alebo kopec aut za nim iduce ktore by blokoval (a busov samozrejme).
No veď to som mal na müsli. Vylezie na tramvajový pás (pretože žiadny káčer nebol v dohľade) a tam sa zdržiava dovtedy, kým sprava niečo ide. Keby nemohol vyliezť na tramvajový pás, tak by neprešiel možno aj nikdy.
I.
Ja myslym nasledovny priklad:
cesta - tramvajovy pas - cesta.
Vodic odbaca z bocnej kolmej cesty dolava. Najprv pozre dolava, ak nic nejde tak vyleze na tramvajovy pas, kde caka, kym nic nepojde doprava. Pritom obmedzi elektricku. Nemyslel som beznu krizovatku, kde pri odbocovani dolava davam prednost protiiducim cozidlam.
To je omyl. To je situácia v križovatke, nie za križovatkou. Jednanie vodiča gumokolu je v prípade, že sa električka ešte neblíži, plne legálne.
Ohľadne predbiehania električky vľavo: Takého dementa poučí jedine to, až sa naňho z toho protismeru vyrúti rozzúrený káčer...
I.
Nezastavenie na STOP-ke nie je vážny priestupok? To si nedovolím ani s IGK, nieto s HGK.
I.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy